[Grem] Milyen jelekre kell figyelnünk, ha nem akarjuk, hogy gyermekünk az LMBTQ-lobbi karjaiba hulljon? – brit szakértő a Mandinernek!
KEA
kea at turul.banki.hu
2025. Jún. 19., Cs, 08:22:13 CEST
Milyen jelekre kell figyelnünk, ha nem akarjuk, hogy gyermekünk az
LMBTQ-lobbi karjaiba hulljon? – brit szakértő a Mandinernek!
Joanna Williamns brit oktatásügyi szakértő mindent elmondott a nyugati
woke őrületről és a digitális gyermekvédelemről, például azt, hogy a
törvénytől hiába várjuk, hogy vigyázzon a gyermekeinkre.
Mandiner, 2025.06.19. -- Tari Tamás
https://mandiner.hu/kulfold/2025/06/milyen-jelekre-kell-figyelnunk-ha-nem-akarjuk-hogy-gyermekunk-az-lmbtq-lobbi-karjaiba-hulljon-brit-szakerto-a-mandinernek
A kormányzati politika és kommunikáció évek óta kiemelt figyelmet fordít
a gyermekvédelemre, és igyekszik megóvni a hazai ifjúságot, és tágabb
értelemben a családokat attól a gyakran lopakodva begyűrűző ideológiai
áramlattól, ami a nyugati világ jelentős részét már „fojtófogásban”
tartotta az elmúlt évtizedben.
Ezt is ajánljuk a témában
Célkeresztben a gyermekvédelem: már az Európai Unió Bírósága előtt van a
magyar gyermekvédelmi törvény
Folytatódik a jogi csata Magyarország és Brüsszel között a sokat
vitatott törvény ügyében.
Joanna Williams brit oktatásügyi szakértővel – aki hat hónapot töltött
hazánkban – nemcsak a woke ideológiáról beszélgettünk az MCC Budapest
Summit 2025 alkalmából, hanem azt is körüljártuk, hogyan tudnak
védekezni ellene a szülők. Szóba került, hogy milyen jelekre érdemes
figyelni, ha nem szeretnék, hogy gyermeküket bármiféle ártalom érje, és
mik lehetnek a szellemi ellenállás alapkövei.
Ezt is ajánljuk a témában
MCC Budapest Summit: Így állhat Magyarország a technológiai fejlődés élére
Meg kell őrizni a technológiai fejlődés és a társadalmi béke közötti
egyensúlyt.
Közösségi nyomás és mesterséges szorongás
Williams szerint a woke kategóriába tartozó fogalmak egyik központi
eleme az identitáspolitika: „Ennek a lényege, hogy az embernek egy olyan
azonosságtudatot kell kialakítania, amely a bőrszínén, a szexualitásán,
a nemi identitásán vagy egyéb veleszületett tulajdonságain alapul. Ez
pedig rendkívül nagy, és teljesen felesleges nyomást helyez az
emberekre, különösen a fiatalokra.”
A szakértő az elmúlt tíz év olyan online trendjeit sorolta fel
példaként, mint az Instagram-profilokban feltüntetett, a nemi identitást
kifejező személyes névmások, vagy a közössági médiában a Black Lives
Matter mozgalommal, illetve George Floyd halálával kapcsolatos
szimpátianyilvánítás különböző módjai.
Ezt is ajánljuk a témában
Öt éve halt meg az ember, aki miatt felfordult Amerika
George Floydnak köszönhetjük a „Black Lives Matter” mozgalmat.
Szerinte a digitális világ különösen érzékenyen rezonál ezekre a
kezdeményezésekre, mert a gyerekek nagyon fogékonyak a csoport- és
közösségképző folyamatokra:
Ha a fiatalok nem vesznek részt ezekben, azt kockáztatják, hogy a
társaik kiközösítik őket.”
Hozzátette: „Szerencsésnek mondhatom magamat, hogy még azelőtt nőttem
fel, hogy ez a jelenség elterjedt volna. Tőlem soha, senki sem kérdezte
a személyes névmásaimat, és úgy nőttem fel, hogy tudtam: lány vagyok.”
Rámutatott, hogy a ’80-as évek Nagy-Britanniájában teljesen természetes
volt az, amit mára sokan ideológiai okokból megkérdőjeleznek: egy nő
bármit el tud érni a társadalomban, hiszen Margaret Thatcher volt az
ország miniszterelnöke.
Williams szerint az, „hogy egyes felnőttek például nem hagyják elfogadni
a gyermekek számára a legalapvetőbb biológiai tényeket, összezavarják és
azzal nyomasztják őket, hogy az ember nemi identitása egy fejben létező
érzés, amin aggódni kell, és amit megfelelő módon kell a külvilág elé
tárni, teljesen felesleges, mesterséges feszültségkeltés”.
Joanna Williams az MCC Budapest Summit 2025-ön
Forrás: MCC
Rámutatott arra is, hogy
a közösségi média rákényszeríti fiatalokat az ilyen színvallásokra,
amiből majdnem lehetetlen kimaradni, hiszen az is egyfajta politikai
véleménynyilvánításként értelmezhető”.
Lényeges megállapítása volt, hogy ilyesfajta nyomást a nyugati
társadalmak egyik korábbi generációja sem tapasztalt. Arra is
rámutatott, hogy a nemi identitással kapcsolatos érdeklődés mindenkinél
teljesen természetes dolog, főleg a pubertás kor idején, ahogy az is,
hogy szoronganak a testi, biológiai adottságaik miatt:
A veszélyt az jelenti, ha olyan dolgokból csinálunk felesleges
problémát, amelyek idővel maguktól megoldódnak, és az esetke túlnyomó
többségében nem kell hozzájuk hormonterápia, vagy nemváltó műtét.”
Ne a jogszabályoktól várjuk a megoldást
A szakértő úgy látja, nem véletlen, hogy egyes nyugati országok
korhatárhoz kötnék az internet és a közösségi média használatát, vagy az
okostelefonok birtoklását. Ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy „a
gyerekek nagyon leleményesek, ha akarnak valamit, akkor módot találnak
rá, hogy hozzáférjenek, ahogy mi is megoldottuk, hogy fiatalon cigihez
vagy sörhöz jussunk”. Közölte:
A fiatalok online jelenlétét elsősorban a szülők és a tanárok tudják
szabályozni. Nekik kell szigorúnak és következetesnek lenni ezen a
téren. Alkalomadtán tudniuk kell nemet mondani a gyerekeknek, és meg
kell húzzák a kellő határokat.”
Erre két lehetőséget ajánlott: személyes példaként a családi étkezéseket
hozta fel, amelyeken nincs helye sem a telefonnak, sem a háttérben
bömbölő tévének. Ezzel tiszteletre taníthatjuk a gyerekeket, és egyben
kiváló alkalmat teremtünk a velük való őszinte, érdeklődő beszélgetésre.
A tanároknak ugyanilyen határozottnak kell lenniük a tanteremben, ahová
egyáltalán nem valók a telefonok”
– fejtette ki Joanna Williams, hozzátéve:
„Mindezek mellett izgalmassá kell tennünk a való világot a gyermekek
számára, hogy ott akarjanak időt tölteni az online közeg helyett, a
hús-vér barátaikkal. Ne hagyjuk, hogy egész nap saját magukon járjon az
agyuk, és a szobában ülve csak a telefont bújják.”
Ezt is ajánljuk a témában
Szakértő a mobiltelefon-használat iskolai korlátozásáról: Szükséges, de
nem elégséges
A szülőknek, pedagógusoknak és az iskoláknak együtt kell kiállnia a
telefonmentes iskolákért, hogy a következő generáció ne mobilfüggőként
nőjön fel.
Nemcsak a gyerekeket célozzák
Joanna Williams arra az érdekes jelenségre is rámutatott, hogy a woke
ideológia, vagy az LMBTQ-lobbi a legerősebb nyomást nem mindig a
gyerekekre, hanem sokszor
a szülőkre igyekszik kifejteni, hiszen ők a család tekintéllyel és
társadalmi autonómiával rendelkező tagjai, akik gyakorlati döntéseket
hozhatnak.
A szülőkre, és különösen az édesanyákra gyakorolt nyomás szerinte
„borzasztó erkölcsi felelőtlenség”, ami gyakran érzelmi zsaroláskén
jelentkezik: „Ha valakit arra akarnak rászorítani, hogy hormonkezelésre
járassa, vagy műtétre vigye a fiát vagy a lányát, akkor annak azt
igyekeznek bemesélni, hogy ellenkező esetben öngyilkos lehet a
gyermeke.” Holott a statisztikák jól mutatják, hogy épp az úgynevezett
„transz közösségben” messze a legjelentősebb az öngyilkosságok aránya.
Ezt is ajánljuk a témában
Sunyi csúsztatásokkal van tele a Háttér Társaság a Melegekért MCC-t
kritizáló közleménye – és ez még nem minden
A Háttér Társaság érvelése pont azokat igazolja, akiket kritizálni
szeretne. Egyébként meg nincs konszenzus arról, hogy az ő emberi jogi
értelmezésük lenne a valódi. Szilvay Gergely írása.
A szakértő szerint a felnőtteket is fel kell világosítani ezekről a
manipulációs módszerekről, illetve tudatosítjuk bennük, hogy
a legjobb, amit szülőként tehetnek, ha türelmesek, megértőek és kedvesen
a gyermekükkel, és nem ugranak bele egyből olyan dolgokba, amik
visszafordíthatatlanul és gyökeresen megváltoztatják a fiatalok életét”.
Szerinte, ha a kamaszoknak nem hagyjuk, hogy tetőtől talpig
kitetováltassák magukat, akkor pláne nem szabad hagyni, hogy ilyen
fajsúlyú döntésekbe belehergeljék őket.
„Mondj el mindent nyugodtan, mit és hogyan gondolsz ezzel kapcsolatban,
de várjuk meg, amíg 18 éves leszek, és nézzük meg, hogy akkor is így
gondolod-e. Ez a legcélravezetőbb hozzáállás” – hangsúlyozta a szakértő.
Forrás: MCC
A tanár nem mindig szövetséges?
Williams arra is figyelmeztetett, hogy a negatív tendenciák és a nyomás
az iskolából is érkezhet, például a túl korai, a puszta biológián
túllépő szexuális felvilágosítás formájában:
A kapcsolatok, az identitás, a szexualitás nagyon intim, nagyon
személyes dolgok. Ha ezekről tanítanak az iskolában, az túlmegy azon a
határon, ami a pedagógus feladata, és belekontárkodik abba, ami a
szülőre tartozik.”
Szerinte az a tanár, aki ilyen mélységekbe merül a témában, nincs
tekintettel a gyermekek legszemélyesebb gondolataira, érzéseire, és
„azzal, hogy ezt tantermi kontextusban tárgyalják, megfosztják a
fiatalokat a privát, személyes énjüktől, ami nagyon veszélyes, és
beláthatatlan mentális károkat okozhat”.
Hozzátette:
Ezzel megfosztják a gyermekeket az ártatlanságuktól, ami egyszerűen
förtelmes.”
A megfelelő ellenszer: a tudás
Azzal a paradox helyzettel kapcsolatban, hogy a kormány következetes
politikájának hála a magyar családoknak nem kell erőszakos
gender-közbeszéddel, nemváltó műtétekkel és minden eddiginél intenzívebb
LMBTQ-lobbival szembesülniük, ahogy a nyugati országoknak, és ezért a
társadalom számottevő hányada el sem hiszi, hogy ezek a jelenségek
valósak, Joanna Williams így fogalmazott:
Bárcsak hazugság vagy orosz dezinformáció lenne... Ezek ellen a káros
eszmék ellen a leghatásosabb védekezés a megelőzés, ha egyszer már
gyökeret vertek egy ország társadalmában, sokkal nehezebb fellépni ellenük.”
Ugyanakkor figyelmeztetett arra is, hogy a digitális korban az
országhatárok már ennek sem szabnak gátat. A gyerekek az online térben,
de a nemzetközi popkultúrában is minden további nélkül találkozhatnak
ezekkel a gondolatokkal:
Ha a szülők nincsenek felvértezve ez ellen a szükséges erkölcsi alappal
és nem veszik komolyan ezeket az alattomos ideológiákat, nem készülnek
fel arra, hogy ellentartsanak nekik, akkor önkéntelenül is veszélynek
teszik ki a gyerekeiket.”
A szakértő szerint a kellő morális muníciót szolgáltathatja a vallás, és
az erős nemzeti öntudat, ezeknek pedig szerinte Magyarország nincs híján.
Ezt is ajánljuk a témában
MCC Budapest Summit: Sok veszélyt jelent a technológia a gyerekekre
A digitális eszközök nem pótolhatják a személyes figyelmet és a közös időt.
Merjünk bízni a gyerekünkben, de ne legyünk lusták
Williams fontosnak nevezte azt is, hogy vegyük észre az intő jeleket:
„Ha az eddig visszahúzódó gyermekünk hirtelen nagyon kijárós és
feltűnősködő lesz, vagy ha az extrovertált gyermek magának valóvá és
csendessé válik, szólaljon meg a fejünkben a vészcsengő, hogy valami
nincs rendben.”
Hozzátette, hogy ilyen esetekben mindennél fontosabb a megértő, őszinte
odafordulás és a lehetőleg mindennapos, tartalmas, személyes
beszélgetés. Így sokkal biztosabbak lehetünk benne, mi folyik a
gyerekünk életében. Azt is előnyösnek nevezte, ha a szülők és a tanárok
szintén képesek együttműködni a gyermekek érdekében, és tudnak
hatékonyan kommunikálni egymással.
Ugyanakkor nagyon fontosnak vélte, hogy az sem jó, ha a szülők
rátelepszenek a gyerek magánéletére:
Ne legyünk helikopterszülők, bízzunk a fiatalokban.”
Forrás: MCC
„A kihívások jó része eddig minden generáció életében létezett: a
tizenévesek mindig is lázadni fognak, a különbség csak az, hogy mi ellen
és hogyan teszik ezt. Viszont ahhoz, hogy egészséges felnőtté váljanak,
szükséges, hogy legyen saját mozgásterük.”
Williams azt is hangsúlyozta, hogy ebbe a hibázás lehetőségének is bele
kell férnie bizonyos fokig, ez pedig a technológiai kihívásokkal szemben
is fennáll: „Nagyon könnyű azt mondani, hogy például 16 éves korig
tiltsuk meg a gyerekeknek az internet, vagy a közösségi média használatát.”
De azt nem lehet minden előzmény nélkül rájuk zúdítani annyi idősen,
ahol meghúztuk a határt, hiszen akkor tényleg teljesen védtelenek
lesznek a veszélyeivel szemben. Persze, a másik véglet sem jó, amikor
ötévesek kezébe nyomnak telefont.”
A szakértő úgy véli, hogy a digitális tér kapcsán is apránként építhető
fel az a bizalom, ahogy például megtanítjuk a gyerekeknek, hogyan
keljenek át biztonságosan egy úttesten, hogyan menjenek el egyedül a
boltba, majd az iskolába.
A szülőknek tudniuk kell, hogy ők vannak nyeregben, ők irányítanak, ők
szabják a határokat, de fontos, hogy nem spórolhatják meg a gyerekek
nevelésébe fektetett energiát és a példamutatást”
– foglalta össze tanulságként Joanna Williams.
Kicsoda Joanna Williams?
Dr. Joanna Williams brit oktatáspolitikai szakértő, író és publicista, a
Cieo nevű agytröszt alapítója és igazgatója. Korábban egyetemi
oktatóként és az Academics for Academic Freedom mozgalom tagjaként a
szólásszabadság élharcosa volt. A Policy Exchange nevű londoni
jobbközép-konzervatív intézet oktatási és kulturális részlegének
vezetője. Munkásságában rendszeresen bírálja a woke ideológiát, és a
klasszikus liberalizmus értékeit védi. Számos könyve jelent meg az
oktatás, nemiség és identitáspolitika témájában.
--
Üdvrivalgással:
KEA.
További információk a(z) Grem levelezőlistáról