[Grem] Mai evang. + elmélkedés + reflection

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Sze. 27., Szo, 14:30:11 CEST


*Barsi Balázs atya elmélkedéseinek forrása:
**https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>**, a Bp. Barron elmélkedések napi
emailjeire a  **wordonfire.org <http://wordonfire.org> ** linken **  lehet
feliratkozni.*
*xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*

*† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből * *Jézus újból megjövendöli *
*szenvedését*
*. *Az ördögtől megszállott fiú* meggyógyítása után a tanítványok *csodálattal
tekintettek* Jézusra. Ő azonban figyelmeztette *őket*: „Véssétek *szívetekbe*,
amit most mondok! Eljön az idő, hogy az Emberfiát *az emberek kezére adják
*.” *De *azok *nem értették meg *ezt a beszédet, és igazi értelme *rejtve
*maradt* előttük*. Kérdezni* azonban nem
* merték e szavak értelme felől. Ezek az evangélium igéi. *
*Lk 9,43b-45*
*Barsi Balázs atya elmélkedése:*
*Jézus csodái, isteni hatalmának kinyilvánítása rajongást vált ki a
tanítványokból.* *Felismerni vélik benne a nagy hatalmú Messiást, akinek
dicsőséges országáról jövendöltek a próféták*: „Sok nemzet csatlakozik az
Úrhoz, és az én népemmé lesznek.” *Ő viszont ahelyett*, *hogy élvezné ezt a
felé áradó rajongó tiszteletet,* *ismét a rá váró szenvedésről kezd
beszélni*, *ami azok után, ami történt*, *teljességgel illogikusnak, sőt
botrányosnak hat.*
*Jézus nem tartott igényt arra, hogy csodálják*.* Ismerte*,* hogy mi lakik
az emberben*, *és tisztában volt *a*zzal, hogy meddig tart ez a csodálat: a
válságos órában Júdás elárulta*, *Péter megtagadta,* *a többiek* *magára
hagyták*. *Jézus nem félt csalódást okozni tanítványainak, hogy azután majd
ne kelljen végképp csalódniuk. Hiszen éppen ez a meg nem értett kijelentése
volt az, amelyet emlékezetükbe idézve Húsvét után elvezette őket a teljes
megértésre*. *A csodálatra* *nem lehet tartós kapcsolatot építeni itt a
földön,* *emberek között sem*. *Az igazi szeretetben a rajongást lassan a
feltétel nélküli elfogadás váltja fel, amely a szeretett másik Istenhez
tartozásán alapul. **A személy misztériuma, az a titok, hogy ki is ő az
Istennek*, az értelem számára felfoghatatlan*. A szeretet *azonban *végső
soron *mindig erre a titokra mutat és ez elé állít*, nem értelmi belátást,
hanem hitet és reményt kívánva tőlünk. És ebben a titokban valamiképpen
benne foglaltatik a szenvedés és a halál is, amely nélkül nem lehet közünk
Krisztushoz és a krisztusi szeretethez.*

*Bishop Barron's Gospel reflection:*

Friends, in today’s Gospel, *Jesus predicts his being handed over to
men—that is, his Crucifixion*. Here is the point I want to make: We are
meant to *see on that cross our own ugliness.* *What brings Jesus* *to the
cross*? *Stupidity, anger, mistrust, institutional injustice, betrayal,
denial, unspeakable cruelty, fear.* St. Peter puts it with disquieting
laconicism: The Author of life came and you killed him. In the light of the
cross, all of the vermin are revealed. This is why we speak of *the cross *as
*God’s judgment on the world.*

So far, so awful. But we can’t stop telling the story at this point. *Dante
and every other spiritual master know that the only way up is down*. *When
we live unaware of our sins, we will never make spiritual progress*. So *we
need the light, however painful it is*. Then we can begin to rise. *Once
Dante makes it all the way to the center of hell, he suddenly finds himself
climbing out.*

*On the cross of Jesus, we meet our own sin*. *But we also meet the divine
mercy, which has taken that sin upon himself in order to swallow it up.*
*Imádkozzál érettünk Istennek Szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus
ígéreteire. Ámen.*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250927/2ed6e2bd/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról