[Grem] Fwd: Egy gyógyszergyári igazgató kitálal
Károly Ambrus
ambruskarcsi at gmail.com
2022. Sze. 5., H, 21:48:01 CEST
---------- Forwarded message ---------
Feladó: László Varga <varlasz50 at gmail.com>
Date: 2022. szept. 5., H 21:11
Subject: Fwd: Egy gyógyszergyári igazgató kitálal
To:
Ez a cikk 6 évvel ezelőtti !!!
Egy gyógyszergyári igazgató kitálal
Egy gyógyszergyári vezérigazgatónak elege lett és elmondta az igazat a
gyógyszergyárakról.
Orvosok lekenyerezése, hatalmas profit, méregdrágán kínált filléres
hatóanyagok, gyógyszerek nem tudományos tesztelése, a hatóságok
megvesztegetése, kitalált betegségek, hatalmas marketingkampányok, sötét
titkok, rengeteg pénz, amivel mindent el lehet tusolni, seregnyi károsult
és szenvedő ember, akinek fogalma sincs, hogy minek is esett áldozatául.
Így lehetne legjobban leírni a mai gyógyszeripart néhány szóban.
John Virapen, aki 35 évig gyógyszeripari bennfentes volt, úgy döntött, hogy
a nyilvánosság elé lép és leleplező vallomásával próbálja megállítani a
lavinát, amit egykori gyógyszergyári vezérigazgatóként elindított. Ő volt
ugyanis az egyik legnagyobb gyógyszeripari óriás, az Eli Lilly svédországi
vezérigazgatója, aki végigjárta a ranglétrát egészen az üzletkötőtől a
vezérigazgatóig és teljesen átlátta a rendszert.
[image: halal]
<http://tudnodkell.info/OLD_wp-content/OLD_uploads/2013/11/halal.jpg>
Idős korára azonban, amikor megállapodott és ő is apa lett, rádöbbent, hogy
a gépezet, aminek építésében része volt, ami a betegségek futószalagjára
teszi az egészségeseket, annak a saját fia is bármikor áldozatául eshet.
Lelkiismerete által hajtva könyvet írt, pereskedett, felvállalta korábbi
ocsmány tetteit és úgy döntött, hogy elmondja a világnak, minek volt tanúja
és részese, mialatt a világ egyik legnagyobb cégének, az Eli Lilly-nek
dolgozott.
Az Eli Lilly-ről annyit, hogy a Fortune 500 listája szerint (egy lista, ami
bevétel alapján sorrendbe rakja Amerika 500 legnagyobb cégét) a 130.
legnagyobb vállalat. Mellékesen megjegyezném, hogy 12 másik gyógyszergyár
is benne van még a top 500-ban, van aki az előkelő 35. helyen. Az Eli Lilly
20 éve Magyarországon is jelen van.
*A volt gyógyszergyári vezérigazgatót lelkiismerete nem hagyta nyugodni és
kiterítette a kártyákat az asztalra*
*John Virapen Mellékhatás: Halál *című könyvében leírja az egész
folyamatot, hogyan veszik rá a gyógyszergyárak az orvosokat, hogy az ő
termékeiket írják fel, hogyan vesztegetik meg drága utazásokkal és
ajándékokkal a véleményvezéreket, elismert kutatókat és orvosokat, hogy
pozitívan nyilatkozzanak gyógyszerekről, amik súlyos mellékhatásokkal
járnak és valójában inkább be kellene tiltani őket. Arról ír, hogyan
manipulálják a gyógyszerek forgalomba hozása előtti teszteket, hogy pozitív
eredmények jöjjenek ki, annak ellenére, hogy a tesztelések alatt gyakran
halálos áldozatok is voltak. Hogyan hamisítják és manipulálják a
jelentéseket és a statisztikákat, hogy a mellékhatásokat és a haláleseteket
eltusolják. Hogyan pénzelnek a gyógyszergyárak kutató orvosokat, egész
intézményeket, hogy a saját oldalukra állítsák őket. Sőt a gyógyszeripar,
ha fogy a piac, azaz fogy a beteg emberek száma, masszív marketing
kampányokkal új betegségeket ültet el a köztudatba, hogy ezzel növelje a
gyógyszerek forgalmát és már nem riadnak el attól sem, hogy a gyerekeket
tekintsék értékesítési célpiacnak. Arról is beszámol, ha netán perbe
keverednének a gyógyszerek okozta halálesetek miatt, egy armadányi ügyvédet
küldenek rá az ügyre, akik szétszedik az esetet. Aztán peren kívüli
egyezségeket kötnek az áldozatok családtagjaival, hogy néhány millió
dollárért cserébe örökre hallgassanak, s így szépen eltusolják az ügyet a
nyilvánosság elől.
„Munkakörömhöz tartozott, hogy e veszélyes és széles körben használt
gyógyszerek marketingkampányát kidolgozzam és lebonyolítsam. A marketing az
orvosoknak szánt drága ajándékoktól a véleményvezérek utaztatásán, a
tudományos folyóiratokba szánt fizetett cikkek megjelenésén, valamint
tudományos konferenciák előkészítésén és megtartásán át a különösen fontos
személyek borbélyház-látogatásáig mindenre kiterjedt.”
Írja Jonh Virapen a “Mellékhatás: Halál” című könyvében, ahonnan a többi
idézet is származik.
„A hatóságok nem képesek megvédeni az embert, így a kisfiamat sem a
gyógyszeripai bűnözéstől. A hatóságok megvesztegethetők, miként a szakértők
és az orvosok is.”
„Minden okunk megvan az aggodalomra. Ezt azonban ne tartsuk magunkban,
hanem igyekezzünk tenni ellene. Ezt melegen ajánlom olvasóimnak. A
gyógyszeriparban mindenki szerepet játszik. Azokat, akiknek hozzám hasonló
módon elege van a főnökeiből és azok hazugságaiból, kínozza a lelkiismeret.”
„E könyv elolvasása után valószínűleg sokan nem fognak szeretni engem.
Elítélnek és elátkoznak majd. Azonban nem ítélhetnek el annyira, amennyire
én elítélem magam. Szerencsére azonban tájékozottabbak lesznek, amikor
orvoshoz kell fordulniuk, figyelni fognak arra, hogy milyen gyógyszereket
írnak fel nekik, tisztában lesznek a tudományos újdonságokkal, a kutatási
eredményekkel, az orvosi folyóiratok álláspontjaival, valamint a
kormányzati ajánlásokkal, és másképp fogják megítélni a
gyógyszer-engedélyezési eljárásokat.”
*Gondolom mindenkinek feltűnt már, hogy irreálisan sok gyógyszerreklám van
a tévében*. De elgondolkodtál-e már azon, hogy milyen etikátlan dolog
egyáltalán, hogy a gyógyszerek reklámozhatóak? Onnantól kezdve, hogy reklám
és marketing tevékenység történik a gyógyászat területén, már nem
orvoslásról beszélünk többé, hanem üzletről, azaz egy iparágról. De ki
ennek az iparágnak a célpiaca? Kinek lehet gyógyszert eladni? A válasz
egyértelmű: a BETEG embereknek. De kérdem én, ha a gyógyászat egy iparág,
és a célközönség a beteg, akkor hogyan állhat ez összhangban a gyógyászat
valós céljával, azaz, hogy az emberek egészségesek legyenek? Mert ha ez egy
üzlet, akkor logikus, hogy több vásárló kell, azaz több beteg, a több
profit érdekében. Ha több beteg kell, akkor a gyógyszeriparnak már nem az
az érdeke, hogy gyógyítson, hanem az, hogy betegeket, betegségtudatot
gyártson, hiszen így tud növekedni. Nemde?
A gyógyszerek reklámozását be kellene tiltani. Ez etikátlan. De sajnos itt
nem csak arról van szó, hogy gyógyszereket reklámoznak, hanem
ál-betegségtudatot hoznak létre. Hiszen mindenki tudja, aki valamennyire is
jártas a marketingben: ha növekedni akarsz, akkor növelned kell az igényt a
portékádra.
„A marketing már el is kezdődött, hiszen egy leendő sikergyógyszerről volt
szó. Úgy kezdődött el, hogy még nem is volt biztos a gyógyszer forgalomba
kerülése. Ha azonban a neve már bekerül a köztudatba, a hatóságnak elég
nehéz nemet mondania. Miért tiltanák meg egy gyógyszer forgalmazását,
amikor minden beteg úgy gondolja, hogy nagyon hasznos lenne?”
Írja könyvében John Virapen a Prozac® nevű antidepresszáns engedélyezési
folyamatának procedúrájáról. A Prozac® sok öngyilkossági eset okozója volt
és máig is az.
„Szeretném újfent hangsúlyozni, hogy általánosságban nem az orvostudomány
ellen vagyok. …Azt sem mondom, hogy a gyógyszeripari cégek a hibásak, ha
egy emberek ezreit sikeresen gyógyító gyógyszernek mellékhatásai vannak.
Felelőtlenség azonban olyan gyógyszert forgalmazni, amely nem gyógyít, csak
a tüneteket enyhíti, ám a betegek felénél súlyos mellékhatásokat okoz. Ha
viszont a betegtájékoztatóban nem szerepel a mellékhatásokra utaló
figyelmeztetés, akkor bűncselekményről van szó.”
„A politikusok megkérdezhetnék maguktól, hogy miért nem érdekli őket jobban
a tisztességes gyógyszeripari piac. Fel kellene figyelniük arra, hogy
milyen sok pénz áramlik az egészségügyi rendszerbe olyan csatornákon át,
amelyekből a betegeknek semmi hasznuk sem származik. Ha az egészségügyi
rendszert a korrupció megszüntetésével egyszerűen meg lehetne javítani,
akkor miért nem tesz ezért senki semmit? Ez a politikusok dolga lenne.”
„Minthogy én is részvevője voltam ennek a rendszernek, elhatároztam, hogy
cselekedni fogok. Ez a könyv az első lépés. Egyedül azonban lehetetlen
szembeszállni a gyógyszeriparral. Csak összefogva lehet valamin
változtatni. Kérdéseket — köztük akár kínosakat — kell feltenni az orvosi
rendelőkben, a gyógyszertárakban, az újságokban, szakítani kell azzal a
hiedelemmel, hogy az orvosok félistenek, akik feltétel nélkül megérdemlik a
bizalmat, és nem kell bedőlni az újonnan »felfedezett« betegségeknek,
amelyeket a gyógyszeripar be akar beszélni az embereknek.”
Nem kell messzire mennünk, hazánkban is virágzik a gyógyszeripar, a tévéből
dől a fájdalomcsillapítók és egyéb tüneteket kezelő gyógyszerek reklámja. A
nyugdíjasoknak marékszámra írják fel a különböző gyógyszereket, nem ritkán
10-20 fajta különböző tablettát egyidejűleg. Az egyik gyógyszer
mellékhatásának tüneteit ugyanis gyakran egy másik gyógyszer felírásával
kezelik.
*Forrás: Naturahirek.hu*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20220905/d5a5e73c/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról