[Grem] Szeretetláng, Kindelmanné 2.
Gy Greschik
gy.greschik at teguec.com
2025. Jan. 12., V, 20:52:57 CET
Az illető valamilyen okból nem veri nagydobra a nevét a szélesebb nyilvánosság előtt. Nem tudom, hogy emögött szerénység, önvédelem, vagy valami más dolog van-e.
De azt nem lehet mondani, hogy titkolódzna, mert névvel és aláírással kommunikál magyar egyházi vezetőkkel akik a blogjáról tudnak (a kommunikáció néha egyoldalú: ő ír nekik, de választ csak ritkán kap). Van úgy, hogy egy-egy írását megjelenése előtt elküldi valakinek „fönt” előzetesen. Olyan is volt már, hogy kérvénnyel fordult egyházi elöljárókhoz. A legutóbbi eset a nemzetkozi fórumon megjelent Szeretetláng írása volt, amikor azt a megjelentetés előtt küldte meg Erdő Péter bíboros úrnak, véleményét kikérve. Várt de választ nem (ée ellenvetést sem) kapott, ezek után jelentette meg az illető írást.
De azért a blogot régőta követők közük többen tudják, hogy ki ő -- ez a hozzászólások egyikébőémásikából kiderül.
Kindelmann Győző (Szeretetláng főnök) is tudja, hogy ki ő. Ezt onnan tudhatő, hogy egy vitriolos hozzászólásában gond nélkül meglobogtatta a blogszerző keresznevét az elemi diszkréciót szemrebbenés nélkül felrúgva.
Gyuszi
On Sun, 12 Jan 2025, Dorottya Eszter Mogyorósi wrote:
> Date: Sun, 12 Jan 2025 19:10:35 +0100
> From: Dorottya Eszter Mogyorósi <modor307 at gmail.com>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: Greschik Gyula <greschik.gyula at freemail.hu>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Szeretetláng, Kindelmanné 2.
>
> Kedves Gyula!
>
> Ki ennek a blognak a szerzője? Sok-sok éve én voltam egyszer Törökbálinton, nagyon vegyes benyomásaim voltak.
>
> D.
>
> iOkoskáról jöttem, mert siettem
>
>> 2025. jan. 12. dátummal, 18:40 időpontban Greschik Gyula <greschik.gyula at freemail.hu> írta:
>>
>> Kedves Mind!
>>
>> Tavaly jĂłliusban Ă©n indĂtottam az itt aztán vihart kavarĂł Szeretetláng vitát azzal, hogy a figyelmet felhĂvtam három elemzĂ©sre, amelyek KindelmannĂ© SzántĂł ErzsĂ©ben szavai alapján kimutatták, hogy Ĺ‘ áldozat volt. Ă?ldozat volt, mert nem isteni, hanem sátáni látomásai voltak: a Sátán jámbor ĂĽzenetek Ă©s Ă©lmĂ©nyek sokasága közĂ© az egyházi tanĂtással ellentĂ©tes gondolatokat is elĂĽltetett a szĂvĂ©be, Ă©s a csak a sátáni jelenĂ©sekre jellemzĹ‘ mĂłdon gyötörte is Ă©s meg is zavarta Ĺ‘t lelkiismeretĂ©ben, cselekedeteiben Ă©s erĂ©nyeiben is.
>>
>> Az elemzĂ©sekre azĂ©rt hĂvtam fol a figyelmet, azok oly mĂ©rtĂ©kben rendezte át az Ă©n saját „értĂ©kĂtĂ©letemet” a Szeretetláng mozgalom Ă©s hasonlĂł „alulrĂłk jövő” áramlatokrĂłl, hogy a listán is meg akartam másokkal osztani (egyesek által kedvelt szĂłhasználattal: tanĂşságot akartam tenni). Talán azt is mondhatnám, hogy az Ărások világnĂ©zeti átalakuláson löktek át. Addig a Szeretetláng mozgalomra Ă©s egyes kazizmatikus társaira „stĂlusbeli” fenntartásokkal kevert tisztelettel tekintettem, saját tapasztalatok alapján is. A három Ărás azonban mintha frissĂtĹ‘, mĂ©lyre hatóó szellemi „ital” lett volna: általuk sokminden tisztává, egyĂ©rtelmĂşvĂ© vált -- a hit fĂ©nyĂ©ben. Ahogy akkoriban baráti körben többeknek is mesĂ©ltem: az „igenetek legyen igen, ne
metek legyen nem” egyszerűsĂ©ge Ă©s tisztasága világĂtott bele hirtelen ebbe sarokba. RĂ©szlet, de az a banális igazság is hirtelen mĂ©g nagyobb fĂ©nyben tűnt fĂ
>> ¶l elĹ‘ttem, hogy az igazság keresĂ©se Ă©s kimondása a tapintatnál sokkal de sokkal fontosabb: azĂ©rt, hogy valakinek az Ă©rzĂ©kenysĂ©gĂ©t az ember ne bántsa, nem szabad a lĂ©nyeges igazságokat elhallgatni.
>>
>> Sajnos a három elemzĂ©s lĂ©nyegi rĂ©sze a listán sokaknak az ingerkĂĽszöbĂ©ig sem Ă©rt el. Ennek oka stiláris. Ugyanis a szerzĹ‘ nem bánt kesztyűs kĂ©zzel a SzántĂł ErzsĂ©bet naplĂłjának kiadását elĹ‘kĂ©szĂtĹ‘ szemĂ©lyekkel. Azt, hogy az illetĹ‘k a naplĂł legzavarosabb, a hittel legnyilvánvalĂłbban ĂĽtközĹ‘ nĂ©hány szakaszát egyszerűen kipontozták (hogy a maradĂ©k jĂłvá legyen hagyhatĂł), a szerzĹ‘ nemcsak elĂtĂ©lte, hanem az eljárást Ă©s annak vĂ©grehajtĂłinak szakĂ©rtelmĂ©t, hogy Ăşgy mondjam, nem nagy tisztelettel emlĂtette.
>>
>> Aztán mĂşltak a hĂłnapok. A Szeretetláng vita országos szintre dagadta. Az elemzĂ©sek honlapján maga Kindelmann GyĹ‘zĹ‘ (ErzsĂ©bet asszony egyik unokája, a Szeretetláng már nemzetközi zászlĂłshajĂłjának egyik kormányosa) is megjegyzĂ©seket tett közzĂ©, nem is kevesebb gĂşnnyal, mint az elemzĂ©sek szerzĹ‘je maga. A parbeszĂ©d aztán nemzetközi szintre emelkedett: az egyik vezetĹ‘ angol nyelvű katolikus portálon stilisztikailag kifogásolhatatlan mĂłdon (gĂşnyos felhangok nĂ©lkĂĽl) lettek összefoglalva a magyar blogon kimutatottak, minekutána Kindelmann GyĹ‘zĹ‘ is mozgĂłsĂtott egy angol anyanyelvű valakit, aki az eredeti magyar szerzĹ‘ hozzá nem Ă©rtĂ©sĂ©t igyekezett a nagyvilág elĹ‘tt bizonygarni -- lĂ©nyegi Ă©rvek cávolata nĂ©lkĂĽl. Akit a rĂ©szletek Ă©rdekelnek, az eredeti magyar blogon mindennek utána olvashat (https://invocabo.wo
rdpress.com/).
>>
>> És most kiderĂĽlt valami, ami megint arra kĂ©sztet, hogy Ărjak: az ErzsĂ©bet asszony szavaibĂłl kimutathatĂł sátáni hatás magasabb Ă©s szemĂ©lyesebb szinten is láthatĂłvá vált. SzántĂł ErzsĂ©bet egy unokája (nem Kindelmann GyĹ‘zĹ‘, hanem [egy] másik) a saját hitbeli helyzetĂ©t az EtzsĂ©bet asszony szemĂ©lyes környezetĂ©ben megtapasztalt sátáni hatásokkal is magyarázza. SzavaibĂłl kiderĂĽl, hogy KindelmannĂ© közvetlen környezetĂ©ben oyan jelensĂ©gek voltak, amit az ördögűzĹ‘k szakzsargonja „sátáni infesztáciĂłnak” nevez. Erre is az eredeti elemzĂ©sek szerzĹ‘je hĂvta nemrĂ©g föl a figyelmet:
>>
>> https://invocabo.wordpress.com/2025/01/07/fertozott-haz/
>>
>> Amikor azt hittem, hogy lejjebb már nincs, mégis kiderült, hogy van... Úgy érzem, itt ezt is meg kell osztanom.
>>
>> Gyuszi
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
További információk a(z) Grem levelezőlistáról