<div dir="ltr">2013. április 19. – Péntek<br><br> Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita támadt <br> a zsidók között: „Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?” – kérdezték.<br> Jézus így felelt nekik: <u><b>„Bizony, bizony, mondom nektek: Ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz élet bennetek.</b></u> <u><b>Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon.</b></u> Az én testem valóban étel, és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök<br>
élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem ugyanis<br> valóban étel és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet és issza<br> az én véremet, <u><b>az bennem marad és én őbenne.</b></u> Amint engem az élő Atya küldött, és <u><b>én az Atya által élek, úgy az is, aki engem eszik, énáltalam él. Ez a mennyből alászállott kenyér.</b></u> Nem az, amelyet atyáitok ettek, és meghaltak. <u><b>Aki ezt a kenyeret eszi, örökké él.”</b></u> Így tanított Jézus a kafarnaumi zsinagógában.<br>
Jn 6,52-59<br><br> Elmélkedés:<br><br> Jézus eucharisztikus beszédének legfontosabb, minden bizonnyal<br> <b>legtitokzatosabb kijelentése az, hogy a kenyér, amelyet ad, az ő valóságos Teste. A hallgatóság nem érti Jézus szavait, mert még sohasem hallottak olyanról, hogy egy ember teste a többi ember számára étel legyen.</b> A törvényt jól ismerő írástudók sem találkoztak hasonló tanítással, ezért kérdezik meg Jézustól, „hogyan adhatja saját testét eledelül?” Jézus megerősíti, hogy teste valóban étel és vére valóban ital. Kijelentését <b>azok értik meg könnyebben, <u>akik hisznek istenségében, s nem csupán egy embert </u>látnak benne.</b><br>
Félreérthetetlen, amit Jézus mond, amit tőlünk kér: az Oltáriszentségben<br> jelen lévő testét ennünk kell és vérét innunk kell. Az Oltáriszentség<br> tiszteletével kapcsolatban sok szép vallási hagyományunk van. Gondoljunk<br>
például a körmenetekre, amelyeket úrnapján vagy húsvétkor tartunk, de<br> gondolhatunk a kihelyezett Oltáriszentség előtti szentségimádásra. Bár<br> Jézus nem parancsolta meg, hogy ilyeneket tartsunk, mégis helyes, ha<br>
ragaszkodunk ezekhez a hitünket erősítő szertartásokhoz. Azt viszont<br> <b>testére és vérére vonatkozóan</b><u><b> kifejezetten mondta, megparancsolta, hogy „vegyétek és egyétek” és „vegyétek és igyátok.” Nem elegendő, ha tiszteletünknek csupán külső jelei vannak. </b></u><b> Az Istennel való </b><u><b>teljes egyesülés az, amikor szent Testét esszük.</b></u> Éljünk a szentáldozás lehetőségével! Az Eucharisztia titok számunkra, amelyet talán <u><b>akkor érthetünk meg</b></u>, <u><b>ha </b></u>nem csupán hisszük Jézus jelenlétét, hanem <u><b>valóban vele táplálkozunk</b></u>.<br>
© Horváth István Sándor<br> <br> <br><br> Imádság:<br><br> Jóságos Istenem, hálás szível köszönöm Neked mindazt, amivel mindennap<br> elhalmozol Jóságodból, köszönök mindent azok helyett és nevében is, akik<br>
ezt nem teszik meg. Édes Jézusom, határtalan Jóság! Milyen sokat tettél<br> azért, hogy az emberek viszontszeressenek. Miként lehetséges mégis, hogy<br> sokan nem szeretnek Téged? Szent kegyelmeddel eltökélem, hogy amennyire csak képes vagyok, szeretlek Téged mindenek fölött!<br>
<br> <br></div>