[Grem] Szeretetláng, Kindelmanné 2.

Gy Greschik gy.greschik at teguec.com
2025. Jan. 12., V, 20:52:57 CET


Az illető valamilyen okból nem veri nagydobra a nevét a szélesebb nyilvánosság előtt.  Nem tudom, hogy emögött szerénység, önvédelem, vagy valami más dolog van-e.

De azt nem lehet mondani, hogy titkolódzna, mert névvel és aláírással kommunikál magyar egyházi vezetőkkel akik a blogjáról tudnak (a kommunikáció néha egyoldalú: ő ír nekik, de választ csak ritkán kap).  Van úgy, hogy egy-egy írását megjelenése előtt elküldi valakinek „fönt” előzetesen.  Olyan is volt már, hogy kérvénnyel fordult egyházi elöljárókhoz.  A legutóbbi eset a nemzetkozi fórumon megjelent Szeretetláng írása volt, amikor azt a megjelentetés előtt küldte meg Erdő Péter bíboros úrnak, véleményét kikérve.  Várt de választ nem (ée ellenvetést sem) kapott, ezek után jelentette meg az illető írást.

De azért a blogot régőta követők közük többen tudják, hogy ki ő -- ez a hozzászólások egyikébőémásikából kiderül.

Kindelmann Győző (Szeretetláng főnök) is tudja, hogy ki ő.  Ezt onnan tudhatő, hogy egy vitriolos hozzászólásában gond nélkül meglobogtatta a blogszerző keresznevét az elemi diszkréciót szemrebbenés nélkül felrúgva.

Gyuszi


On Sun, 12 Jan 2025, Dorottya Eszter Mogyorósi wrote:

> Date: Sun, 12 Jan 2025 19:10:35 +0100
> From: Dorottya Eszter Mogyorósi <modor307 at gmail.com>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: Greschik Gyula <greschik.gyula at freemail.hu>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Szeretetláng, Kindelmanné 2.
> 
> Kedves Gyula!
>
> Ki ennek a blognak a szerzője? Sok-sok éve én voltam egyszer Törökbálinton, nagyon vegyes benyomásaim voltak.
>
> D.
>
> iOkoskáról jöttem, mert siettem ��
>
>> 2025. jan. 12. dátummal, 18:40 időpontban Greschik Gyula <greschik.gyula at freemail.hu> írta:
>> 
>> Kedves Mind!
>> 
>> Tavaly jóliusban én indítottam az itt aztán vihart kavaró Szeretetláng vitát azzal, hogy a figyelmet felhívtam három elemzésre, amelyek Kindelmanné Szántó Erzsében szavai alapján kimutatták, hogy ő áldozat volt.  �ldozat volt, mert nem isteni, hanem sátáni látomásai voltak: a Sátán jámbor üzenetek és élmények sokasága közé az egyházi tanítással ellentétes gondolatokat is elültetett a szívébe, és a csak a sátáni jelenésekre jellemző módon gyötörte is és meg is zavarta őt lelkiismeretében, cselekedeteiben és erényeiben is.
>> 
>> Az elemzésekre azért hívtam fol a figyelmet, azok oly mértékben rendezte át az én saját „értékítéletemet” a Szeretetláng mozgalom és hasonló „alulrók jövő” áramlatokról, hogy a listán is meg akartam másokkal osztani (egyesek által kedvelt szóhasználattal: tanúságot akartam tenni).  Talán azt is mondhatnám, hogy az írások világnézeti átalakuláson löktek át.  Addig a Szeretetláng mozgalomra és egyes kazizmatikus társaira „stílusbeli” fenntartásokkal kevert tisztelettel tekintettem, saját tapasztalatok alapján is.  A három írás azonban mintha frissítő, mélyre hatóó szellemi „ital” lett volna: általuk sokminden tisztává, egyértelmúvé vált -- a hit fényében.  Ahogy akkoriban baráti körben többeknek is meséltem: az „igenetek legyen igen, ne
 metek legyen nem” egyszerűsĂ©ge Ă©s tisztasága világĂ­tott bele hirtelen ebbe sarokba.  RĂ©szlet, de az a banális igazság is hirtelen mĂ©g nagyobb fĂ©nyben tűnt fĂ
>> ¶l elĹ‘ttem, hogy az igazság keresĂ©se Ă©s kimondása a tapintatnál sokkal de sokkal fontosabb: azĂ©rt, hogy valakinek az Ă©rzĂ©kenysĂ©gĂ©t az ember ne bántsa, nem szabad a lĂ©nyeges igazságokat elhallgatni.
>> 
>> Sajnos a három elemzés lényegi része a listán sokaknak az ingerküszöbéig sem ért el.  Ennek oka stiláris.  Ugyanis a szerző nem bánt kesztyűs kézzel a Szántó Erzsébet naplójának kiadását előkészítő személyekkel.  Azt, hogy az illetők a napló legzavarosabb, a hittel legnyilvánvalóbban ütköző néhány szakaszát egyszerűen kipontozták (hogy a maradék jóvá legyen hagyható), a szerző nemcsak elítélte, hanem az eljárást és annak végrehajtóinak szakértelmét, hogy úgy mondjam, nem nagy tisztelettel említette.
>> 
>> Aztán múltak a hónapok.  A Szeretetláng vita országos szintre dagadta.  Az elemzések honlapján maga Kindelmann Győző (Erzsébet asszony egyik unokája, a Szeretetláng már nemzetközi zászlóshajójának egyik kormányosa) is megjegyzéseket tett közzé, nem is kevesebb gúnnyal, mint az elemzések szerzője maga.  A parbeszéd aztán nemzetközi szintre emelkedett: az egyik vezető angol nyelvű katolikus portálon stilisztikailag kifogásolhatatlan módon (gúnyos felhangok nélkül) lettek összefoglalva a magyar blogon kimutatottak, minekutána Kindelmann Győző is mozgósított egy angol anyanyelvű valakit, aki az eredeti magyar szerző hozzá nem értését igyekezett a nagyvilág előtt bizonygarni -- lényegi érvek cávolata nélkül.  Akit a részletek érdekelnek, az eredeti magyar blogon mindennek utána olvashat (https://invocabo.wo
 rdpress.com/).
>> 
>> És most kiderült valami, ami megint arra késztet, hogy írjak: az Erzsébet asszony szavaiból kimutatható sátáni hatás magasabb és személyesebb szinten is láthatóvá vált.  Szántó Erzsébet egy unokája (nem Kindelmann Győző, hanem [egy] másik) a saját hitbeli helyzetét az Etzsébet asszony személyes környezetében megtapasztalt sátáni hatásokkal is magyarázza.  Szavaiból kiderül, hogy Kindelmanné közvetlen környezetében oyan jelenségek voltak, amit az ördögűzők szakzsargonja „sátáni infesztációnak” nevez.  Erre is az eredeti elemzések szerzője hívta nemrég föl a figyelmet:
>>
>>    https://invocabo.wordpress.com/2025/01/07/fertozott-haz/
>> 
>> Amikor azt hittem, hogy lejjebb már nincs, mégis kiderült, hogy van...  Úgy érzem, itt ezt is meg kell osztanom.
>> 
>> Gyuszi
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


További információk a(z) Grem levelezőlistáról