[Grem] SZABÁLY +B.B.a. elm..linkje továbbítható +!!!!!! Szt.Tamás apost.ünnepe EVANG. + elmélk.
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2025. Júl. 3., Cs, 12:12:39 CEST
*- CÍMZETTEK**EN **KÍVÜL **MÁSNAK* *ÍRÁSBAN, SZÓBAN* *TOVÁBBÍTANI **TILOS*
*!!!!*
*- SZENTESÍTETT CSALÁDI 'TŰZHELY ' -nél MEGBESZÉLHETŐ *
*- **A B.B.atya féle forrás **https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>* * szabadon terjeszthető *
*xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx*
Barsi B. atya elmélkedése:
*Az Úr Jézus mint szeretetének egyértelmű jeleit mutatja meg Tamásnak a
testén lévő sebeket*. A Jézustól adott bizonyíték végtelenül felülmúlja
Tamás várakozását, mert *a szent sebek szemlélése nemcsak annak
evidenciájába emeli az apostolt, hogy Jézus él, hanem azt is minden
kétséget kizáró módon kinyilatkoztatja, hogy Jézus szeret*. Ezzel Tamás azt
is megtanulja, hogy az élet, a személy élete egyenlő a szeretettel, amely
túléli a halált, a rothadást, az enyészetet: a szeretet erősebb a halálnál.
Az ateista legmélyebb és legkínzóbb problémája nem Isten léte vagy nemléte,
hanem az, hogy milyen az Isten? Ha rádöbbenne, hogy Isten a szeretet, akkor
már tudná, hogy létezik. *Aki csak arra jön rá, hogy Isten van,* *de nem
tudja, hogy ő a szeretet*,* az még mindig valamilyen bálvány-istenben hisz*.
*A kinyilatkoztatásra épülő, igaz keresztény hit mindig abban való hit,
hogy Isten a szeretet: *„Hittünk a szeretetben.” Isten nem csupán önmagától
való, örökkévaló, mindentudó és mindenható lény, hanem ő a szeretet – és az
ő szent Fia, Jézus ezt a szeretetet nyilatkoztatja ki. Legtöbb értelmi
nehézségünk, vallási kételyünk mögött ott rejtőzik a még nagyobb és talán
meg sem nevezett problémánk: nem merünk hinni Jézusnak, Isten Fiának
irántunk való szeretetében. Amikor viszont kinyilatkoztatja szeretetét, s
mi Tamással együtt felkiáltunk: „Én Uram és én Istenem!”, megoldódik minden
nehézségünk, s elnyerjük az üdvösségre vezető hitet.
*Bishop Barron' Gospel reflection: *
Friends, today’s Gospel tells of *Thomas’ doubting the Resurrection*.
Indeed, *Catholicism has a rich tradition of questioning, seeking
understanding. Aquinas, another great St. Thomas, spent much of his life
asking and answering hard questions about the faith. *
Do you remember Hamlet’s great line “There are more things in heaven and
earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy”? If we stubbornly
say—even in the area of science—that we will accept only what we can
clearly see and touch and control, we wouldn’t know much about reality.
*There is, in most areas of life, a play between knowing and believing*. It
is not unique to the religious sphere of life. *Blaise Pascal summed it up:
“The heart has its reasons that reason knows not.”*
It is not that we who have not seen and have believed are settling for a
poor substitute for vision. No, we are being described as blessed, more
blessed than Thomas. *God is doing all sorts of things that we cannot see,
measure, control, fully understand. But **it is an informed faith** that
allows **one **to fall in love with such a God.*
*Imádkozzál érettünk Istennek Szent Anyja, hogy méltók lehessünk Krisztus
ígéreteire!*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250703/97dc1f01/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról