[Grem] Katolikus egyhazunk a covid idejen

gabszodt gabszodt at gmail.com
2021. Már. 22., H, 08:31:34 CET


Mi is ugyanezt tesszuk!Utoljara ket hete voltam reggel, nyitaskor a solymari Auchanban bevasarolni nekunk es a nagyszuloknek.Maszkot, muanyag arcvedot es gumikesztyut viseltem, ez utobbit a vasarlas utan egybol eldobtam. A boltba egy excel listaval erkeztem, amin be volt jelolve es csoportositva is volt, hogy mi melyik osztalyon talalhato, hogy igy gyorsitsam a vasarlast. Mielott a kocsiba ultem volna, lefertotlenitettem a bankkartyamat, telefonomat, kulcsomat es biztonsag kedveert a kezemet.A mintegy 80 tetelt jelento bevasarlast kevesebb, mint egy ora alatt el tudtam intezni, ahogy irtam, ket haztartas szamara es hetekre vasaroltam be. Sajnos a friss zoldsegunk ket het alatt elfogyott, jo lenne egy kis fejessalata, retek stb.Nyitaskor kb. harminc vasarlo volt ebben a hatalmas, nagy belmagassagu terben, es igy reggel sehol sem kellett sorban allnom, nyitaskor meg valoszinuleg kisebb is az ejjeli nyugalom miatt a covid terheles.  Csak hetfon nem szallitanak friss hust, ezt megkerdeztem.Nyaron vettunk direkt a covid miatt egy plusz fagyasztot, ezt meg idoben feltoltottuk, tobb tizkilo lisztet es rizst vasaroltunk, ugyhogy most, ebben a kritikus idoszakban eleg csak havonta egyszer vasarolnunk elelmiszert. Mi is harom napig kint tartottunk mindent vasarlas utan a teraszunkon - egyszer ejjel sajnos valami allat megcsocsalta az egyik sajtunkat, erre is gondolni kellett volna -  a lakasba kesobb csak szappanos lemosas utan johetett be szinte minden.A felesegem fel ev ota maga suti a kenyerunket.Nagyon finom!Nehez elkerulni a fertozest, ez a mostani varians nagyon durvan fertozo,de legalabb addig tartsunk ki, amig nem kapunk oltast vagy amig lemegy a csucs a korhazakban.GaborAz üzenetet Samsung táblagépről küldték.
-------- Eredeti üzenet --------Feladó: Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu> Dátum: 2021. 03. 22.  7:42  (GMT+01:00) Címzett: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu Tárgy: Re: [Grem] Katolikus egyhazunk a covid idejen 
    Kedves Éva !
    Azért a tejfölös pohárra van megoldás :amióta járvány van csak
      csomagolt élelmiszert veszünk és minden tejfölös poharat áttörlünk
      fertőtlenítő kendővel.
    A papírba csomagolt élelmiszereket meg két napra karanténba
      teszünk ,vigyázunk ezek nem moshatók fertőtlenítő szerrel !. A
      zöldségeket is különlegesen mossuk meg de itt legjobb a karantén.
    
    A járvány óta nem veszünk pékárut a feleségem Ilona megtanult
      kenyeret és kiflit sütni ez annyira megtetszett nekem ,hogy én is
      kacérkodok a gondolattal.
    Nemrégiben sikerült békebeli kiflit is sütni az internet ebből a
      szempontból  csodás átnéztünk több szakfilmet.
    
    Nem akarok részletes tanácsokat adni akit izgat ez a téma az
      nézzen utána az interneten vagy forduljon szakemberhez (ha van
      ilyen ?) hátha mi valamit rosszul csinálunk.
    
    Arra nagyon vigyázni kell hogy se szappan se fertőtlenítő szer ne
      jusson közvetlenül az élelmiszerre ! ! !
    Üdv. Egon
    
    2021.03.22. 7:25 keltezéssel, Éva Simon
      írta:
    
    
      
      Kedves Lista!
        Nekem 3 alsótagozatos kisunokám van. KÉPTELENSÉG digitális
          oktatást folytatni velük 1 embernek (az iskolában 12! tanár
          végezte). Tavaly tavasszal hallgattunk O.V.-ra, lányomék
          kiköltöztek a kertes házba, ahol én laktam, én pedig be, az ő
          lakásukba. Lányom egyedül tanította a 3 gyereket. A 2.
          hónapban már kivoltak az egész család idegei. Pedig könnyebb
          volt, mert akkor nem volt munkahelye és a legkisebb elsős
          volt, nem kapott osztályzatot és volt kert!
        A nyáron én is beköltöztem, eladtuk a házat. Lányom
          dolgozik.
        Az iskolából én hoztam el minden nap a gyerekeket és nálam
          tanultak. Mióta digitális oktatás van, 2 gyereket reggel hoz
          az apukájuk, nálam tanulnak (zoom, classroom, kréta), délután
          mindhárommal játszótérre szoktunk menni, utána hazaviszem
          őket.
        Minden nap gyerekekkel vagyok, utazom villamossal,
          bevásárolok )hogy tudjak nekik ebédet főzni). Ha a járvány
          miatt nem tenném, az az egész családnak kárára lenne.
        Bízom Istenben, hogy látja: szükséges amit teszek, és nem
          hagyja, hogy beteg legyek. 
        Különben novemberben -azt hiszem, elkaptam a fertőzést,
          ekkor lányomék átfunkciomálták a lakásukat, kaptam egy szobát,
          ott voltam náluk, hogy áplni tudjanak, amennyire kell. 
        Szerintem nem szabad a járvány miatt szeretteinket hátrább
          szorítani. Persze én sem szórakozásból járok hozzájuk és
          sehova máshova. Viselek maszkot. De akár egy tejfölös pohártól
          is megkaphatom. Vagyis nem szabad félni, aggódni. Istenben
          kell bízni.
        Én most is járok templomba, sőt, misére. Soha nem volt gond
          a távolságtartás. Talán az átlagosnál értelmesebb környékre
          járok(?). 
        A tesztek számáról a FB-on értesültem, a Fidesz
          honlapjáról, direkt nekem cimzett  válaszból. (Egyik nap 17,
          másikon 40 ezer teszt.)
        Megjöttek a gyerekek.
        Szeretettel
        S.Éva
        
        
        
        
        
        
      
      
      
        Laszlo Goczan <goczan at gmail.com>
          ezt írta (időpont: 2021. márc. 22., H, 0:49):
        
        
          Kedves Lista!
            
            
            . Kérlek benneteket, mindenki oltassa be magát-
              bármelyik OGYÉI által jóváhagyott vakcinával, minél
              hamarabb.
             A következő hetekben különösen szükséges a kontaktok
              minimálisra csökkentése és a maszkviselés.
            A többi citált, oltással kapcsolatos téma oly mértékben
              hátrébb szorul a jelenlegi helyzetben, hogy a magam
            részéről csak később reagálnék rá.  Oltásügyben ne
              hallgassatok a laikus " virológusokra", ne várjátok
              meg,míg
            saját vagy családtagjaitok kárán ébredtek majd rá a
              valós veszélyre! Amint lesz egy lélegzetvételnyi időm,
              szívesen
            megosztom a frontvonalon megélt tapasztalataimat. Mint
              misére járó, szerintem a megfelelő időben történt az élő
            misék beszüntetése, se túl korán, se túl későn. Az
              egyedi anomáliák az adott hívő közösség által kezelhetőek-
              remélem.
             Ennyit szeretnék csak hozzászólni mint Sürgősségi
              Osztályon évtizedek óta orvosként dolgozó listatag. 
            
            
            szeretettel: Góczán Laci
            
            
            
            
          
          
          
            Zsófi Ujfalussy <zsofi.ujfalussy at gmail.com>
              ezt írta (időpont: 2021. márc. 21., V, 21:53):
            
            
              
                Kedves Mindenki!
                
                
                Én sem szoktam írni, de most azért néhány olyan pont
                van, amire reagálni szeretnék: 
                
                
                Vészhelyzet van. 
                
                
                Egyrészt lehet, hogy nincs több halott, mint két
                  évvel ezelőtt, de nem is úgy élünk. Nyár óta a
                  legszűkebb családommal és a legjobb barátaimmal is
                  csak nyílt téren maszkban rövid időre találkoztam, egy
                  közös ebéd, vacsora szóba sem jön. A színházak,
                  sportrendezvények, éttermek zárva. Még szerencse, hogy
                  mindezek mellett nincs több halott, mint két éve. Mert
                  ezek nélkül garantáltan lenne. A szigorú lezárások
                  hónapok óta tartanak, ennek ellenére nincs javulás,
                  sőt, az utolsó két hét szigorítása nem is látszik a
                  számokon. Meredek romlás látható.
                
                
                A családomban három közvetlen rokonom dolgozik az
                  egészségügyben. A bátyám, aki nem orvos, az egyik
                  kórház szervezési osztályának a vezetője. Olyan
                  dolgokért felel, hogy gyógyszerbeszerzés, ágyak
                  kiürítése (COVIDosoknak), gépek működése, (mind
                  orvosi, mind számítástechnikai) napi jelentések,
                  adminisztráció. Már múlt héten mondta, hogy BP-ről
                  vidékre viszik a betegeket - mert a kiürített
                  osztályok és ágyak nem elegek a COVIDosoknak. 
                Tegnap írt egy levelet, hogy a szokásos
                  húsvéthétfői kerti parti elmarad. Szó szerint idézem:
                  "Bár ezzel a lehetősége megteremtődik, mégse menjetek
                  locsolkodni, vigyázzatok magatokra, nehogy esetleg egy
                  reumatológusnak kelljen valakit is lélegeztetni."  
                  Nem viccből írta.
                
                
                A nővérem és a nagyobbik fia orvos, utóbbi 32
                  éves friss belgyógyász szakorvos, december óta COVID
                  osztályon van. Nem kívánom senkinek, hogy odakerüljön,
                  de azt sem, hogy az ő munkáját csinálja. 
                
                
                Egy-két idevágó cikk, nem a (baloldali)
                  bulvársajtóból: 
                
                
                https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210321/tulcsordult-a-magyar-egeszsegugy-a-koronavirus-miatt-megtalaltuk-a-szomoru-korhazi-szamokat-475048
                
                
                
                https://infostart.hu/galeria/2021/03/19/covidosok-ellatasa-a-voros-zonaban/1
                
                
                
                Aki ennek ellenére azt mondja nincs vészhelyzet,
                  annak javaslom vállaljon munkát egy COVID osztályon.
                  Minden kézre szükségük van. Takarításhoz, az eszközök
                  fertőtlenítéséhez nincs szükség szakképesítésre.
                
                
                Abortusz: Borzalmas dolog, minden eszközt meg kell
                  ragadni az abortuszok számának csökkentésére. De ha én
                  megfertőződöm, mert nem oltanak be (pedig
                  beolthatnának) és akaratomon kívül mást megfertőzök, -
                  aki esetleg szintén továbbadja a vírust. - és valaki
                  ezek közül azért hal meg, mert én nem akartam
                  beoltatni magam, akkor az ő halála az én
                  felelősségem. 
                Nem beszélve arról, hogy sokan nem halnak meg, csak
                  olyan hosszú távú betegségeik lesznek, amik hónapokkal
                  később is problámát okoznak. 
                
                
                Akinek sok ideje van és tud angolul ajánlom a
                  következő beszélgetést: 
                https://www.youtube.com/watch?v=wmOVRwbKB1Q&t=1s
                
                A beszélgetés még a decemberben kiadott  vatikáni
                  állásfoglalás kapcsán született. 
                
                
                Igen, kezdjük el kategorizálni az összes gyógyszert
                  és oltást -  és ne csak a COVID ellenit - amihez
                  abortált gyerekek szöveteit használták, és
                  szankcionáljuk az összeset, ne csak a COVID ellenit.
                  De ehhez egységes és szervezett fellépés szükséges.
                  Tudja valaki az egyéb gyógyszerek amiket szed, az
                  egyéb oltások amiket ő vagy a gyerekei kapott, hogy
                  készültek? Kezdjük összeszedni őket, kezdjük
                  bojkottálni, azokat amik abortuszból származó 
                  sejtvonalat tartalmaznak. És igen használjuk azokat
                  amelyek nem így készültek. De ne vészhelyzetben. És
                  most vészhelyzet van. 
                
                
                A másik: én amíg lehetett jártam a templomba.
                  Egyetértek, hogy sok mindent lehetett volna jobban
                  csinálni, de azzal is, hogy ez sok szempontból a hívők
                  felelőssége, látom azt hogy hányan nem tartják be a
                  templomban sem az előírásokat. Nem a papokat tenném
                  ezért felelőssé, van azoknak most (is) elég gondjuk,
                  hanem a híveket. 
                
                
                Én pl. reggel 7-re jártam templomba, amikor bőven
                  volt hely úgy ülni, hogy ne legyen senki túl közel,
                  tavaly március óta mindenhova vittem magammal egy kis
                  üveg fertőtlenítőt, tehát volt nálam, és áldozás előtt
                  elővettem, használtam.. Amióta komolyabbra fordult a
                  járvány FFP2-es maszkot hordok. De nyár óta nem vittem
                  el az anyukámat aki 91 éves egyszer sem, neki csak a
                  netről kapcsolok be egy misét. 
                
                
                Összefoglalva azt gondolom hogy ha  "Istenben
                  bízunk, de szárazon tartjuk a puskaport" azaz Istenben
                  bízunk és megteszünk minden tőlünk telhetőt, akkor
                  járunk el helyesen. Vakon bízni és felelőtlenül
                  viselkedni illetve egyáltalán nem bízni Istenben
                  egyformán helytelen.
                Egyaránt felelősek vagyunk önmagunkért is és
                  másokért is. 
                
                
                
                
                
                
                Zsófi
              
              
              
                Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>
                  ezt írta (időpont: 2021. márc. 21., V, 21:44):
                
                Csak három
                  gondolat.  Igazságot tenni nem is próbálok:
                  
                  1. Éva, írod: „A sok beteg azért van, mert sokkal több
                  tesztet végeztek.”  Sajnos ez tévedés -- legalábbis
                  annak alapján, amit az egészségügyben dolgozök
                  mondanak.  Tényleg tragikus szintű az egészségügyi
                  rendszer leterheltsége, és ez egyértelműen a COVID
                  miatt van.  Vagy Te más orvosokkal beszéltél, mint én?
                  
                  2. Komoly véleményt én is hallottam arról, hogy a
                  térdelve, nyelvre áldozás járványügyileg sokkal
                  biztonságosabb, mint a kézbe áldoztatás.  Egyrést,
                  ahogy már itt is elhangzott, sokkal kiszámíthatóbb a
                  hívő helyzete, mozgása: a „balesetek” esélye kisebb.
                  
                  Emellett a hívő fej- és szájmagassága odébb van, mint
                  a papé.  Harmadrészt: a fertőzési kockázat „érintős”
                  része csak a papon múlik, aki minden ember előtt
                  fertőtlenítheti a kezét akkor is, ha senkihez és
                  senkihez sem ért volna hozzá -- nem pedig azon, hogy
                  Mari néni hogyan törölte meg a kezét és utána a
                  ruhájához vagy a szatyrához ért-e.
                  
                  Emellett ott a nem járványügyi, hanem lényegesebb érv
                  is: a térdelve, nyelvre áldoztatás fejezi ki azt a
                  teljes, Isten előtt leboruló, teljes intellektust és
                  lelket felölelő imádatot és alázatot, amivel embernek
                  Krisztus testéhez közelednie egyáltalán megengedhető
                  volna.  A kézbe áldozás szokása divat (vagy annál
                  rosszább), korunk terméke -- ill. annak az eredménye,
                  hogy az „egyház” igyekszik minden lehetséges dologban
                  átvenni a különféle protestáns felekezetek szokásait. 
                  Ez egyébként kimondott célja is volt a mise
                  megreformálásának (1969-, VI. Pál).  Felső utasítás
                  volt, hogy minden lehetséges dolgot, ami csak
                  zavarhatja a protestánsokat és frontálisan nem támadja
                  a hittételeket, szedjenek ki a miséből.  A mise
                  kidolgozását segítő szakértői csapat összetétele is
                  beszédes: a bizottságban egy katolikus és 6 protestáns
                  tag volt.  Röptében nem sikerült most erre komoly
                  hivatkozást találnom, de csatolom az illet
                   ők fényképét amit az interneten mindenfelé meg lehet
                  találni.  A hat protestáns szakértő neve: George,
                  Jasper, Shepherd, Kunneth, Smith és Thurian.  (A
                  fénykép jól ismert, a történet is.  Könyvek is vannak
                  a témáról, én már többet összegyűjtöttem.  Ahol most
                  elakadtam, az egy erre vonatkozó lehetőleg hivatalos
                  hivatkozás.  Ha valaki cáfolni vagy megerősíteni tudná
                  a dolgot, esetleg hivatkozással szolgálna, köszönettel
                  venném.)
                  
                  3. A katolicizmus (és a kereszténység) lényegéből
                  fakad többek közt, hogy (a) mindent Isten imádatának
                  kell alárendelni és, hogy (b) valakinek a lelki üdve
                  messze (**MESSZE, ÖSSZEHASONLÍTHATLANUL**) fontosabb,
                  mint az, hogy esetleg néhány évvel vagy évtizeddel
                  tovább éljen, vagy korai halála családjában földi
                  nehézségeket okozzon.  Korlátozás ide vagy oda, szigor
                  ide vagy oda, technikai részletek ide vagy oda, aki
                  nem eszerint az elv szerint rendezi be az életét és a
                  vasárnapjait, az nem keresztény.
                  
                  Gyuszi
                  
                  On Sun, 21 Mar 2021, Éva Simon wrote:
                  
                  > Date: Sun, 21 Mar 2021 20:00:53 +0100
                  > From: Éva Simon <simonevabp at gmail.com>
                  > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > Subject: Re: [Grem] Katolikus egyhazunk a covid
                  idejen
                  > 
                  > Kedves Hozzászólók!Nem mondta Edit sem és én sem,
                  hogy legyünk felelőtlenek,
                  > ne viseljünk maszkot, fertőzzük a többi embert!
                  Valóban sok a beteg, az új
                  > fertőzött, a lélegeztetőgépen szenvedő. De nagyon
                  kevés az információ. A sok
                  > beteg azért van, mert sokkal több tesztet
                  végeztek. Hogy miért, ezt nem
                  > tudni. Több tesztből több pozitív eredmény lett.
                  Nagyon sajnálom a szenvedő
                  > embereket. Snell püspök úr tovább élhetett volna
                  a rákkal, ha nem kapja el a
                  > vírus, ill. ha nem lett volna rákja, talán a
                  covidtól nem halt volna meg. Ki
                  > tudja? 
                  > De nem szabad a vakcinára úgy tekinteni, mint a
                  megmentőre. Sajnos elejtett
                  > szavakból mindenki tudhatja, ha hajlandó
                  meghallani, hogy ennek a járványnak
                  > nem lesz igazán vége. Jönnek az újabb és újabb
                  mutációk, sőt újabb veszélyes
                  > vírusok. Nem véletlenül kötött le O.V. 17 millió
                  vakcinát, nem ok nélkül
                  > létesítenek oltóanyag gyárakat mindenfelé a
                  világon (Debrecen, Izrael -a
                  > mieink). Szükség lesz rájuk évek múlva is. Tehát
                  ezzel élni kell. Mise és
                  > Szentségek nélkül viszont nem lehet élni
                  katolikus embernek. Vagyis a
                  > járványok ellenére ezek kellenek, sőt az Egyház
                  részéről nagy hitbeli
                  > erősítésre van szükség. 
                  > A vakcina maximum a beoltott embert védi, hogy ha
                  elkapja a fertőzést, akkor
                  > az ne legyen súlyos, azaz ne terhelje az
                  egészségügyet. Azt, hogy milyen
                  > rövid vagy hosszú távú mellékhatása lesz, azt
                  senki sem tudja. 
                  > Az biztos, hogy a vakcinagyártók óriási
                  nyereséget szereznek (állítólag nem
                  > csak pénzbelit, lásd alternativhirek.com)
                  és nem vállalnak semmi
                  > felelősséget. 
                  > Amit tudunk, meg kell tegyünk (ebbe nem tartozik
                  bele az etikátlan vakcina
                  > elfogadása), végezzük állapotbeli kötelességünket
                  (ebbe beletartozik
                  > hozzátartozóinkkal való szeretetteljes törődés
                  is), imádkozzunk, a többit
                  > bízzuk Istenre.
                  > (Kedves Egon! A himlőről éppen az ellenkezőjét
                  olvastam talán éppen itt, a
                  > listán.)
                  > Szeretettel
                  > S.Éva
                  > 
                  > Reinisch Egon <reinisch at t-online.hu>
                  ezt írta (időpont: 2021. márc. 21., V,
                  > 18:50):
                  >
                  >       Kedves Emőke !
                  >
                  >       Az idézet amit hoztál nagyon jó erre volt
                  szükség !
                  >
                  >       A pestis járvány az európai lakosság
                  egyharmadát elpusztította a
                  >       14. és 17. század között  pedig úgy
                  gondoljuk az emberek akkor
                  >       még nagyon tudtak imádkozni .Azonban az ima
                  mellett néhány
                  >       fejedelemség, város állam kivételesen jó
                  eredményt ért el
                  >       szigorú kordonnal erről ma már alig
                  emlékszünk ,más megelőzési
                  >       mód nem is volt.
                  >
                  >       Isten végül is segített de az általa
                  megteremtett természeti
                  >       törvények segítségével kiderült az emberek
                  egy része a pestis
                  >       járvány indulásakor talán 20 %  teljesen
                  immunis a pestissel
                  >       szemben végül is mindig ők maradtak
                  életben  és a pestis egyre
                  >       kevésbé tudott terjedni és egyéb pl.
                  időjárási tényezők mellett
                  >       végül is kimúlt Európából.De óriási
                  veszteségek után.
                  >
                  >       Lehet hogy őszinte imával rátudjuk venni a
                  Jó Istent arra ,hogy
                  >       felülbírálja a saját maga által teremtett
                  természeti törvényeket
                  >       de ezt ne tegyük zabolátlan felelősség
                  nélküli viselkedéssel
                  >       párosítva .Ha megértettük volna ,hogy kell
                  viselkedni járvány
                  >       idején nem is lett volna járvány.
                  > 
                  >
                  >       Üdv. Egon
                  >
                  >       2021.03.21. 18:17 keltezéssel, Emoke
                  Greschik írta:
                  >       Kedves Edit!
                  > Ha esetleg nem is természetes eredetű a vírus,
                  hanem tervezett,
                  > mesterséges is v. lenne, ez még nem jelenti,
                  hogy  CSAK Isten
                  > segítségével fogunk túljutni rajta, hanem az
                  orvostudományra, a
                  > fegyelemre, a saját magunkra és egymásra
                  vigyázásra is szükség
                  > van az ima mellett.   
                  > 
                  > Nem hiszem, hogy mi levelezők Isten ELÉ akartuk
                  volna helyezni a
                  > tudományt, a vakmerő bizakodás azonban ugyancsak
                  bűn,  "mellyel
                  > az ember túlságosan könnyen vállalja a
                  veszedelmet. Az élet
                  > megvetéséből v. önbizalomból, legtöbbször
                  hiúságból fakad. Mint
                  > bűn annyira súlyos, amennyire káros cselekedetek
                  fakadnak
                  > belőle" (l.
                  > http://lexikon.katolikus.hu/V/vakmer%C5%91s%C3%A9g.html). 
                  > 
                  > Szeretettel,
                  > Emőke
                  > 
                  > [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
                  > Mentes a vírusoktól. www.avg.com
                  > 
                  > On Sun, Mar 21, 2021 at 6:08 PM Edit Balogh <edit999 at gmail.com>
                  > wrote:
                  >       Orvell 84? 21?
                  > 
                  > Edit Balogh <edit999 at gmail.com> ezt
                  írta (időpont: 2021.
                  > márc. 21., Vas 18:00):
                  >       Teljes mértékig egyetértek Simon Évával. A
                  >       nyáron a zsúfolt strandok, egyébb helyek
                  >       hónapokig! Még sem lett tömeges tünetes
                  >       megbetegedések! Mert az számít! Nem?
                  >       Fertőzött? Pozitívra tesztelt?? Nem erre
                  való
                  >       tesztekkel? Milyen alapon? 3 % a semmilyen
                  más
                  >       alapbetegséggel nem rendelkezők- vagyis
                  ennyi
                  >       az akinek nincs alap betegsége. Kevesebb
                  >       halálozás az évekhez képest! Ksh adatok!
                  >       Svédeknél semmilyen szabadságjogokat sértő
                  >       intézkedések, kevesebb halál mint nálunk!
                  Ez
                  >       hogy van? Izrael, új holokauszt! Tessék
                  >       felmenni olyan oldalra, ahol az izraeli nép
                  >       kiált segítségért! Isten legyen irgalmas
                  >       hozzánk! Több Szentmise, bünbánat,
                  leborulás
                  >       Isten elé, az irgalomért! Ezen az iďőszakon
                  >       csak Isten segítségével jutunk át, vagy
                  >       pusztulásra itéltettünk! Bezárni a
                  >       templomokat, folyton fertőtleníteni,
                  maszkban
                  >       járni és várni a vakcina megváltó hatalmát?
                  >       Hát a tudományt és minden mást Isten elé
                  >       tenni? Azt gondoljuk, hogy a vakcinával
                  majd
                  >       visszajön a régi helyzet? Most az új
                  >       mutánsokat nyomatják... Ennek nem lesz vége
                  >       soha! Mert tervezett! Lehet mondani, hogy
                  >       konteó. Mert az ellent mondó hangokat ezzel
                  >       nyomják el! Utána kell olvasni!
                  >       Megbizonyosodni. Ajánlo., szeretettel!
                  Balogj
                  >       Edit
                  > 
                  > Károlyné Kruchina <ditkekruchina55 at gmail.com>
                  ezt
                  > írta (időpont: 2021. márc. 21., Vas 17:35):
                  >       Kedves Mindnyájatok!
                  > . Nem szoktam írni, de ehhez a " fertőzés
                  > gócós templomokhoz"  néhány szavam.azért
                  > lenne. Először is. Nem Erdő Péter csak, hanem
                  > a Magyar Katolikus Egyház feje, tehát biboros,
                  > érsek..
                  > S mindig, a hivatalos  járványügyi
                  > előírásoknak megfelelően, -úgy érzem  időben -
                  > reagált a biboros Úr, s felolvasták a 
                  > templomokban az ezzel kapcsolatos 
                  > rendelkezést.
                  > Az Avillai Nagy Szent Teréz Templom- ahova
                  > járok, ez mindig így történt.
                  > Ha valaki nem hozott maszkot, akkor kedvesen
                  > átadtak neki egyet a templom. készletéből. A
                  > templom bejáratánál láb pedállal működő
                  > fertőtlenítők vannak. Minden második padba
                  > lehetett csak bleülni, s a fenn maradt padokba
                  > nagy fehér lapokat tettek ki - soronként
                  > hármat- hogy hova szabad leülni. /A gyengébbek
                  > kedvéért/.. A szentmise alatt az atyák és az
                  > aszisztencia is maszkot hordott.  Kivéve
                  > persze, amikor olvasni, vagy beszélni kellett
                  > a papnak. A szentáldozás előtt minden
                  > alkalommal fertőtlenítő szerrel a pap és
                  > diakónus is átmosta kezét. Áldozás csak kézben
                  > volt lehetséges, s azt is bemutatták,  hogy
                  > kell az áldozónak a maszkot levenni, s az Úr
                  > Jézust óvatosan a kézből a szájba helyezni..
                  > Gyóntatás csak előre megbeszélt időben, egy
                  > emeleti teremben, kellő távolság megtartása
                  > mellett volt lehetséges. Ameddig jó idő volt,
                  > az udvaron gyóntattak az atyák.Természetesen
                  > beszélgetések,  agapék a szentmisék után
                  > elmaradtak.A vasárnapi szentmisék számát
                  > eggyel megtoldották.hogy nem le legyen
                  > tömeg....Minden egyéb  áhitat, szertartás
                  > alatt igyekeztek a hívőket kedvesen terelni,
                  > hogy ne legyen tumultus.. Nyilván, ezt egy
                  > nagy templomban,.egyszerűbb volt megtartani.
                  > Bennem nem volt félelem egyszer sem, amikor
                  > beléptem az Úr Házába.
                  > Horváth Zoltán  plébános, esperes atya, s
                  > kedves munkatársai mindent megtettek, hogy a
                  > hívők Istennel találkozva, ne a félelem uralja
                  > lelküket, hanem a békés  áhitat, a szent
                  > liturgiára figyeljenek..
                  > . Mindennap 18.30 kor van szentmise
                  > közvetítés, templomunkból,/facebookon
                  > elérhető-/ utána lehet járni, hogy igazat
                  > irtam.��.
                  > ..További áldott vasárnapot, és félelem, kovid
                  > nélküli hétköznapokat kívánok Mindnyájatoknak.
                  > Szeretettel K. Edit.
                  > 
                  >
                  [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
                  > Mentes a vírusoktól. www.avast.com
                  > 
                  > Edit Balogh <edit999 at gmail.com> ezt
                  írta
                  > (időpont: 2021. márc. 21., V, 13:15):
                  >       Schnell püspöknek - Isten
                  >       nyugosztalja - gyomorrákja volt.
                  > 
                  > Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
                  ezt
                  > írta (időpont: 2021. márc. 21., Vas
                  > 13:12):
                  >             Jön a harmadik
                  >             hozzászólás Orsi
                  >             és Éva után:
                  > 
                  > 
                  > Kedves Gábor, k. Lista!
                  > 
                  > Hálás vagyok a magyar kormánynak
                  > és az egyházunknak, hogy voltak
                  > nyilvános szentmisék addig, amíg a
                  > brit és dél-afrikai vírus mutáns
                  > miatt nem vált kritikussá a
                  > fertőzésveszély. Valóban Schnell
                  > püspök halála kongatta meg a
                  > vészharangot a katolikus egyházon
                  > belül, de előtte, abban a két 
                  > templomban, ahova én járok nem
                  > volt jelentős fegyelmezetlenség és
                  > tudtommal nem is terjedt a vírus. 
                  > Én akkoriban is nagyon
                  > elővigyázatos voltam és az
                  > üvegajtón kívül álltam,  nem a
                  > belső térben. Csak a
                  > szentáldozásra mentem előre,
                  > mindenesetre  igyekeztem a
                  > szentmisén hét közben is többször
                  > is valósan is résztvenni már a
                  > járvány idején is.
                  > 
                  > A német példa számomra nem
                  > mértékadó a 'szinódusi úti'
                  > vonatkozások, és a németek erősen
                  > szekurlarizált jellege  miatt.  Az
                  > USA-beli, kanadai helyzetről pedig
                  > nagyon riasztó információim
                  > vannak, ahol tudomásom szerint  
                  > hivatalosan már egy éve nem lehet
                  > szentmiséken résztvenni, amíg pl.
                  > a nyilvános házak, az
                  > abortuszklinikák hivatalosan is
                  > működhetnek.
                  > 
                  > Itthonra visszatérve: valóban
                  > nagyon  szomorú, hogy sokan
                  > ostoba, v. önző módon nem
                  > hajlandóak maszkot hordani, 
                  > távolságot tartani,  illetve hogy
                  > most még Erdő Péter
                  > rendelkezéseit, ahogy írtad Gábor,
                  > vannak akik még az
                  > Esztergom-Budapesti egyházmegyében
                  > is felülírják, ahol ezek
                  > érvényesek lennének, ezzel
                  > önmagukat és másokat is
                  > veszélyeztetve. 
                  > 
                  > Mindenesetre, szerintem a
                  > járványügyi követelmények
                  > betartása mellett jó, hogy voltak
                  > nyilvános szentmisék és remélem,
                  > amint lehetséges, ismét lesznek.
                  > Ahogy a szlovák, ha jól emlékszem,
                  > munkaügyi miniszter írta már a
                  > járvány idején, és kutatások is
                  > bizonyítják,: az  ima, a
                  > szentségekhez járulás, a
                  > szentmisén való részvétel nemcsak
                  > a lelki, hanem a testi egészségre
                  > is jótékony hatással van. Persze,
                  > most lelki áldozással is lehet
                  > naponta is online, rádiós, v. tv-s
                  > szentmisén is részt venni.
                  > Igyekszem is.
                  > 
                  > Szeretettel,
                  > Mőci  / Emőke
                  > 
                  >  
                  >       [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
                  >       Mentes a vírusoktól.
                  >       www.avg.com
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > _______________________________________________
                  > Grem mailing list
                  > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                  > 
                  > 
                  >_______________________________________________
                  Grem mailing list
                  Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
                  http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
                
              
              _______________________________________________
              Grem mailing list
              Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
              http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
            
          
          _______________________________________________
          Grem mailing list
          Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
          http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
        
      
      
      
      _______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem

    
   
	
      
		Mentes a vírusoktól. www.avast.com 		
	

 
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210322/19e4495a/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról