<u>Melegházasság volt a római birodalomban</u><br>A közvélekedéssel szemben a „melegházasság” nem
új találmány: az „intézmény” élt és virult Rómában, ráadásul még egyes
császárok is gyakorolták – írja a Catholic World Report. <div><div><div> </div>
</div>
</div><br>Wiker
számos római szerzőt idéz, akik a homoszexualitásról írtak, és
megemlíti, hogy Elagabalus császár (uralkodott: 218-222), aki öt nőt
vett feleségül és vált el tőlük, saját kocsihajtóját a „férjének”
tartotta, valamint „összeházasodott” egy bizonyos Zoticus nevű atlétával
is. Mi több: szeretett királynőnek öltözni – szó szerint.<p>Mindezzel
együtt a rómaiak is ismerték a házasság felsőbbrendűségét és
szentségét. <u><br></u></p><p><u>A keresztény álláspont - szexualitásról, házasságról, és a gyermekek jogainak sérüléséről homoszexuális szülők esetén, alapvető értékek védelme kontra tisztelet az ember iránt</u><br></p>
<p>A kereszténység abban hozott újat, hogy a
férfi és nő felbonthatatlan házasságán kívül <u>minden más szexuális
kapcsolatot illegitimált</u> – írja a szerző. </p><i>Az
Egyház e kérdésben 2003-ban részletesen kifejtette álláspontját a
Joseph Ratzinger által vezetett Hittani Kongregáció 2003-ban kiadott
dokumentumában. Az állásfoglalás ésszerű érveket sorakoztat fel,
amelyeket minden nagy kultúra elfogad, pontosan azért, mert a természet
törvényein alapulnak.</i><br><br><i>Az emberi lélekből semmilyen ideológia nem törölheti ki a bizonyosságot, hogy házasság csakis nő és férfi között lehetséges.</i><br><br><i>A
homoszexuális embereket természetesen ugyanolyan tisztelet illeti meg,
mint bármely más személyt, és nem lehet velük szemben negatív
megkülönböztetést tenni. Az Egyház leghatározottabb álláspontja azonban
az, hogy a homoszexualitás eltér a normálistól, s ennek gyakorlása
súlyos bűn a tisztaság ellen. Az Egyház a homoszexuálisokat, ugyanúgy,
ahogy minden más keresztényt, arra buzdít, hogy tisztán éljenek.</i><br><br><i>Azoknak
a gyermekeknek viszont, akiket esetleg homoszexuális párok fogadnak
örökbe, súlyosan sérülnek a jogaik. Csak azért, mert gyengék ahhoz, hogy
érvényesítsék az anyához és az apához való jogukat.</i><br><br><i>„A
homoszexuális emberek iránti tisztelet nem eredményezheti az alapvető
értékek felborítását, amelyek az emberiség közös örökségét képezik”. A
dokumentum megerősíti: „A társadalom a házasságon alapuló családnak
köszönheti fennmaradását. Az Egyház tudja ezt, és nem teheti meg, hogy
ne védelmezze ezeket az értékeket, mindannyiunk javára.</i><br> <br><br><br><br><div class="gmail_quote">2013/1/16 KEA <span dir="ltr"><<a href="mailto:kea@turul.banki.hu" target="_blank">kea@turul.banki.hu</a>></span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">A házasság NEM magánügy. Ha az lenne, akkor nem kellene állami és/vagy<br>
egyházi lajstromba venni a tényét, különféle eljárásokat követően. Az<br>
örökbefogadás sem magánügy, pont azért nem, amit Te is írsz: "...közbe<br>
kell lépni".<br>
<div class="im HOEnZb"><br>
On 01/16/2013 02:52 PM, Multitasking Office wrote:<br>
> sztem a házasság két ember magánügye<br>
><br>
> a gyerek örökbefogadáaa már három ember magánügye.<br>
><br>
> ha a gyereknek rossz, akkor KÖZBE KELL lépni, függetlenül attól h ezt az<br>
> állam teszi, vagy egy magánember. amúgy nem hiszem h kellene.<br>
<br>
</div><div class="HOEnZb"><div class="h5">--<br>
<br>
Üdvrivalgással:<br>
KEA.<br>
----<br>
Keszthelyi András<br>
f. adj.<br>
ÓE-(ex BMF, exx Bánki)-KGK-SZVI<br>
_______________________________________________<br>
Grem mailing list<br>
<a href="mailto:Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu">Grem@turul.kgk.uni-obuda.hu</a><br>
<a href="http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem" target="_blank">http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem</a><br>
</div></div></blockquote></div><br>