<p style="text-align:justify"><strong>1./ Vasárnap kezdődik a &#39;Házasság Hete&#39;&nbsp; - </strong><br></p><p>A házasság hete mozgalom több mint
 másfél évtizede indult az Egyesült Királyságban és célja, hogy felhívja
 a figyelmet a házasság fontosságára, népszerűsítse a család 
intézményét, és segítséget nyújtson azoknak, akik párkapcsolati vagy 
gyermeknevelési nehézségekkel küzdenek.</p><p>Az idei magyarországi rendezvény &bdquo;<em>arcai</em>&rdquo; a Várnagy Andrea és Farkas Zsolt zongoraművész házaspár. Várnagy Andrea: &bdquo;<em>egyedül úgy működhet a házasság, ha Istent hívják megoldásért, útmutatásért</em>&rdquo;. A házasság mindennapi harc, amelynek ára van, de&nbsp;&bdquo;<em>az ajándék hatalmas</em>&rdquo;,
 ugyanis az ember olyan társat kap, akire mindig számíthat &ndash; fűzte 
hozzá. ... Farkas
 Zsolt arról beszélt, hogy a szerelem érzése az évek során elmúlik, 
helyébe a szeretet lép, ennek felismerésében pedig nagy szerepe van az 
ember értelmének és akaratának.</p><p></p><p style="text-align:justify"><strong>2./ Heidl György: Házasság - aszkézis<br></strong></p><p style="text-align:justify"><strong>&quot;........ A házasság különleges helyet 
foglal el a keresztény aszketikus intézmények között, mert Krisztus és 
az Egyház egységét nem csupán jelképezi, hanem ebben az egységben 
létezik.</strong> Ez a keresztények szemében megemeli rangját a polgári 
házassághoz képest, amelyet egyébként mélységesen tisztelnek és 
elfogadnak. A keresztény házasság azért magasabb rangú a polgárinál, 
mert misztérium. A polgári házasság szerződés két személy, egy férfi és 
egy nő között, amely felbontható. Ha másként nem, a szerződő felek 
egyikének halálakor. <b>A keresztény házasság mint az aszkézis szentségi 
intézménye: felbonthatatlan.</b></p>
<p style="text-align:justify"><u>Korunk bajainak legfőbb oká</u>t éppen abban 
látom, hogy <u>képtelenek vagyunk az aszkézisre</u>. Társadalmiasítottuk <u>a 
fogyasztást, normának tekintjük</u> az aszkézis ellentétét. A gazdagok 
elfogyasztják a szegények elől az élelmet, a vizet, az energiát, és 
mindnyájan, egyetemesen elfogyasztjuk utódaink elől az egészséges 
élethez szükséges természeti javakat, miközben tönkreteszünk mindent, és
 nem gondoskodunk az erőforrások megújításáról. <u>A mértéktelen, buta, 
rövidlátó és végtelenül erkölcstelen fogyasztási mámor,</u> az erre ösztönző
 reklámok világa <u>nem alakulhatott volna ki akkor, ha kitartunk</u> annál a 
felismerésnél, <u>hogy az igazán szabad, kiteljesedett, autentikus emberi 
élet lényegileg aszketikus, és az önmegtartóztatás, a böjt éppen olyan 
fontos része, mint a természetes javak hálaadással való használata és az
 általuk nyújtott öröm élvezete.</u></p>Heidl György, Katolikus szemmel<br>