[Grem] Gyümölcsoltó Boldogasszony ünnepe evang. + elmélkedések: Barsi B. atya, Bp. Barron

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Már. 25., K, 12:13:07 CET


*EVANGÉLIUM ELŐTTI VERS Az Ige emberré lett, és *itt *élt *köztünk*, * és
láttuk az ő dicsőségét. *Jn 1,14ab – 4 g. tónus.


*† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből Isten feltárta örök tervét Mária
előtt, hogy őt választotta a Megváltó anyjának.*

*Abban az időben: Isten elküldte Gábor angyalt Galilea Názáret nevű
városába egy szűzhöz, aki jegyese volt egy férfinak, a Dávid házából való
Józsefnek. A szűz neve Mária volt. Az angyal belépett hozzá és így szólt:
„Üdvöz légy, kegyelemmel teljes! Az Úr veled van! Áldottabb vagy te *minden
asszonynál

*!” Ennek hallatára Mária zavarba jött, és gondolkodóba esett, hogy miféle
köszöntés ez. Az angyal azonban folytatta: Ne *félj,* Mária! Hisz kegyelmet
találtál Istennél! Mert íme, gyermeket fogansz méhedben és fiút szülsz, s
Jézusnak fogod őt nevezni! Nagy lesz ő: a Magasságbeli Fiának fogják hívni.
Az Úristen neki adja atyjának, Dávidnak trónját. Uralkodni fog Jákob házán
mindörökké, és uralmának soha nem lesz *vége
*! Mária ekkor megkérdezte az angyalt: „*Hogyan történhet meg *ez, *amikor
én férfit nem ismerek
*?” Az angyal ezt válaszolta neki: „A Szentlélek száll le rád, és a
Magasságbeli ereje borít be árnyékával. Ezért szent lesz az, ki tőled
születik: Isten Fiának fogják őt hívni. Lásd, rokonod, Erzsébet is
gyermeket fogant öregségében, sőt, már a hatodik hónapban van, bár *magtalannak
tartják az emberek*. **Istennél semmi sem *lehetetlen.*”*
*Erre Mária így szólt: „Íme, az Úr szolgálóleánya: történjék velem szavaid
szerint!” *


*Ezután az angyal eltávozott. Ezek az evangélium igéi. Lk 1,26-38*







* BARSI BALÁZS ATYA:  https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/> Az isteni világ hirtelen berobbanása
még a legártatlanabb teremtményben, Szűz Máriában is félelmet keltett. A
félelem: érzelem. Érzelmeink pedig – a negatívak is – ugyanúgy
hozzátartoznak életünkhöz, mint értelmünk, akaratunk vagy maga a testünk.
Abból lehet felismerni, hogy Isten angyalával vagy a gonosz kísértővel
van-e dolgunk, hogy az Istennel való találkozás visszaadja lelkünk
nyugalmát, mert a szeretet feloldja a félelmet.Mária – mint igazi okos szűz
– az angyali jelenés közben is használja az értelmét, gondolkodni kezd, és
nem fél kérdést feltenni: „Miképpen lesz ez, hiszen férfit nem ismerek?”
Semmiféle jelenés, égi üzenet előtt nem szabad úgy kapitulálni, hogy
elveszítjük a józan eszünket. Manapság elég egyes hívőknek azt mondani,
hogy itt és itt megjelent a Szűzanya, ezt és ezt üzeni, s máris félretéve
gondolkodó értelmüket „hittel engedelmeskednek”. Csakhogy ez nem hit, hanem
emberhez méltatlan naiv hiszékenység. Igenis szabad gondolkodóba esni,
szabad kérdéseket feltenni, szabad párbeszédbe bocsátkozni a jelenésről
hírt hozóval, hiszen magával az angyallal és Istennel is szabad beszélni.
Mária akármilyen jelenésnek, akármilyen üzenetnek nem adja át az életét,
csak annak, amelyik a mindenható Istentől származik. BP. BARRON:
wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>    Friends, in today’s Gospel, the
angel Gabriel appears to Mary and announces that she will conceive the
Messiah. Mary, understandably surprised, asks, “How can this be, since I
have no relations with a man?” to which the angel replies, “The Holy Spirit
will come upon you, and the power of the Most High will overshadow you.”
The virginity of the mother of Christ is fitting for a number of reasons.
First, it indicates, as clearly as possible, that God is involved in the
coming to be of Jesus. Though human cooperation, at both the physical and
moral level, is required, the Incarnation would not have happened without a
gracious divine initiative.  Further, it signals that the Incarnation
involves not simply a revolution in the moral and spiritual order but an
entirely new creation. Just as Adam, on the biblical telling, is made
through the direct causality of God, so the New Adam is made de novo, and
not in the ordinary course.  Finally, the virginity of Mary is a sign of
the purity and completeness of her devotion to God, making her a fit vessel
for the divine Messiah. She becomes mother in the physical order, though
she is given utterly over to God; she is, as classical Christian piety
would have it, spouse of the Holy Spirit. All of this, one might argue, is
summed up in the greeting that the angel gives Mary at the Annunciation,
the most sublime offered to any human being in the biblical tradition:
kecharitomene, “full of grace." Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!
Hogy méltók lehessünk Krisztus ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged,
Úristen, öntsd lelkünkbe szent kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet
által szent Fiadnak, Jézus Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő
kínszenvedése és keresztje által a föltámadás dicsőségébe vitessünk!
Krisztus, a mi Urunk által. Ámen. *
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250325/8034224c/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról