[Grem] Terristak tamogatasa es naci tisztekkel valo uzleteles... Re: 'Magyaro. kirablása - Hálózatok / Borvendég Zs., Földi L. , Szakács Árpád

Gy Greschik gy.greschik at teguec.com
2021. Jan. 1., P, 13:09:28 CET


Kedves Zoltán!

„ ...havonta kb. 1 km-t lehetne a taxikoltsegbol epiteni ...” írod. 
Van arra becslésed, hogy egy mondjuk a Nyugatiba befutó vasúti reptéri kapcsolat a taxizások hágy százalákát váltaná ki?  Kiváncsi volnák rá.  Más reptereken, ahol egy időben gyakran megfordultam (pl. Denver, New York) ahol volt is vasúti kapcsolat, nagyon kevesen használták: a többség taxizott, vagy saját kocsit használt a parkolóházból).

Mert ha az ember poggyásszal utazik, sokszor inkább kifizeti a taxiköltséget, minthogy a bőröndökkel állomásig-aztán-más-állomásig stb. kelljen izzadtan, fáradtan cihelődnie.  Mert a taxi a házig visz, és a reptéren sem kell néhány lépésnél többet tenni érte.  Egy vasúti kapcsolat biztos, hogy nem a terminál főbejáratánál a zebránál venné föl az utast, és nem a Bogyó köz 12. előtt lehetne belőle kiszállni.

EGyébként a belvárostban három helyen (Kálvin tér, Astoria, Deaák tér) megállü közvetlen külön buszjáratnál a vasút nem lehetne jobb.  Tényleg.  Sokszor használtam.

Persze, remélem, nem értesz félre: nem azt mondom, hogy a vasút nem kellene.  Kellene.  Jó volna.  Jó lett volna.  Jó lesz majd.  Lehet, hogy a kispénzű túristák egy részét el is vonja majd a BKV és a Deak téri különbusz járataitól -- mert hát akinek a Nyugati a jobb, miért menne a Kálvin térre vagy a Deék térre busszal, akkor is, ha a busz a repülőtér épülete főbejárata előtti zebránál veszi fölt?  De aki üzleti úton megy és siet, más tészta.  Akinek sok a cucca, megint más tészte.  És aki sok pénzt fizetett a repülőjegyért, vagy pedig akinek a költségetet cég vagy hivatal fizeti, megintcsak inkább választja a gyorsabb, kényelmesebb taxit, minthogy a tömegközlekedésnek alávesse magát -- legyen az sínen vagy gumikeréken mozgó jármű.

Szóval ha már becslést adsz arra, hogy menni pénzt költenek el az utasok taxira, legyen gondod rá, hogy nehogy az olvasó azt higyje, hogy ez az összeg „meg lenne takarítva” ha a taxi mellett már meglévő tömetközlekedési kapcsolatok mellett egy újabb tömegközlekedési kapcsolatforma jelenne meg (amit persze mindenki üdvözölne, még a taxisok is, mert a vasúti kapcsolat talán a teherszállításba és a postaforgalomba is besegíteni, és a valamicskável kevesebb teherautó mindjárt vonzóbbá tenné még a taxit is, hiszen már a mostaninál is gyorsabb közlekedést jelentene a reptéri taxizás).

Mindez teljesen független attól, hogy egy általánosan lerobbant (morális, infrastrukturális, gazdasági, stb.) rendszernek melyik kormány melyik végén kezdené a rendbehozatalát.

Gyuszi

On Thu, 31 Dec 2020, Zoltan Fodor wrote:

> Date: Thu, 31 Dec 2020 17:43:15 +0100 (CET)
> From: Zoltan Fodor <fodor at bodri.elte.hu>
> Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] Terristak tamogatasa es naci tisztekkel valo uzleteles...
>     Re: 'Magyaro. kirablása - Hálózatok / Borvendég Zs., Földi L. ,
>     Szakács Árpád
> 
> Kedves Laszlo!
>
>> Kedves Zoltán! Nem aránytévesztés, hanem fontossági sorrend.
>
> Lehet, hogy felreertheto voltam? En eppen a fontossagi sorrendet tartom 
> aranytevesztesnek (a stadionok megelozik a vasuti osszekottetest).
>
> A helyzet meg meglepobb, mint amilyennek elsore latszik. Bizonyara sokan 
> eszrevettek, hogy amikor a repuloterre megyunk egeszen a kozeleben a 
> Ferihegyi ut sineken megy at es zokken egyet az auto (a google maps-en is 
> lathato 47.43824, 19.22260 koordinataknal). Gondolom azert mennek a sinek a 
> repuloterre egeszen be, hogy ha valamilyen ok miatt nem tudnanak kozuton 
> uzemanyagot hozni, akkor is elerheto legyen a repuloter. Ugyhogy itt nem kell 
> egy evtizeden is tulnyulo gigaberuhazasra gondolni. (Mondjuk az USA-ban a 
> transzkontinentalis vasut 5 ev alatt epult meg 150 eve, akkor meg munkagepek 
> nelkul.)
>
> Most becsuljunk (nem a konkret szamok, a nagysagrendek szamitanak). Ha az 
> utasok 10%-a taxizik, akkor az evente 3 millio fuvar pl. a Nyugati 
> Palyaudvarig 8000 Ft, osszesen 24 milliard Ft, azaz havonta kb. 2 milliard 
> Ft. Egy km 2x2 savos autopalya vagy 160 km/h sebessegre (ennyi persze nem is 
> kellene) alkalmas egypalyas vasuti palya biztosito berendezesekkel kb. 2 
> milliard Ft. Azaz havonta kb. 1 km-t lehetne a taxikoltsegbol epiteni. Ahogy 
> irtam, a sinek mar benn vannak a repuloter teruleten es az EU is tamogatna (a 
> lengyel pelda legalabbis erre utal).
>
> Ugyhogy nekem ez aranytevesztesnek tunik. Beleragadtunk egy gazdasagilag 
> szuboptimalis megoldasba: a jo sok taxis varja a nagy fuvart, evi 24 milliard 
> Ft ertekben. Evente 20 millio ora feleslegesen elvesz zotyogessel (a KSH 
> szerinti oraberben ez legalabb evi 50 milliard Ft). A tripadviser meg azt 
> irja, amit es mi hiaba tartjuk 'elfogultnak', a kulfoldi latogato ezt fogja 
> olvasni.
>
> Mi az oka, hogy a lengyeleknek ment, nekunk meg nem? A sajto erdektelensege? 
> A taxisok, minibuszosok erdekervenyesito kepessege? Az, hogy Orban Viktor 
> ugyis megkulonbozteto jelzessel megy a repuloterre es nem eszlel az egeszbol 
> semmit? Vagy hogy fel egy ujabb taxisblokadtol? Nem tudom. De azt tudom, hogy 
> tul sok helyen ragadunk bele ilyen tipusu szuboptimalis megoldasokba. Es 
> mentegetozunk. Es elfogultnak nevezzuk a kritikat gyakorlokat. Es 
> szekertaborhoz tartozasunk okan vedjuk a munder becsuletet. Szerintem ez az 
> orszag egyik legnagyobb baja (mivel a proza nem kepes kifejezni az efolott 
> erzett banatomat, ezert a sok "es"-sel kezdett mondat ;-). Vagy ha megis 
> prozahoz nyulunk, a tarsadalom elfogadta az inkluziv es exkliziv tarsadalmi 
> strukturak jelenlegi aranyat annak eloszlasaval egyutt, ami a fejlodes 
> gatjava valt.
>
> Udvozlettel kivan Boldog Uj Evet, Fodor Zoltan
>
>> Először a 4-es
>> Metrót kellett befejezni, aztán a 3-as Metró felújítását elkezdeni. Közben
>> számtalan létfontosságú közlekedési beruházás valósult meg. 1-es villamos
>> teljes kiépítése, Megyeri híd, Rákóczi híd, pályaudvar felújítás, budai
>> fonódó villamos, Lánchíd felújítására is előkészítették a pénzt stb stb 
>> Ezek
>> minden mozgósítható (pl Eu-s) pénzt elvittek. Ráadásul a 4-es Metró
>> pénzeiből a Demszky-féle csalások miatt az EU még vissza is vett. Komoly
>> harakiri volt akkor a főpolgármester és a kormány között, hogy a kormány
>> adjon még több pénzt, mert különben Bp közlekedése összeomlik. A kormány
>> megmentette a Demszky alatt teljesen eladósított fővárost.  
>> 
>> [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>> 
>> Zoltan Fodor <fodor at bodri.elte.hu> ezt írta (időpont: 2020. dec. 31., Cs,
>> 13:37):
>>       Kedves Laszlo!
>>
>>       Ha az EU ad vagy adott penzt az ilyesmire --es a pelda azt
>>       mutatja, hogy
>>       valoszinuleg adott--, akkor azert ket ciklus, szuk 10 ev eleg
>>       kellett
>>       volna, hogy legyen. Mint ahogy eleg volt a stadionokra is. A
>>       krakkoi
>>       gyorsvasutat egyebkent 2015-ben adtak at.
>>
>>       Lehet --ahogy irod--, hogy a stadionepitesek felporgettek az
>>       idegenforgalmat. Bar az evi kb. 1 millio stadionlatogato (noi
>>       kezilabdatol
>>       kezdve a ferfi labdarugasig mindent egybeveve) valoszinu, hogy
>>       inkabb
>>       helybeli. Viszont a 16 millios repuloteri forgalom legkevesebb
>>       32 millio
>>       utazast jelent (egy oda es egy vissza). Es mivel szembesulnek a
>>       turistak?
>>       A Tripadvisor oldala szerint a repuloteri tomegkozlekedes "In
>>       Budapest,
>>       this should be reserved for the very, very thrifty or the
>>       diehards." (Csak
>>       a nagyon-nagyon zsugoriaknak vagy a fanatikusoknak van
>>       fenntartva.)
>>       Nos, ez szerintem sokkal nagyobb hatassal van az
>>       idegenforgalomra.
>>
>>       Lehet, hogy (az altalam is megvetett) magyar ellenzeknek nemileg
>>       igazat
>>       kellene adnunk, es itt azert aranytevesztesrol is szo lehet?
>>
>>       Udvozlettel, Fodor Zoltan
>>
>>       On Thu, 31 Dec 2020, László Baják wrote:
>>
>>       > Kedves Zoltán! Tudtommal a tervek megvannak. Tarlós
>>       megcsinálta volna. A
>>       > főváros azonban ellenzéki kézbe került, amelynek nem az az
>>       érdeke, hogy
>>       > fejlessze a fővárost, hanem az, hogy pénzt halmozzon fel a
>>       következő
>>       > választási kampányához. Amúgy, ha jól tudom a szocik a MALÉVET
>>       tönkretették,
>>       > a repülőteret eladták, stb
>>       >
>>       > [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>>       > Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>       >
>>       > Zoltan Fodor <fodor at bodri.elte.hu> ezt írta (időpont: 2020.
>>       dec. 31., Cs,
>>       > 7:17):
>>       >       Keves Lista!
>>       >
>>       >       Egy rovid megjegyzes. Krakko repulotere kb. ugyanolyan
>>       messze
>>       >       van a
>>       >       varostol, mint nalunk, forgalma a budapesti forgalmanak
>>       a fele.
>>       >       Kozvetlen
>>       >       gyorsvasut osszekottetes van a varoskozponttal, 17 perc
>>       az ut.
>>       >       Ottjartamkor koszontek az EU-nak (is) a tamogatast. Ha
>>       >       Budapestre erkezik
>>       >       a turista/uzletember, akkor az egy oraig tarto BKV vagy
>>       a
>>       >       taxi-maffia
>>       >       varja. Lehetne (a pelda jol mutatja) ilyesmire is
>>       kolteni az EU
>>       >       penzt.
>>       >
>>       >       Udvozlettel, Fodor Zoltan
>>       >
>>       >       On Wed, 30 Dec 2020, csakany wrote:
>>       >
>>       >       > Kedves Laci, többi Hozzászóló és Mindenki!
>>       >       > A válaszaid a gazdasági haszonra vonatkoztak, ahogy
>>       írtad is,
>>       >       de az én
>>       >       > kérdéseimet nem válaszolták meg.
>>       >       > Az 1. kérdés az volt, hogy a gazdasági haszon milyen
>>       arányban
>>       >       oszlott el a
>>       >       > gazdaság egyes szereplői között. Az Általad írt 3.
>>       pont
>>       >       szerint a
>>       >       > munkanélküliséget leszorította. Ez valóban nagyon
>>       hasznos volt
>>       >       azoknak,
>>       >       > akikek addig nem volt munkájuk, de egyrészt az ő
>>       forintban
>>       >       kifejezett hasznuk
>>       >       > mégiscsak sokkal kisebb volt, mint a már úgyis a
>>       leggazdagabb
>>       >       magyarok közé
>>       >       > tartozó beruházóké (és ez magánvagyon, hiába magyar,
>>       ld. 2.
>>       >       pont). Másrészt
>>       >       > sajnos ezek a beruházások azért nem folytathatók túl
>>       sokáig,
>>       >       bár igaz, van
>>       >       > még jópár település Magyarországon stadion nélkül...
>>       >       > A 2. kérdés az volt, hogy a társadalmi haszon
>>       szempontjából ez
>>       >       volt-e a
>>       >       > legjobb ár-érték arányú befektetés. Persze a 3.
>>       pontban
>>       >       foglalt dolgoknak van
>>       >       > társadalmi haszna is, bár hosszú távon nem oldja meg a
>>       >       szakképzetlen munkaerő
>>       >       > problémáját. Másrészt amit írtál, csak az építkezésről
>>       magáról
>>       >       szólt, a
>>       >       > felhasználásáról nem, pedig azért az ember főleg erre
>>       gondol
>>       >       társadalmi
>>       >       > haszon alatt.
>>       >       > Szóval szerintem az állításoddal ellentétben éppen
>>       rövid távon
>>       >       volt hasznos a
>>       >       > sok stadionépítés, hosszú távon nem. Én sem tudom,
>>       hogy
>>       >       pontosan mire lehet
>>       >       > felhasználni az EU-s forrásokat, de biztos, hogy nem
>>       csak
>>       >       erre, mert a többi
>>       >       > országban valahogy nem futott fel ennyire a dolog...
>>       >       > Amit talán lehetett volna, az a helyi kisebb
>>       építkezések
>>       >       támogatása, ez
>>       >       > fenntarthatóbb is, és az embereknek helyben ad munkát
>>       >       (arányaiban többet,
>>       >       > mint a nagy építkezések).
>>       >       > Az útépítés szerintem sem optimális megoldás
>>       egyébként.
>>       >       Egyrészt azt
>>       >       > olvastam, hogy nálunk már sűrűbb az autópályahálózat,
>>       mint
>>       >       némely
>>       >       > nyugat-európai országban, másrészt a vasúti
>>       szállítást, ill.
>>       >       közlekedést
>>       >       > lehetne támogatni helyette (ott is van bőven
>>       fejlesztenivaló),
>>       >       ami ugyebár
>>       >       > környezettudatosabb is (bár tudom, ez persze kevésbé
>>       fontos
>>       >       szempont...).
>>       >       > Szia(sztok)          Rita
>>       >       >
>>       >       >
>>       >       > On Wed, 23 Dec 2020, László Baják wrote:
>>       >       >
>>       >       >> Kedves Rita! Csak a három legfontosabb, közvetlen
>>       gazdasági
>>       >       hasznot említem
>>       >       >> meg nagyon röviden.
>>       >       >> 1/ A nagy építkezésekhez szinte maradéktalanul
>>       sikerült
>>       >       lehívni a nekünk
>>       >       >> fenntartott uniós
>>       >       >> pénzeket. 2. A nagy állami beruházások
>>       (pl.stadionépítések)
>>       >       segítségével
>>       >       >> sikerült újjáteremteni
>>       >       >> a tönkretett magyar építőipart. Ma már a magyar
>>       építőipari
>>       >       cégek bármit meg
>>       >       >> tudnak építeni, és
>>       >       >> nincs szükség külföldi multicégekre, akik kivinnék a
>>       hasznot
>>       >       az országból.
>>       >       >> 3. a nagy építkezések
>>       >       >> segítettek minimálisra szorítani a munkanélküliséget.
>>       Az
>>       >       építőipar ugyanis
>>       >       >> a teljesen
>>       >       >> szakképzetlen munkaerőt is nagy tömegben képes
>>       >       foglalkoztatni. Szerintem
>>       >       >> ezek az állami
>>       >       >> nagyberuházások a kormány zseniális húzásai közé
>>       tartoznak,
>>       >       amelyek
>>       >       >> segítségével sikerült
>>       >       >> kimászni a nagy gazdasági gödörből. Az ellenzéknek,
>>       meg a
>>       >       mögöttük álló
>>       >       >> külföldi multinacionális
>>       >       >> konkurenciának ez persze nagyon fáj és mindent el is
>>       >       követnek, hogy
>>       >       >> lejárassák a dolgot.A
>>       >       >> legerősebb (populista) eszközük ehhez a korrupció
>>       emlegetése.
>>       >       (A
>>       >       >> patriota gazdaságpolitika
>>       >       >> számukra egyenlő a leggyűlöletesebb korrupcióval!)
>>       Üdv       
>>       >        
>>       >       >>
>>       >       >>
>>       [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>>       >       >> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>       >       >>
>>       >       >> csakany <csakany at cs.bme.hu> ezt írta (időpont: 2020.
>>       dec.
>>       >       22., K, 21:47):
>>       >       >>       Kedves Laci és Mindenki!
>>       >       >>       Az biztos, hogy a stadionépítésekre költött
>>       pénz nem
>>       >       veszett el
>>       >       >> teljesen,
>>       >       >>       mint a Kádár-kori példában szereplő. A GDP-t
>>       >       természetesen növelte.
>>       >       >> De
>>       >       >>       azért van egy pár kérdés, ami esetleg
>>       felmerülhet velük
>>       >       kapcsolatban,
>>       >       >>       például, hogy a gazdasági haszon milyen
>>       arányban
>>       >       oszlott el a
>>       >       >> gazdaság
>>       >       >>       egyes szereplői között, illetve, hogy a
>>       társadalmi
>>       >       haszon terén ez
>>       >       >> volt-e
>>       >       >>       a legjobb ár-érték arányú befektetés.
>>       >       >>       Egyébként ígérem, hogy mostantól az ünnepekre
>>       >       felfüggesztem a
>>       >       >> kötözködést.
>>       >       >>       Sziasztok          Rita
>>       >       >>
>>       >       >>
>>       >       >>       On Mon, 21 Dec 2020, László Baják wrote:
>>       >       >>
>>       >       >>       > Kedves Rita! A stadion építéseknek minden
>>       ellenkező
>>       >       híreszteléssel
>>       >       >> szemben komoly
>>       >       >>       gazdasági és
>>       >       >>       > társadalmi haszna van, igaz nem feltétlenül
>>       rövid
>>       >       távon. A egyetlen
>>       >       >> komoly káros
>>       >       >>       hatása abban
>>       >       >>       > rejlik, hogy viszonylag könnyen lehet őket
>>       demagóg,
>>       >       kormányellenes
>>       >       >>       hangulatkeltésre
>>       >       >>       > felhasználni. 
>>       >       >>       >
>>       >       >>       >
>>       >     
>>        [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>>       >       >>       > Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>       >       >>       >
>>       >       >>       > csakany <csakany at cs.bme.hu> ezt írta
>>       (időpont: 2020.
>>       >       dec. 21., H,
>>       >       >> 14:55):
>>       >       >>       >       Kedves Mindenki!
>>       >       >>       >       Egyáltalán nem szeretném kicsinyíteni a
>>       >       Kádár-rendszer és az
>>       >       >> előző
>>       >       >>       >       kormányok bűneit, de azért megjegyzem,
>>       hogy 10
>>       >       év alatt nem
>>       >       >> 2, hanem 32
>>       >       >>       >       stadion épült az országban, több, mint
>>       300
>>       >       milliárd forintból
>>       >       >> (gyors
>>       >       >>       >       kereséssel különböző számokat láttam,
>>       de mind
>>       >       300 milliárd
>>       >       >> felett volt).
>>       >       >>       >       Sziasztok         Rita
>>       >       >>       >
>>       >       >>       >
>>       >       >>       >       On Mon, 21 Dec 2020, gabszodt wrote:
>>       >       >>       >
>>       >       >>       >       > Moci, Epp Borvendeg Zsuzsannat
>>       javasoltam
>>       >       egyszer
>>       >       >> covidmentes idoszakban
>>       >       >>       elhivni
>>       >       >>       >       hozzad. 
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > Tortenesz, nem amator, profi, es
>>       egesz
>>       >       fantasztikus
>>       >       >> dokumentumai vannak
>>       >       >>       nem csak
>>       >       >>       >       Magyarorszag
>>       >       >>       >       > kirablasarol, de olyanrol, amirol
>>       senki sem
>>       >       beszelt meg.
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > Peldaul hogy a szocializmus alatt
>>       mikent
>>       >       finansziroztak
>>       >       >> magyar
>>       >       >>       kulkereskedelmi
>>       >       >>       >       cegek
>>       >       >>       >       > segitsegevel  "halado" terrista
>>       szervezeteket
>>       >       szerte a
>>       >       >> vilagban - iszonyu
>>       >       >>       penzek
>>       >       >>       >       forogtak itt. 
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > Most, a 2010es evekben az ellenzek
>>       vegig
>>       >       horgott a
>>       >       >> stadionok epitese
>>       >       >>       miatt. 
>>       >       >>       >       > A fradi stadion 5 milliard volt, a
>>       debreceni
>>       >       stadion 11
>>       >       >> milliardba kerult
>>       >       >>       par eve.
>>       >       >>       >       Ezt csak
>>       >       >>       >       > azert irom le, hogy legyen
>>       osszehasonlitasi
>>       >       alap: a
>>       >       >> kilencvenes evek vegen
>>       >       >>       szinte
>>       >       >>       >       csont nelkul
>>       >       >>       >       > kifizetett a Suranyi Gyorgy vezette
>>       MNB 100
>>       >       milliard
>>       >       >> forintot - az a
>>       >       >>       forint azert
>>       >       >>       >       erosebb volt,
>>       >       >>       >       > mint a mostani -   legalabb 20 fradi
>>       stadion
>>       >       arat,  a becsi
>>       >       >> CW Bank
>>       >       >>       >       vesztesegeire. 
>>       >       >>       >       > Ezen a bankon keresztul ment a
>>       terristak
>>       >       finanszirozasa. 
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > De azt is Borvendeg Zsuzsa kutatasai
>>       mutattak
>>       >       meg, hogy
>>       >       >> kozvetlenul a II.
>>       >       >>       >       vilaghaboru utan az uj
>>       >       >>       >       > kommunista kaderek, tobbsegeben
>>       Abraham
>>       >       utodai, mikent
>>       >       >> kerestek meg es
>>       >       >>       uzleteltek
>>       >       >>       >       csaknem
>>       >       >>       >       > kizarolag olyan nemet
>>       uzletemberekkel, akik
>>       >       korabban naci
>>       >       >> tisztek voltak,
>>       >       >>       itt
>>       >       >>       >       szolgaltak
>>       >       >>       >       > Budapesten es akik Magyarorszagon a
>>       >       deportalasokat
>>       >       >> szerveztek....
>>       >       >>       >       > (Csak en teszem hozza: lehet, hogy
>>       mar a
>>       >       deportalasok
>>       >       >> idejen kialakult a
>>       >       >>       jo
>>       >       >>       >       kapcsolat? Lasd
>>       >       >>       >       > Kasztner Rezso es a nacik
>>       uzletelesei...)
>>       >       >>       >       > Gabor
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > Az üzenetet Samsung táblagépről
>>       küldték.
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > -------- Eredeti üzenet --------
>>       >       >>       >       > Feladó: Emoke Greschik
>>       <greschem at gmail.com>
>>       >       >>       >       > Dátum: 2020. 12. 19. 18:13
>>       (GMT+01:00)
>>       >       >>       >       > Címzett: "grem at turul banki. hu"
>>       >       <grem at turul.banki.hu>,
>>       >       >> Dorottya Mogyorósi
>>       >       >>       >       <modor307 at gmail.com>,
>>       >       >>       >       > Emoke Greschik <greschem at gmail.com>
>>       >       >>       >       > Tárgy: Re: [Grem] 'Magyaro. kirablása
>>       -
>>       >       Hálózatok /
>>       >       >> Borvendég Zs., Földi
>>       >       >>       L. ,
>>       >       >>       >       Szakács Árpád
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > Ne hagyjátok ki!
>>       >       >>       >       > 'Magyarország kirablásának
>>       megszervezése' /
>>       >       HÁLÓZATOK / 
>>       >       >> Borvendég Zs.,
>>       >       >>       Földi L. ,
>>       >       >>       >       Szakács
>>       >       >>       >       > Árpád   /  Ez itt a kérdés .
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>
>>       https://www.youtube.com/watch?v=OVmFU9FlJLE&feature=youtu.be
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > [icon-envelope-tick-green-avg-v1.png]
>>       >       >>       >       > Mentes a vírusoktól. www.avg.com
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       > On Mon, Dec 14, 2020 at 8:42 PM Emoke
>>       >       Greschik
>>       >       >> <greschem at gmail.com> wrote:
>>       >       >>       >       >       'Magyarország kirablásának
>>       >       megszervezése' / Borvendég
>>       >       >> Zs., Földi L.
>>       >       >>       ,
>>       >       >>       >       Szakács Árpád
>>       >       >>       >       > Ez itt a kérdés - dec.10.
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>
>>       https://www.youtube.com/watch?v=OVmFU9FlJLE&feature=youtu.be
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >       >
>>       >       >>       >     
>>       >        >_______________________________________________
>>       >       >>       >       Grem mailing list
>>       >       >>       >       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       >       >>       >     
>>       >        http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >       >>       >
>>       >       >>       >
>>       >       >>     
>>        >_______________________________________________
>>       >       >>       Grem mailing list
>>       >       >>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       >       >>     
>>        http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >       >>
>>       >       >>
>>       >       >>
>>       [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>>       >       >> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>       >       >>
>>       >       >_______________________________________________
>>       >       Grem mailing list
>>       >       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       >       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>>       >
>>       >
>>       > [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>>       > Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>>       >
>>       >_______________________________________________
>>       Grem mailing list
>>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>>       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>> 
>> 
>> [icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]
>> Mentes a vírusoktól. www.avast.com
>> 
>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról