[Grem] 'A TAPINTAT RÉMURALMA' filozófia zoom 2. folytatása (az előző tárgymegj. átalakult ezért indul újra)
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2021. Júl. 29., Cs, 15:48:17 CEST
> *Brüsszel LMBTQ-kártyája / Miért támadja Brüsszel ennyire hevesen
> Lengyel- és Magyarországot? *
> 2021. július 28. 20:12
> https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
> <https://gondola.hu/cikkek/120111-Brusszel_LMBTQ-kartyaja.html#>
>
> *Brüsszel és Berlin **a tagországokat két intézmény**en keresztül tartja
> sakkban:* *a központi bank (EKB) és az uniós bíróság (EUB)* *által**.
> Mivel nem vagyunk az euró(adósság)zóna tagjai, marad(na) az uniós bíróság*
> .* Ha **ennek* *hatalmá*t* is sikerül most visszanyesni, a V4-országok
> idővel nettó befizetővé és meghatározó tényezővé válnak*.* Pont ezt
> akarják elkerülni.*
>
> Az Euroszojuz a Hidegháború szülötte, az akkori amerikai befolyási
> övezetbe tartozó országok alapították. Nagyjából azonos fejlettségű
> országok voltak a tagjai, amelyek alkuk sorozatán keresztül találták meg a
> számításukat. Ebben a szakaszban még a (szociális) piacgazdaság
> biztosította a gazdasági növekedést és a széles jólétet. Az egyes
> tagországok nemzeti érdeke összeegyeztethető volt a jól felfogott európai
> érdekkel, ezért *szoktuk Helmut Kohl és François Mitterand példáját
> nosztalgiával emlegetni, akik *ebbe a mátrixba* integrálták a kisebb és
> közepes tagországok érdekét. Röviden az integrációt akkor még a
> win-win-helyzetek jellemezték.*
>
> *Napjainkra az euró(adósság)zóna déli országai már régen az EKB
> lélegeztető gépétől függenek. Tavaly márciusban, amikor a járvány miatt
> Olaszország akart állampapírt kiadni, a piac 3,5% körüli kamatot kért. Az
> EKB még aznap éjjel új kötvényvásárlási programot indított, amely minden
> uniós szabállyal ellentétben biztosította az évtizednyi stagnálás után a
> járvány által tovább sújtott déli országok anyagi túlélését. Ezt a
> gyakorlatot ítélte el határozatában a német alkotmánybíróság tavaly
> májusban, így az euró(adósság)zóna finanszírozását —most éppen a járvány
> következményeire való hivatkozással — Merkel és Macron javaslatára immáron
> a teljes EU-ra hárították.*
>
> *Innentől **lesz érdekes a történet, *ezért idézzük fel a tavaly nyári
> eseményeket: *Az euró(adósság)zóna déli részének — egyszerinek mondott —
> megmentésébe* *az eurózónán kívüli, prosperáló országok**at is — tartósan
> — be akarják vonni. **Orbán Viktor már akkor jelezte, hogy a járvány
> előtt szárnyaló magyar gazdaság újraindításához nincsen égető szükség erre
> a pénzre, és alternatívaként felvetette, hogy a rászoruló (eurót használó)
> országok — az ESM példájára — államközi szerződéssel szervezzenek egy
> konzorciumot, amely kedvező kondíciók mellett tud hitelhez jutni. A magyar
> kormány akkor kétmilliárd euró kedvező kamatozású hitel felvételével
> biztosította be magát és mutatott példát.*
>
> *Brüsszel erre a klímacélok — *tudományos indoklást és gazdasági
> szükségszerűséget mellőző*, pusztán politikai alapú — szigorításával
> válaszolt*. A Next Generation EU mentőcsomag immáron a szigorított
> klímacélok elérésének eszköze, és nem a járvány miatt bajba jutott
> szektorok lábra állításáé.
>
> *Brüsszel most totális támadást indított Lengyel- és Magyarország ellen*, *hogy
> kikényszerítse az EUB lopakodó birodalomépítést szolgáló döntéseinek
> “joghatalmának” elismerését. Itt van a kutya elásva. **Az EUB, mint ahogy
> az Európai Bizottság — a szerződések szerint — a közös politika terén
> rendelkezik hatáskörrel. A nemzeti hatáskörbe tartozó területeken nem.*
>
> Lengyel- és Magyarország pont arra hívja fel a figyelmet, hogy az EUB nem
> illetékes a nemzeti hatáskörbe tartozó kérdések szabályozásában, ráadásul a
> német alkotmánybíróság álláspontja szerint — például az EKB áttételes
> költségvetési finanszírozási gyakorlatának tolerálásával — a hatályos uniós
> jogot sem tartatja be. *Szomorú, de igaz: a probléma az uniós bírósággal
> van, amely gumifogalmakra épülő jogkiterjesztő határozataival egyre inkább
> a birodalomépítés eszközévé válik.*
>
> *A gyermekvédelem (is maradjon) nemzeti hatáskör.*
>
> *Az LMBTQ-kártya most azt a célt szolgálja, hogy egy, a nyugat-európai
> kozmopolita városi középosztály körében népszerű témába csomagolva ne* *erről
> az alapkérdésről beszéljünk, vagyis arról, hogy hol húzódik az EUB
> illetékességének határa*. Ez nem egy ördögtől való vita, és* ha így
> tennénk fel a kérdést, — főként a nettó befizető országok adófizetői közül
> — nyugaton is sokan nekünk adnának igazat. Mint ahogyan az idő a migráció
> kérdésében is a V4-álláspontját igazolta.*
>
> *Ha most — például a gyermekvédelmi népszavazással és a polgári kormány
> újraválasztásával jövő tavasszal — ismét sikerül a lopakodó
> birodalomépítést visszaverni,* *a V4-országok a következő uniós
> költségvetési ciklusra akár nettó befizetőkké is válhatnak, és *a “fukar”
> északiakhoz hasonlóan*, immáron gazdaságilag is meghatározó szereplővé
> válnak. Ehhez a nemzeti valuta (gazdasági szuverenitás megőrzése) mellett a
> jogi szuverenitás megőrzésére is szükség van. Ez a csata indult most el.*
> *Kiszelly Zoltán*
>
> *politológus*
> mozgasterblog.hu
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210729/650cd6c7/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról