[Grem] Mai evang. + Barsi B. atya + Bp. Barron elmélkedései

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2025. Feb. 20., Cs, 15:17:33 CET


 *Urunk, add, hogy a Szentlélek kegyelmével a jót megismerjük, azt követni
is tudjuk. Ámen.*


*ALLELUJA Uram, a te tanításod lélek és élet: * örök életet adó igéid
vannak*. Jn 6,63c és 68c – 5. tónus.


*† EVANGÉLIUM Szent Márk könyvéből **Jézus előre megmondja tanítványainak,
hogy messiási küldetése sok szenvedéssel jár. *
*Jézus egyszer elment tanítványaival a Fülöp-Cezáreája környékén fekvő *
falvakba*. Útközben megkérdezte őket: „Kinek tartanak engem *az emberek?”
*A tanítványok *azt *felelték:* „Egyesek Keresztelő Jánosnak, mások Illésnek,
ismét mások valamelyik prófétának.”* Ő tovább kérdezte őket: „Hát ti kinek
tartotok engem?” Erre Péter így válaszolt: „Te vagy a Messiás.” Akkor
szigorúan lelkükre kötötte, hogy ezt senkinek se* mondják el *róla.*
*Ettől kezdve arra oktatta őket, hogy az Emberfiának *sokat *kell *
szenvednie*. *A vének, a főpapok és az írástudók elvetik és megölik
*, de harmadnapra föltámad. Erről egészen nyíltan beszélt nekik. Péter
ekkor *félrevonta* Jézust, *és szemrehányást tett *neki. Erre ő
hátrafordult, tanítványaira nézett, és így korholta *Pétert:* „Távozz tőlem*,
sátán, mert emberi módon gondolkodol és nem

*Isten tervei szerint!” Ezek az evangélium igéi. Mk 8,27-33*

*BARSI BALÁZS ATYA:  https://barsitelekmm.blogspot.com/
<https://barsitelekmm.blogspot.com/>*
*A Noéval kötött szövetség minket is kötelez, felelősek vagyunk a teremtett
világért, a hegyekért, a vizekért, az erdőkért, a virágokért, a madarakért,
halakért és minden állatért. Mit is jelent ez? Például azt, hogy nem elég
szeretni* *a rózsát, nem **elég befogadni egy** macskát vagy egy
tengerimalacot*, *gondját is kell tudni viselni*. *Hogy lehet valakire
rábízni egy másik embert*, ha képtelen *arra, hogy rendszeresen megöntözze* a
virágját*, vagy enni adjon kedvenc *állatának*? Ám az, hogy Isten ránk
bízta a teremtett világot, még ennél is többet jelent: azt, hogy meg kell
becsülnünk önálló, Istentől rendelt létüket, sajátos természetüket. * Az
anyagi világ* a maga **élőlényeivel és ásványaival* *nem **csupán amiatt *
*értékes*,* hogy hasznot jelent* *a számunkra, hanem elsősorban azzal, hogy
titokzatos törvényeivel, csodálatos rendjével a teremtő Istenről hordoz
üzenetet. Az Istennel szeretetben élő ember képes is olvasni és megérteni
ezt az üzenetet, és képes arra is, hogy Isten szeretetét és irgalmát
sugározza az egész* élővilág *felé.*
*Ezért a kereszténységnek hatalmas üzenete van a Földért aggódó *zöld
mozgalmak* számára: *a természet *nem* *isten, és nem **is pusztán* *környezet,
adottság**, hanem az Úristen csodálatos ajándéka, őmiatta szent és ártatlan
valóság, melynek sorsa ezer szállal kötődik az ember sorsához. Ha
istenítjük, valójában lefokozzuk, mert megfosztjuk személyes jellegétől, **s
csupán öntudatlan és kérlelhetetlen törvényszerűséggel működő létezőnek
tekintjük*. *Ha pedig saját birtokunkként**, Isten**től elszakítva
kezeljük, az pedig pusztulásához és a* *mi **pusztulásunkhoz vezet.*


*BP. BARRON:    wof at wordonfire.org <wof at wordonfire.org>     *

Friends in today’s Gospel, *Jesus asks his disciples, “Who do people say
that I am?”*

*No other religious figure or founder would ask* *such a question*. *This
is the primordial and peculiar question of the Christian faith. It has to
do with him and who he is. And so the Church, for the first several
centuries, fought intellectually over precisely this odd question.*

The first group that “responds” is the general public, giving a range of
opinion—and all of it wrong. And if we were to take a public opinion poll
today, we would hear “teacher, prophet, guru, madman . . .”

*Then that devastating question: “But who do you say that I am?” You who
are closest to me, surely you have a clearer grasp than the common run of
people. But the disciples don’t speak. Are they afraid? Perhaps. Are they
ignorant? Probably. *

*Finally, Simon Peter speaks: “You are the Christ.” In Matthew’s version of
the scene, Peter says, “You are the Messiah, the Son of the living God.”
This is the mystical faith that stands at the heart of Christianity. To
hold this Petrine faith is to be a Christian;* *to deny* *it is not to be a
**Christian.*


*Imádkozzál érettünk, Istennek szent Anyja!  Hogy méltók lehessünk Krisztus
ígéreteire!  Könyörögjünk! Kérünk téged, Úristen, öntsd lelkünkbe szent
kegyelmedet, hogy akik az angyali üzenet által szent Fiadnak, Jézus
Krisztusnak megtestesülését megismertük, az ő kínszenvedése és keresztje
által a föltámadás dicsőségébe vitessünk! Krisztus, a mi Urunk által. Ámen.*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20250220/1282fdbe/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról