[Grem] korrupció =0

Reinisch Egon reinisch at t-online.hu
2021. Jan. 2., Szo, 09:02:18 CET


Kedves Lista !

Egy adalék a régi politikusok ,köztisztviselők témához :

Nagyapám a szocializmus kellős közepén azt mesélte hogy a Horthy 
rendszerben  a Magyar  Királyi Kereskedelmi és Közlekedési Minisztérium 
és a Fővárosi  Közmunkák Tanácsának főtisztviselői 
megvesztegethetetlenek voltak.Ha valaki akkor ő tudta mert 1933 -ban a 
cége benne volt abban konzorciumban amely a Horthy Miklós híd (ma Petőfi 
híd ) építésére kiírt második versenytárgyalást megnyerte.(Anyai 
Nagyapám ugyanezt mesélte a Nemzeti Bankról ).

Nagyapám meséi és a rendelkezésemre álló ismertető anyagok szerin a 
beruházás a következő képen valósult meg :

  Először is a hídépítésének költségeinek biztosításáról  külön 
parlament által megszavazott ,az 1931.évi XIII törvény cikk rendelkezett.

  Ma már szintén hihetetlen módon a korszerű akkor divatos felső pályás 
hidat a K.és K. Minisztérium saját tervező osztálya tervezte meg, ma  
ilyen munkákra a minisztériumok nincsenek felkészülve. .A felső pályás 
szerkezetet azért szorgalmazták mert így a hídon áthaladókat a 
kilátásban nem korlátozták pilonok és a főtartók ívei.A közúti feljárok 
tervezését maga Fővárosi K. T. -nak tervező részlege végezte még itt is 
megspórolták  a magán tervező cégek bevonásának költségeit.

A minisztérium tervező mérnökei kiszámolták az akkori piaci áraknak 
megfelelő kivitelezési összeget függetlenül attól hogy a fenti törvény 
cikk mekkora keretösszeget tett lehetővé, tisztes vállalkozói és 
fővállakózói haszon kalkulációval ,de ezt nem közölték a verseny 
tárgyaláson részt vevő cégekkel.1931 -ben volt az első nyilvános 
versenytárgyalás de közben bekövetkezett a gazdasági összeomlás és a 
bíráló bizottság egyébként is túl drágának tartotta az ajánlatokat így 
csak az acélszerkezet gyártására vonatkozó ajánlatokat fogadták el és 
azok gyártása vontatottan de elindult. .Az előbbi események miatt 
1932-ben új nyilvános verseny tárgyalást írt ki a minisztérium amely már 
eredményes volt megkezdődtek az alépítményi munkák majd a fel-szerkezet 
építése és a közúti kapcsolatok építése.

Így a Nagyapám cége végezte a közúti feljárók építését .

A műszaki ellenőrzést is a minisztérium és a F.K. Tanácsának mérnökei 
végezték manapság ezt is külső cégek végzik jelentős mérnöki díjért.

Így vigyáztak a szakági kormányzati szervek annak idején az adófizetők 
pénzére.

Üdv . Egon



-- 
Ezt az e-mailt az Avast víruskereső szoftver átvizsgálta.
https://www.avast.com/antivirus



További információk a(z) Grem levelezőlistáról