[Grem] Digitális szabadságot!

KEA kea at turul.banki.hu
2025. Jan. 6., H, 21:52:35 CET


Eseti személyes tapasztalatok: Kiskunhalas, Pécs, Gyula, a kisebbek 
közül Sümeg, Harkány, sőt Velemér rendben voltak.

On 1/6/25 5:12 PM, Adrienn1 wrote:
> Ezt akkor írhatnád le hitelt érdemlően, ha TE élnél vidéken, és nem 
> egyszervolt valaki meséli...
> 
> .... kormányablak, kormányiroda, movil a faluban :)))))))))))))))))))))))))
> 
> A
> 
> 2025. 01. 06. 16:47 keltezéssel, Gy Greschik írta:
>> Olvasom az alábbi hozzászólásban, hogy: „Aki ... az még egy hetet sem 
>> élt Magyarországon vidéken.”  Stb., stb.
>>
>> Tévedés.  „A vidéken” nincs automatikosan gond se árammal, se internet 
>> eléréssel.  De „van olyan vidék” ahol vannak ilyen gondok.
>>
>> Egy ismerősúnk kétéve költözött egy zalai faluba: az internetre nem 
>> hallottam tőlük panaszt, se mobiltelefon elérhetőségre.  Sőt, azt 
>> mesélték, hogy a korábbi budapesti-agglomerációs házukhoz képest 
>> mesésen jó és kényelmes az állami szolgáltatások elérhetősége 
>> (okmányiroda, kormányablak movil változatai, stb.)
>>
>> Gy.
>>
>> On Mon, 6 Jan 2025, Adrienn1 wrote:
>>
>>> Date: Mon, 6 Jan 2025 14:49:01 +0100
>>> From: Adrienn1 <adrienn.bisztray at googlemail.com>
>>> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> Subject: Re: [Grem] Digitális szabadságot!
>>>
>>>
>>> Kedveseim
>>>
>>> Aki ennyire túltolja ezt a digitális világot, az még egy hetet sem élt
>>> Magyarországon vidéken.
>>>
>>> (Rendesen magukra haragítják az embereket, és akkor ki csodálkozik, h 
>>> ez a
>>> pszichopata így tud nyomulni mindenhol.)
>>>
>>> Veszprém megyében, Balaton-felvidéken, kb kiröhögnek, ha bankkártyámat
>>> előveszem. Balatonfüreden egy OTP-ről tudok, Erste, meg a többi nincsen,
>>> bankautomatáról kettőről tudok a tesconál.
>>>
>>> Ugyan akkor, Veszprémben rendeztek ősszel olyan borfesztivált, ahol 
>>> csak a
>>> kártyás fizetést engedték, így kiszorultunk, sok őstermelő, akiknek
>>> nincsenek kártyaleolvasó kütyüjük. A törvényes magyar fizető eszközt 
>>> itt nem
>>> fogadták el...
>>>
>>> Térerő mint a mesékben, hol van, hol nincsen, hiába mentem a 
>>> Vodafonhoz, a
>>> T-hez, sajnálattal, közlik, h aha, tudják, ez van.
>>>
>>> Internet kiépítettség alig, akinek van, az méreg drága.
>>>
>>> Nekem mobil netem van, ha kb 10 nap alatt lefogyasztom, emil, bankolás,
>>> utána süket-néma világ.
>>>
>>> Ezek után, próbálj bármit intézni vidéken.
>>>
>>> Jah, éppen, tegnap sem volt áram, megy a hibaelhárítás, kihűltek a 
>>> kazánok.
>>>
>>> Nyáron számtalanszor a vízrendszer omlott össze, lovas kocsikkal 
>>> töltötték
>>> föl, a teljesen kiürült víztározót, ami néhány falut ellátott vízzel.
>>> Fáradtan, koszosan hazamész a munkából este alkonyatkor, már csak 37 
>>> Celsius
>>> van, kinyitod a csapot, és semmi.
>>>
>>> Több mint 200 új falugazdászt kellet felvennie a NAK-nak 2024-ben, mert
>>> olyan bevallási, adminisztrációs terheket raknak a parasztokra, a
>>> parasztlázadást elkerülendő.
>>>
>>> Ne legyen igazam, de ez az új "DAP" tuti ki fogja vidéken verni a
>>> biztosítékokat.
>>>
>>> Budapesten mentem el az üszire, és kértem, h csinálják meg nekem, 
>>> kérdezték,
>>> mit? Mondtam, amire 16-tól köteleznek, mert nem értem, mit várnak el 
>>> tőlem,
>>> és hogyan...
>>>
>>> Persze kellet az okos mobil meg a kódolvasó, meg a dap, háááát, eddig 
>>> azt
>>> hittem tudom követni ezt a világot, de egyre hülyébbnek érzem magam.
>>>
>>> Lehet, h az vagyok.
>>>
>>> Ölelés, A
>>>
>>>
>>> 2025. 01. 06. 11:51 keltezéssel, Baják Gábor írta:
>>>       Ez egy teljesen felesleges és értelmetlen petíció, ráadásul az
>>>       indoklás egy téves állítással kezdődik.
>>> Az ügyfélkaput nem kapcsolják le, csak a belépés lesz kétlépcsős
>>> (biztonságosab). Banki ügyintézésnél pl. már mindenhol
>>> ilyen a beléptetés.
>>>
>>> https://index.hu/gazdasag/2025/01/04/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-pr 
>>>
>>> ogram-dap-idomsoft-valasz-atallas/
>>> https://index.hu/belfold/2025/01/05/ugyfelkapu-digitalis-allampolgarsag-kor 
>>>
>>> manyablak-ugyintezes-kosa-ferenc/
>>>
>>> Rita Kunsay-Sipos <ritakunsay at gmail.com> ezt írta (időpont: 2025. jan.
>>> 6., H, 9:55):
>>>
>>>
>>>       ------
>>>
>>>
>>> [image+%282%29+%281%29.png?version=0]
>>>
>>> 2025. január 15-én leállítják az Ügyfélkaput, és helyette egy
>>> bonyolult, okostelefon-alapú rendszerre terelnek minket.
>>>
>>> Ez nemcsak az adatbiztonságot, hanem a szabadságunkat is
>>> fenyegeti – bizonyíték nélkül, hogy valóban jobb lenne.
>>>
>>> Írja alá a petíciót most, hogy megőrizzük az Ügyfélkaput és a
>>> választás jogát mindenki számára!
>>>
>>> A PETÍCIÓ ALÁÍRÁSA
>>>
>>> Kedves Lista
>>>
>>> Tudja, vannak pillanatok, amikor ki kell állnunk az igazunkért.
>>> Most éppen egy ilyen közeli eseménynek nézünk elébe. Alapjaiban
>>> változik meg a mindennapi ügyintézésünk – és nem a javunkra.
>>>
>>> 2025. január 15-én éjfélkor az Ügyfélkapu jelenlegi, jól ismert
>>> formáját le akarják kapcsolni. Ezzel egy egyszerű, megbízható
>>> rendszert vennének el tőlünk, amit milliók használtak
>>> biztonsággal és elégedettséggel.
>>>
>>> Azt, ami évek óta az állampolgárok alapvető eszköze volt ügyeik
>>> intézésében, most egy bizonytalan, bonyolult megoldás váltaná
>>> fel.
>>>
>>> Helyette egy olyan rendszerre terelnének minket, amelyhez
>>> okostelefonra van szükség, és amely bonyolultabb és sebezhetőbb.
>>>
>>> Gondoljon csak bele: mi lesz azokkal, akik nem értenek az
>>> okostelefonokhoz, vagy akik egyáltalán nem rendelkeznek ilyen
>>> eszközzel? Mi lesz Önnel, ha elromlik vagy elveszik a beléptető
>>> alkalmazása illetve eszköze?
>>>
>>> Ha Ön is úgy gondolja, hogy meg kell védenünk az Ügyfélkaput,
>>> kérem, írja alá a kérelmünket! Minden aláírás számít, hogy
>>> megmutassuk: jogunk van a választáshoz! Jogunk van eldönteni,
>>> hogyan intézzük az ügyeinket, és milyen technológiákhoz
>>> folyamodunk.
>>>
>>> Képzeljen el néhány hétköznapi helyzetet:
>>>
>>>  *  A szomszéd néni az Ügyfélkapun keresztül intézi nyugdíját,
>>>     és nem rendelkezik okostelefonnal. Ő nemcsak elveszettnek
>>>     érezné magát egy új rendszerben, hanem talán már az is
>>>     megterhelő lenne számára, hogy egyáltalán megértse, hogyan
>>>     kellene regisztrálnia.
>>>  *  A fiatal vállalkozónak, aki az Ügyfélkapun keresztül adja be
>>>     adóbevallását, most egy bonyolultabb, fejletlen megoldásra
>>>     kellene áttérnie. Az ő ideje pénz, és ez a változtatás
>>>     komoly hátrányokat okozhat számára.
>>>  *  Az egyedülálló anya, aki a háztartás dolgait (például
>>>     gépjármű-ügyintézés) egyszerűen intézte eddig, most órákat
>>>     tölthet a kormányablaknál, ha valami probléma adódik.
>>>     Ahelyett, hogy gyermekével tölthetné az időt, új akadályokat
>>>     kellene leküzdenie.
>>>
>>> Ezek az emberek – mint sok millió magyar – nem bonyolultabb
>>> rendszert szeretnének, hanem a választás szabadságát, hogy
>>> eldönthessék, melyik megoldás a legjobb számukra.
>>>
>>> Csatlakozzon hozzánk, és írja alá a petíciót most! Üzenjen Both
>>> Andrásnak, a Digitális Magyarország Ügynökség
>>> vezérigazgatójának. Ezzel nemcsak magán, hanem sokakon segíthet.
>>>
>>> Az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgársági Program
>>> bevezetését azzal indokolják, hogy az Ügyfélkapu nem
>>> biztonságos. De mi garantálja, hogy az okostelefonoktól való
>>> függés biztonságosabb?
>>>
>>> A valóság az, hogy a fejlesztések lassan haladnak, és egyre több
>>> felhasználói panasz érkezik az új rendszerek bonyolultságáról. A
>>> regisztráció, a hitelesítési folyamat körülményes, és sokan nem
>>> tudnak lépést tartani ezekkel az új követelményekkel.
>>>
>>> Ahogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete is rámutatott:
>>>
>>> „Az eddigi tapasztalatok szerint az elektronikus ügyintézésre
>>> kötelezettek negyede teljesen alkalmatlan az áttérésre,
>>> nagyjából a fele pedig képtelen megbirkózni a használatával.”
>>>
>>> Ráadásul az adatok egyetlen platformra, a Digitális
>>> Állampolgársági Programba történő terelése nemcsak
>>> adatbiztonsági, hanem szuverenitási kérdéseket is felvet.
>>>
>>> Ne hagyjuk, hogy milliók váljanak kiszolgáltatottá!
>>>
>>> Az Ügyfélkapu elvesztése nemcsak az adatainkat, hanem a
>>> szabadságunkat is veszélyezteti. Állampolgári jogaink nem
>>> lehetnek egyetlen platformhoz kötve, és nem szabad, hogy bárkit
>>> kizárjanak az ügyintézés lehetőségéből.
>>>
>>> A megoldás egyszerű: tartsák meg az Ügyfélkaput az új rendszerek
>>> mellett! Ez nem technológiai visszalépés, hanem a választás
>>> szabadságának megőrzése.
>>>
>>> Kérem, csatlakozzon hozzánk! Írja alá a Digitális Magyarország
>>> Ügynökségnek címzett petíciónkat, hogy megmutassuk: együtt
>>> kivívhatjuk a digitális szabadságot!
>>>
>>> Üdvözlettel,
>>>
>>> Teleki Béla és a CitizenGO csapata
>>>
>>> U.i.: Most van itt az idő cselekedni. Minden aláírás számít, és
>>> Ön is kulcsszereplője lehet ennek a küzdelemnek. Ne hagyjuk,
>>> hogy egy bonyolult, központosított rendszer vegye át a
>>> szabadságunk helyét!
>>> Ossza meg felhívásunkat minél többekkel.
>>>
>>> További információ:
>>>
>>> A szakértő szerint sem az Ügyfélkapu+, sem a DÁP nem áll készen
>>> a startra
>>>
>>> DÁP és Ügyfélkapu+, siessen, mindjárt lejárnak a határidők
>>>
>>> Szinte senki sem érti, hogyan kell majd elektronikusan ügyet
>>> intézni az Ügyfélkapu leállítása után – állítja a Magyar
>>> Könyvelők Országos Egyesülete
>>>
>>> A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleménye
>>>
>>>
>>> A CitizenGO olyan aktív polgárok közössége, akik mindent
>>> megtesznek azért, hogy az emberi élet, a család és a szabadság
>>> értékét megbecsülje a világ. A CitizenGO tagjai különböző
>>> nemzetek polgárai. Csapatunk 5 kontinensen 16 országot képvisel,
>>> petíciós oldalunk 12 különböző nyelven működik. Itt tudhat meg
>>> többet a CitizenGO-ról, valamint követhet bennünket Facebook-on,
>>> illetve Twitter-en.
>>>
>>>
>>> Amennyiben nem szeretne e-mail-eket fogadni a CitizenGO-tól,
>>> kattintson erre a linkre. Ha szeretné, hogy a CitizenGO üzenetei
>>> biztosan megérkezzenek, kérjük, vegye fel a
>>> peticiok at citizengo.org fiókot a címlistájára. E-mail címének,
>>> nyelvi beállításainak vagy más személyes adatainak
>>> megváltoztatásához kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot. Ha
>>> szeretné felvenni a kapcsolatot a CitizenGO-val, kérjük, ne erre
>>> a címre válaszoljon, helyette az alábbi címre várjuk üzenetét:
>>> citizengo.org/hu/contact
>>> [trk?t=1&mid=OTA3LU9EWS0wNTEAAAGX2Z2aEZM6XcHVkua8w3w9D8JymAfY2bWRUIOck4B5pW 
>>>
>>> CPAeqbBaMne52ZbT92xaaDU_TBHlVexQF0WdrdtXdpIpbPWEmeCYWewNXJ4_1lTRalztEg9hmH 
>>>
>>> C2qonOhQL5rFXiDhJtNFkdTw4dc32k6EqA]
>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list
>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> Grem mailing list
>>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>>
>>>
>>>
>>
>> _______________________________________________
>> Grem mailing list
>> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> _______________________________________________
> Grem mailing list
> Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

-- 

Üdvrivalgással:
KEA.


További információk a(z) Grem levelezőlistáról