<div dir="ltr"><div>Szerintem az összpontosítani tudást elősegíti a meditáció.<br></div>E.<br></div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">2013/4/10 Koós Flóra <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:koosf@t-online.hu" target="_blank">koosf@t-online.hu</a>&gt;</span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><u></u>





<div bgcolor="#ffffff">
<div><font face="Arial">Ez nagyon furcsa. Nem az idegesség és túlterheltség 
okát kellene megszüntetni?</font></div>
<div><font face="Arial"></font>&nbsp;</div>
<blockquote style="BORDER-LEFT:#000000 2px solid;PADDING-LEFT:5px;PADDING-RIGHT:0px;MARGIN-LEFT:5px;MARGIN-RIGHT:0px"><div><div class="h5">
  <div style="FONT:10pt arial">----- Original Message ----- </div>
  <div style="FONT:10pt arial;BACKGROUND:#e4e4e4"><b>From:</b> 
  <a title="greschem@gmail.com" href="mailto:greschem@gmail.com" target="_blank">Emoke 
  Greschik</a> </div>
  <div style="FONT:10pt arial"><b>To:</b> <a title="grem@turul.banki.hu" href="mailto:grem@turul.banki.hu" target="_blank">grem@turul.banki.hu</a> </div>
  <div style="FONT:10pt arial"><b>Sent:</b> Wednesday, April 10, 2013 3:20 
  PM</div>
  <div style="FONT:10pt arial"><b>Subject:</b> [Grem] Bagdy Emőke dolgozta ki a 
  meditáció oktatásának tervét</div>
  <div><br></div>
  <div dir="ltr">
  <div>
  <h2><font size="1"><a href="http://www.beol.hu/bekes/kozelet/hamarosan-meditaciot-is-tanul-minden-iskolas-492262?utm_source=mandiner&amp;utm_medium=link&amp;utm_campaign=mandiner_201304" target="_blank">http://www.beol.hu/bekes/kozelet/hamarosan-meditaciot-is-tanul-minden-iskolas-492262?utm_source=mandiner&amp;utm_medium=link&amp;utm_campaign=mandiner_201304</a></font><br>
</h2>
  <h2>Hamarosan meditációt is tanul minden iskolás</h2>
  <div>2013. április 10. 09:07 <strong>Licska Balázs</strong> </div></div>
  <div><strong>Már a kerettantervben is szerepel, így hamarosan bevezethetik az 
  általános és középiskolákban a meditációt, relaxációt. Az elvégzett 
  gyakorlatok révén a pedagógusok, a diákok kevésbé lesznek idegesek, 
  túlterheltek, a gyerekek önszabályozást tanulnak.</strong> </div>
  <div>
  <div></div></div>
  <div>
  <div><span style="WIDTH:350px;min-height:24px"></span></div>
  <div></div>
  <div><a>Mik ezek? </a></div>
  <div></div></div>
  <p>&ndash; A kerettantervben is szerepel, hogy tanítani kell a meditációt, 
  relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus már el is végezte azt a 
  továbbképzést, mely arra hivatott, hogy utána a tudást továbbadhassák a 
  diákoknak. Harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további 
  harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni &ndash; mondta dr. 
  Bagdy Emőke, a pszichológiatudomány kandidátusa, aki részt vett a program 
  kidolgozásában.</p>
  <p>&ndash; A tanítók játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék ezt, 
  a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, a középiskolások 
  pedig olyan szintre érnének a témában, aminek komoly egészségvédelmi hatása 
  van. Ezek pofonegyszerű eljárások, a gyakorlatok hatása ismert, gyorsan 
  eredményt hoz. A gyerekek könnyebben tanulnak, kevésbé lesznek idegesek, a 
  testük és lelkük egyensúlyba kerül.</p>
  <p>Elmondta, részletes tanmenetet dolgoztak ki, az iskolákban akkor indulhat 
  be a meditáció, relaxáció oktatása, ha a pedagógusokat is kiképezték. Nem a 
  keleti kultúrából ismert eljárásokra kell gondolni, a szakember kiemelte, 
  létezik keresztény meditáció, illetve minden gyakorlat rendelkezik tudományos 
  alapokkal. A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke szerint a 
  tanárok is elnyűttek, kiégettek, nekik is hasznára válhat mindez.<br></p>
  <p>Kállai Mária, a Pedagógusok Szakszervezetének megbízott megyei titkára is 
  egyetértett dr. Bagdy Emőke gondolatmenetével. Úgy véli, oldani kell a 
  stresszt az iskolában. A gyerekek mellett a tanítókra, tanárokra is nagy 
  nyomás nehezedik, ami miatt feszültek. </p>
  <p>Az egyházi intézményekben, így a békéscsabai Savio Szent Domonkos Katolikus 
  Általános Iskola és Óvodában a hit oldaláról közelítik meg a kérdést. Caimacan 
  Klára igazgató elmondta, manapság az emberek nehezen teremtenek maguk körül és 
  magukban csendet. Ők minden reggel imával kezdik a napot, csendben. A külső 
  szemlélőknek is feltűnt a pár perces befelé fordulás jótékony hatása, a 
  gyerekek önfegyelmet tanulnak.</p>
  <p>Caimacan Klára hangsúlyozta, az intézményben fontos szerepet szánnak a 
  tudás és a test egészségének megőrzése mellett a lélek gondozására is. Csendes 
  napokat tartanak, főleg az adventi és a nagyböjti időszakban.</p></div>
  </div></div><p>
  </p><hr>

  <p></p>_______________________________________________<br>Grem mailing 
  list<br><a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu" target="_blank">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br><a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<p></p></blockquote></div>
<br>_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>