[Grem] A mai nagyböjti szentmise igéi
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2021. Már. 22., H, 13:52:32 CET
EVANGÉLIUM ELŐTTI VERS
*Én nem kívánom a bűnös halálát, † mondja a mi Urunk, Istenünk, * hanem
hogy a bűnös éljen, és hozzám térjen. *Ez 33,11 – 3 a. tónus.
*„A” és „B” évben: *
* † EVANGÉLIUM Szent János könyvéből Az vesse rá az első követ, aki
bűntelen közületek! Abban az időben Jézus kiment az Olajfák-hegyére. Kora
reggel pedig újra megjelent a templomban. A nép köréje sereglett, ő pedig
leült, és tanította őket. Az írástudók és a farizeusok egy házasságtörésen
ért asszonyt vittek eléje. Odaállították középre, és így szóltak hozzá:
„Mester, ezt az asszonyt házasságtörésen érték. Mózes azt parancsolta a
törvényben, hogy az ilyet meg kell kövezni. Hát te mit mondasz?” Ezt azért
kérdezték, hogy próbára tegyék, és vádolhassák. Jézus lehajolt, és az
ujjával írni kezdett a földön. Ők azonban tovább faggatták. Erre
fölegyenesedett, és azt mondta nekik: „Az vesse rá az első követ, aki
közületek bűn nélkül van!” Aztán újra lehajolt, s tovább írt a földön. Azok
meg ennek hallatára egymás után eloldalogtak, kezdve a véneken, s csak
Jézus maradt ott a középen álló asszonnyal. Jézus fölegyenesedett és
megszólította; „Asszony, hol vannak, akik vádoltak téged? Senki sem ítélt
el?” „Senki, Uram” – felelte az asszony. Erre Jézus azt mondta neki: „Én
sem ítéllek el. Menj, de többé ne vétkezzél.” Ezek az evangélium igéi. *
*Friends, today’s Gospel presents the story of the woman caught in
adultery, which is *one of the clearest demonstrations of what René
*Girard called the scapegoat mechanism.The scribes and Pharisees bring to
Jesus a woman who had been caught in adultery. The novelty of the Gospel is
revealed in Jesus’ refusal to contribute to the energy of the gathering
storm: “Let the one among you who is without sin be the first to throw a
stone at her.” Jesus directs the energy of scapegoating violence back
toward the accusers. He unveils the dangerous secret that the unstable
order of the society has been predicated upon scapegoating. The Church
Fathers emphasized this point with a neat interpretive move: they imagined
that Jesus was writing in the sand none other than the sins of those who
were threatening the woman.*Then we see, at least in seminal form, the new
order*: “Go, and from now on do not sin any more.” **The connection between
Jesus and the woman is not the consequence of condemnation but rather the
fruit of forgiveness offered and accepted.*
*J.S. Bach: Lázár feltámasztása :
https://www.youtube.com/watch?v=qRAllIQ3sw4&ab_channel=BlueJayProductions
<https://www.youtube.com/watch?v=qRAllIQ3sw4&ab_channel=BlueJayProductions>*
>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_366019484775726142_m_4060515528666856934_m_1628974393340695045_m_2156416640182696145_m_-912771358098111960_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210322/d68fa3c3/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról