[Grem] Ez a kutatás átírhatja, amit eddig az IQ-ról tudtunk
Katalin Havasi
havkati at yahoo.com
2025. Okt. 17., P, 17:01:13 CEST
Kedves Zoltán!
Ezt találtam a témában, válaszul a kérdésedre:
Performance appraisal
Like every other profession in Singapore, teachers’ performance is appraised annually by a number of people and on multiple measures, including their contribution to the academic and character development of all students in their charge, their collaboration with parents and community groups, and their contributions to their colleagues and the school as a whole. Teachers who do outstanding work, receive a bonus from a school bonus pool.
A fenti idézet ebből a rendkívül jó cikkből származik:
https://asiasociety.org/global-cities-education-network/how-singapore-developed-high-quality-teacher-workforce
Ez a tanulmány is a szingapúri tanárok értékelési rendszeréről szól:
https://mrk.journals.ekb.eg/article_148952_aa515fd7967859e81bb930062a047f6f.pdf
Üdv,Kati
On Friday, October 17, 2025, 7:24 AM, Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:
Fodor Zoltán válasza 2025. okt. 17-én 'Why do Singapore students outperform the rest of the world' pontosított tárgyban:
Kedves Kati!
Rendkivul fontos tema.
A legfontosabb, hogy a legjobbak keruljenek a tabla ele. Hogyan dol ez el?
Amit soha nem ertettem, hogy a piacon es a sportbeli ido-/tavolsagmeresen
kivul milyen jo ertekelo mechanizmus van. A cikk azt irja: all teachers
are evaluated annually and given an A, B, C, or D rating ... neither seat
time in a college nor seniority is considered important — only teaching
excellence matters. Hogyan lehet ezt megvalositani? Errol nem ir a cikk,
nem lehet tudni, hogy ez hogyan zajlik. Pedig nyilvanvaloan mukodik. Van
valakinek errol tudomasa?
Az en regi otletem errol az volt, hogy minden gyerek evente (majdnem)
minden targybol kozponti felmerot ir. A fejlodesnek az eredmenyeit a
korabbi tanulmanyi eredmenyek es szociookonomiai parameterek fuggvenyeben
csoportokra oszthatjuk, mely gyerekek fejlodtek sokat (felso tized) vagy
keveset (also tized) illetve valahol kozepen. Ezek mogott jo/rossz tanarok
allnak, meg egy csomo veletlen korulmeny. De statisztikusan nezve a jo
tanar az atlaghoz kepest sokat javit, a rossz tanar meg nem. Ez alapjan
lehetne nagyon komoly fizetesemeleseket eszkozolni. A modszer a
tavolsagmereshez hasonlit. Ki hova jutott a sajat kepessegehez kepest.
Mit gondoltok? (Hadd hangsulyozzam, hogy egyaltalan nem ertek a kerdeshez.
Sajnos.)
Udvozlettel, Fodor Zoltan
On Fri, Oct 17, 2025 at 9:13 AM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:
Azt ígértem, hogy ha megtaláltam Havasi Kati eredeti levelét, amit most KEA megtalált, nem én, idemásolom azt is. Tehátl alább, most már Havasi Kati levele, alatta pedig iKEA válasza.
On 10/17/25 2:10 AM, Katalin Havasi wrote:
Why do Singapore students outperform the rest of the world
> Kedves Levtársak!
>
> Szingapúrban a legmagasabb az átlag IQ a világon már évtizedek óta.
> Mivel az IQ összefüggésben van az oktatással, valamit tudhatnak ott a
> tanárok… Úgy hiszem, van mit ellesni tőlük. Ez a cikk fellebbenti a
> fátylat sok titkukról.
> https://www.discovery.org/education/2020/10/29/why-do-singapore-students-outperform-the-rest-of-the-world/
> Számomra meglepő, hogy Szingapúrban a legjobb középiskolai tanulók
> általában tanárok szeretnének lenni. Óriási presztízse van ott a tanári
> hivatásnak és szigorú a kiválasztási rendszer. A cikket nemcsak
> tanároknak javaslom, hanem minden szülőnek is.
>
> Üdvözlettel,
> Kati
KEA okt.17-i levele ide másolva.
| KEA <kea at turul.banki.hu> |
| to: | grem at turul.kgk.uni-obuda.hu,
Katalin Havasi <havkati at yahoo.com> |
Jó a cikk, köszi! Szívesen olvasnék valamit a szingapuri diákok
motivációs szintjéről is...
On Fri, Oct 17, 2025 at 9:08 AM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:
KEA okt.17-i levele ide másolva.
| KEA <kea at turul.banki.hu> |
| to: | grem at turul.kgk.uni-obuda.hu,
Katalin Havasi <havkati at yahoo.com> |
Jó a cikk, köszi! Szívesen olvasnék valamit a szingapuri diákok
motivációs szintjéről is...
On Fri, Oct 17, 2025 at 6:00 AM Emoke Greschik <greschem at gmail.com> wrote:
Havasi Kati, azt hiszem okt. 16-i (mert most nem találom, ha megtalálom, majd újra ide másolom) eltévedt levele ide másolva:
Kedves Levtársak!
Szingapúrban a legmagasabb az átlag IQ a világon már évtizedek óta. Mivel az IQ összefüggésben van az oktatással, valamit tudhatnak ott a tanárok… Úgy hiszem, van mit ellesni tőlük. Ez a cikk fellebbenti a fátylat sok titkukról.
https://www.discovery.org/education/2020/10/29/why-do-singapore-students-outperform-the-rest-of-the-world/
Számomra meglepő, hogy Szingapúrban a legjobb középiskolai tanulók általában tanárok szeretnének lenni. Óriási presztízse van ott a tanári hivatásnak és szigorú a kiválasztási rendszer. A cikket nemcsak tanároknak javaslom, hanem minden szülőnek is.
Üdvözlettel,Kati
_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20251017/83ce3d69/attachment-0001.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról