[Grem] 'A TAPINTAT RÉMURALMA' filozófia zoom 2. folytatása (az előző tárgymegj. átalakult ezért indul újra)
Tamas Varga
vargatam at hotmail.com
2022. Már. 27., V, 15:39:16 CEST
Kedves Emőke!
Az alábbiakhoz érdemes hozzátenni, hogy a belinkelt oktatási, nevelési segédanyag<https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGDYKZ4-S6NGIy-YV9K-q7vK9Y4-OCJ1JP_XbWBqiCVfnSLsA-QYxmhGZX9IkRx1i1ULxkcphY=> utolsó oldalán ez látható: "Készült a Nyílt Társadalom Alapítványok támogatásával."
Szerintem az egészben a legrémisztőbb a következő: „A kezét ökölbe szorító, elutasító arckifejezésű lány döntése egyértelmű: nem szeretne az őt felkérő transzfiúval táncolni. Talán nem tekinti őt „igazi” férfinak. Még egy befogadó iskolában is küzdelmes lehet a transznemű fiatalok élete; nekik a szexuális kisebbségek között is speciális nehézségekkel kell szembenézniük.” Azaz egy normális lánytól elvárható, hogy egy transzvesztita nőt tekintsen igazi férfinak, és táncoljon vele? NEM, NEM, NEM és NEM!
Üdvözlettel,
Varga Tamás
________________________________
From: Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
Sent: Friday, March 25, 2022 4:47 PM
To: Emoke Greschik <greschem at gmail.com>; zenemano56 at gmail.com <zenemano56 at gmail.com>; juditfuzer <juditfuzer at hotmail.com>; Edit Petróczki <petroczkiedit1 at gmail.com>; Andrea Pigler <andrea.pigler at gmail.com>; Garay Barnabás <garay at digitus.itk.ppke.hu>; Judit Juhász <juhszjudit at gmail.com>; grem at turul banki. hu <grem at turul.banki.hu>; Tamas Varga <vargatam at hotmail.com>
Subject: Re: [Grem] 'A TAPINTAT RÉMURALMA' filozófia zoom 2. folytatása (az előző tárgymegj. átalakult ezért indul újra)
A CitizenGo küldeménye Újabb magyar LMBT-tananyagról rántjuk le a leplet
Kedves ...... !
Mai levelemben egy újabb, gyermekeket LMBTQ-témákkal befolyásoló magyar tananyagra hívom fel a figyelmet.
A Labrisz Egyesület és a Szimpozion Egyesület Melegség és megismerés programja már 2000 óta(!) érzékenyíti a magyar diákokat az LMBTQ-kérdésekre, honlapjuk szerint évente 1000-1500 diákhoz érnek el.
Most a Labrisz Leszbikus Egyesület által 2018-ban kiadott nevelőknek és diákoknak szánt oktatási, nevelési segédanyag<https://em.citizengo.org/OTA3LU9EWS0wNTEAAAGDYKZ4-S6NGIy-YV9K-q7vK9Y4-OCJ1JP_XbWBqiCVfnSLsA-QYxmhGZX9IkRx1i1ULxkcphY=> legaggasztóbb pontjait mutatom be. Kevés magyarázattal, annál több idézettel és képpel, amik úgy gondolom, magukért beszélnek.
1. Keresztényellenes elemek
„Különösen nehéz lehet ez egy olyan, hierarchikusan berendezett, tekintélyelvű közegben, ahol a hagyományos keresztény, konzervatív értékrend szerinti család-/párkapcsolati modell a követendő minta.”
Az alábbi kép legmérgesebb, nem szimpatikus szereplője keresztet hord a nyakában:
[https://go.citizengo.org/rs/907-ODY-051/images/nsz20.png]
2. Tanárok, így viselkedjenek!
„A tanárok, amikor diákjaik párkapcsolati viszonyairól beszélnek, érdeklődnek, használják bátran azt a beszédmódot, amely pozitívan nyitott az azonos nemű elköteleződésekre is (vagyis nem heteroszexista). Például: van barátod vagy barátnőd?”
„a lányok és fiúk kettéosztása erősíti a nemeket egymással szembeállító, dichotóm, heteronormatív szemléletet, amelybe egy transznemű, illetve nemi identitásában bizonytalan vagy a kettéosztást tudatosan elutasító fiatal nem fér bele.”
3. Tanárok, hívják a fiút lánynak, a lányt fiúnak, ha ő azt kéri!
„A hazai kutatások szerint a transznemű fiatalok gyakori iskolai élménye, hogy nem fogadják el vagy megkérdőjelezik a nemi identitásukat.”
„A nemi sztereotípiák és tabuk feloldásával, így például a transzneműek által választott keresztnevek természetes használatával a pedagógus a diák biztonságérzetét, emberi méltóságát erősíti.”
4. Szalagavató
„remek alkalom lehet a szalagavató arra, hogy az LMBT fiatalok iskolai elfogadását erősítse, ha a tanárok támogatják, hogy mindenki olyan neműként és neművel táncoljon, ahogy és akivel szeretne.”
„Az általánosan elfogadott fiú-lány párosokon kívül látható egy mosolygó fiú-, egy szemérmesen összehajoló lány-, illetve egy, a hagyományos táncos szerepeket megfordító fiú-lány páros is. Valószínűleg nagyon nyitott és befogadó az iskola, toleráns szellemiséggel, hiszen a fiatalok választhattak.”
„A kezét ökölbe szorító, elutasító arckifejezésű lány döntése egyértelmű: nem szeretne az őt felkérő transzfiúval táncolni. Talán nem tekinti őt „igazi” férfinak. Még egy befogadó iskolában is küzdelmes lehet a transznemű fiatalok élete; nekik a szexuális kisebbségek között is speciális nehézségekkel kell szembenézniük.”
[https://go.citizengo.org/rs/907-ODY-051/images/nsz21.png]
5. Küzdjünk a heteronormativitással szemben!
„Az iskolai terek a nemek és a szexualitás szempontjából látszólag semlegesek, ám ha jobban megnézzük, átszövi őket a heteronormativitás.”
6. A biológiai nemnek megfelelő nemi identitás fejlődésének támogatása a családi életre nevelés programban heteroszexista, homofób és transzfób!
„A jelenleg érvényes iskolai kerettantervek nem tartalmazzák a melegség, a transzneműség, az LMBT emberek mint társadalmi csoport és hátrányos helyzetű kisebbség témájának megvitatását. A családi életre nevelés kerettanterve pedig nemcsak hogy hallgat a témáról, hanem nyíltan heteroszexista, homofób és transzfób megfogalmazású fejlesztési feladatokat tűz ki, többek között a fiatalok „genetikai nemének” megfelelő nemi identitás fejlődésének támogatását.”
7. Előbújik a tanár
„A tanári asztalnál álló pedagógus azonban egy átlagostól eltérő dolgot tesz: a Pride képeit vetítve előbújik.”
„Az a tény, hogy a tanárnő saját Pride-élményét, fotóit osztja meg a diákokkal, egyben arra is jó példa, hogyan lehet fejleszteni a fiatalok kritikus médiaszemléletét. Amikor az esemény résztvevőjeként számol be a gyerekeknek, megmutatva olyan hiteles képeket, tényeket, amelyek a központilag vezérelt híranyagokban ritkán fordulnak elő, alkalmat teremt diákjainak a jelenség mélyebb átgondolására és megértésére és a média által közvetített sztereotípiák megkérdőjelezésére.”
[X][https://go.citizengo.org/rs/907-ODY-051/images/nsz22.png]
Szülőként biztos, hogy nem engedném, hogy ezzel a tananyaggal a gyermekem érzékenyítsék.
Nagyon elszomorít, amikor azokra a gyerekekre gondolok, akik ártatlanságát és a világra való nyitottságát különböző lobbicsoportok saját érdekeik elérésére használták.
Nem igaz, hogy álprobléma. Magyarországon is évek óta jelen van a gyermekek LMBTQ-befolyásolása.
Kérem, ossza meg ezt a szemfelnyitó összefoglalót ismerőseivel is, levelünk továbbküldésével vagy pedig a Facebookon!
Köszönöm szépen!
Schittl Eszter
és a CitizenGO csapata
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20220327/14299742/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról