[Grem] Mai nagyböjti evang. + elmélkedések: Barsi B. atya, Bp. Barron

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Már. 31., H, 12:07:14 CEST


*Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt követni
is tudjuk. Ámen.*

EVANGÉLIUM ELŐTTI VERS
*A jót keressétek és ne *a rosszat, *hogy éljetek, * és az Úr *veletek
*marad*. Vö. Ám 5,14 – 2. tónus.

† EVANGÉLIUM Szent János könyvéből

*A királyi tisztviselő fiának meggyógyítása. Egy alkalommal Jézus
Szamariából Galileába ment. Jóllehet maga mondta, *hogy *a prófétának *nincs
*becsülete saját hazájában, mégis, midőn Galileába érkezett, az ottaniak
szívesen fogadták. Látták ugyanis mindazt, amit Jézus az ünnepek alkalmából
Jeruzsálemben cselekedett, mert ők is ott voltak az ünnepeken.*
*Így jutott el Jézus újra a galileai Kánába, ahol *a vizet* borrá
változtatta.*
*Élt Kafarnaumban egy királyi tisztviselő, akinek a fia *megbetegedett.*
Amikor meghallotta, hogy Jézus Júdeából Galileába érkezett, elment hozzá,
és kérte: jöjjön és gyógyítsa meg a fiát. A gyermek *már halálán volt.
* Jézus ezt mondta: „*Hacsak *jeleket és csodákat *nem láttok, nem *hisztek.”
A királyi tisztviselő azonban így szólt: „Uram, jöjj, mielőtt *meghalna
*a fiam!” Jézus erre azt felelte: „Menj csak! Fiad él.” Hitt az ember Jézus
szavának, és elment. Még útban volt hazafelé, amikor eléje futottak
szolgái, és kijelentették, hogy a fia él. Megkérdezte *tőlük*: „Melyik
órában lett jobban?” Ezt mondták: „Tegnap déltájban hagyta el *a láz.

*” Az apa visszaemlékezett, hogy abban az órában mondta neki Jézus: „Fiad
él.” Erre hitt ő maga, és vele egész házanépe. Ez volt Jézus második
csodája, amelyet Júdeából Galileába jövet művelt (az ünnepek után). Ezek az
evangélium igéi. Jn 4,43-54*
*BARSI BALÁZS ATYA:  *
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>*https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>*
*Igaz, hogy Jézus sok beteget meggyógyított, mint a mai Evangéliumban is,
de ezeket a jeleket és csodákat azért adta, hogy egy nagyobb horderejű
valóságról tanúskodjanak*: *Isten országáról, mely őbenne elérkezett
közénk.* *Hiszen **bármennyi beteget meggyógyított is, még többen voltak,
akik nem jutottak a színe elé, s akiknek gyógyulásáért nem járt közben
senki, így nem szabadultak meg betegségükből.* *De ha minden beteget
meggyógyított volna is – Isten Fiaként akár ezt is megtehette volna –, és
ezáltal tíz-húsz évvel meghosszabbította volna földi életüket, ugyan mit
használt volna nekik? Isten Fia nem érhette be azzal, hogy
toldozva-foldozva javítgassa, ami a bűn miatt elromlott a világban. Ő új
eget és új földet hirdetett, amelynek csíráit már magunkban hordozzuk, s a
természet sóhajtozva várja, hogy kibontakozzék bennünk Isten fiainak
megígért dicsőséges élete. Minden egyes csodája ebbe az irányba mutat, ezt
a több, bőségesebb, új minőségű életet szolgálja bennünk.*

*És valóban*: *Mi a kenyér megszaporítása, a víz borrá változtatása vagy a
betegek meggyógyítása ahhoz a csodához képest, **hogy Isten a semmiből
hozta létre a világot, vagyis hogy egyáltalán van víz és bor meg kenyér,
emberi test és emberi élet? **Mi a kenyér* *megszaporítása és* *a víz borrá
változtatása ahhoz a csodához képest**, amely a szentmisén a konszekráció
pillanatában nap mint nap végbemegy, amikor a kenyér és bor Krisztus
testévé és vérévé lényegül át? **S mi a királyi tisztviselő fiának távolból
történő meggyógyítása ahhoz a csodához képest, amikor a feltámadt Jézus
megbízásából a pap egyetlen szavára minden bűnünk eltöröltetik a
szentgyónásban?*

*BP. BARRON:    wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>    *

Friends, *our Gospel today tells of **Jesus healing a royal official’s son*.
*The official asks him to heal his son, who is near death. Jesus says to
him, “Unless you people see signs and wonders, you will not believe.” *But *the
royal official persists, and Jesus tells him his son will live. The man
believes Jesus, and his son recovers.*

Theologian Paul Tillich said that “faith” is the most misunderstood word in
the religious vocabulary. And this is a tragedy, *for faith stands at the
very heart of the program; it is the sine qua non of the Christian thing. *What
is it? The opening line of *Hebrews 11 *has the right definition: *“Faith
is the assurance of things hoped for, the conviction of things not seen.”*

*Faith is a straining ahead toward those things that are, at best, dimly
glimpsed*. But notice, please, that it is not a craven, hand-wringing,
unsure business. It is confident and full of conviction. Think of *the
great figures of faith, from Abraham to John Paul II: *they *are* anything
but shaky, indefinite, questioning people. *Like* *the royal official*, they
are *clear, focused, * ,*assured.*

*Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!  Hogy méltók lehessünk Krisztus
ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen, öntsd lelkünkbe szent
kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent Fiadnak, Jézus
Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése és keresztje
által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk által. Ámen.*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250331/33a085dc/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról