[Grem] Varga László püspök korunk szellemi harcáról
Zoltán Hámory
hamory.zoltan at gmail.com
2021. Feb. 28., V, 19:17:36 CET
Kaptam - küldöm...
*..és tanácsok a 2022 -e**i** VÁLASZTÁSOK-ra …! ! !*
*Varga László a katolikus közéletben egyedülálló módon pontos diagnózist
fogalmazott meg a világban zajló eseményekről január 8-án a KÉSZ kaposvári
évnyitó találkozójának meghívott előadójaként. Az előadást az alábbiakban
teljes terjedelmében közreadjuk.*
*Háború van. A tőkés társaságok és a bankszektor háborúja a világuralom
megszerzéséért.** Ez a kettő szorosan összefonódik, és az embereik
vírusként épülnek be a kormányokba, a vezető pozíciókba. Nekik nem egyes
országok kellenek, hanem a világ fölötti irányítás, az energiahordozók és a
vízkészlet fölötti ellenőrzés megszerzése. Csak így tudják növelni a
profitot és eladni az áruikat. Terveikkel szemben a legnagyobb akadály az
egyistenhívő vallások, a zsidó és a keresztény és az iszlám erkölcsi
rendje, valamint a nemzeti gondolkodás értékrendje. Szerintem ezzel is
indokolható a fékevesztett keresztényüldözés, a zsidóság elleni támadások,
az iszlám világ országai közötti káosz fenntartása, háborúk kirobbantásával
és a nemzetállamok elleni küzdelem az EU-ban.*
*Nemcsak háború van, hanem szerintem szellemi harc is. **Mindjárt
megmondom, hogy miért. A háborút kirobbantók legnagyobb hadművelete
jelenleg a népek, a kultúrák, a vallások összekeverése láthatatlan, de
annál hatékonyabb irányítással. Mesterük, még ha nem is vallják be, a
gonosz, aki a Bibliában a diabolosz, a szétdobáló. Így az igazi ellenség
nem valamilyen nép, nem emberi lények, hanem szellemi lény, a gonosz,
akiről Jézus Krisztus kijelenti, hogy ő a hazugság fejedelme, aki gyilkos
kezdetek óta. Ezért ez a háború egyben szellemi harc is, ami csak a
vallások összefogásával nyerhető meg.*
*A taktika mindenütt ugyanaz: relativizálni, viszonylagossá tenni mindenütt
a jót és a rosszat, és ezt a háborút szakrális, vallási szintre emelni.**
Erre példa az Öböl-háború. Az I. Öböl-háborúban Bush Szaddám Husszeint,
Szaddám Husszein pedig Busht nevezte sátánnak. Ettől kezdve minden
erőszakos eszközt jogosnak látott mindkét fél. A diabolosz, a szétdobáló
bevált módszere káoszt teremteni az erkölcsi értékrend ellenében. Ehhez ki
kellett iktatni Istent a történelemből, az alkotmányból, az oktatásból és a
kultúrából. Külső tekintély, Isten, vallás, egyház ma már nem mondhatja meg
az egyénnek, hogy mi a bűn és az erény. Mi a jó és mi a rossz. Ezt
mindenkinek saját magának kell eldöntenie, amint azt is, hogy mit hajlandó
elfogadni az intézményes vallások kínálatából. Ha nincs Isten, akkor az
ember lép a helyébe. De az emberközpontú világ Isten nélkül embertelenné
válik. Kiváló példa erre a francia forradalom jelszavainak átalakulása:
szabadságból szabadosság, egyenlőségből egyenlőtlen piaci verseny, a
testvériségből pedig brutalitás lett.*
*A diabolosz, a szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett az élet minden
területén.** Harc folyik az élet ellen, a fogantatástól az élet
befejezéséig. Az abortuszon át az eutanáziáig és a nemi identitás
megkérdőjelezéséig. A múlt század legnagyobb forradalma, a szexuális
forradalom is ezt a világuralomra törekvő célt szolgálta. Következményei a
pornográfia, az erőszak, a kábítószer, az AIDS terjedése, az abortusz
törvénybe iktatása. Következménye nem a nők felszabadítása, amiért az
ideológusai indították, hanem a szexuális rabszolgaság, a családok
szétesése és a házasságtörés legalizálása lett. A legnagyobb győzelem ezen
a téren társadalmi és médiatámogatottsággal a homoszexualitás egyenlővé
tétele a heteroszexualitással. Nyugaton ma azok veszítik el az állásukat,
sőt kapnak pénz- és börtönbüntetést, akik nem hajlandók azt mondani egy
melegházasságra, hogy az egyenértékű egy férfi és egy nő házasságával.
Azok, akik nem hajlandóak a férfit nőnek, a nőt pedig férfinak tekinteni.*
*A diabolosz, a szétdobáló káoszt és zűrzavart teremtett a fiatalok
szexualitásában is.** A gyermekek szexuális irányultságának intézményes
manipulálása történik. Kötelező megtanítani őket azonos neműekkel
partnerkapcsolatot létesíteni. Az állam már óvodáskortól kezdve a szülők
kiszorításával kezébe veszi a gyerekek szexuális praktikákra és
magatartásmódokra való nevelését. Nemi tisztaságról már nem lehet beszélni
és tilos szót emelni az ellen is, amikor nyilvános helyen élik ki mások
előtt szexuális vonzalmukat. Általánosan elfogadott elv, hogy a szexualitás
pusztán a szórakozásért és a gyönyörért van, tagadva azt, hogy a
szexualitás az életet szolgálja. Általánosan elfogadott elv, hogy a
korlátlan szexhez joga van a fiataloknak, annak minden következménye
ellenére egyetlen megoldásként az óvszerek osztogatását kínálva.
Általánosan elfogadott elv, hogy a kéjvágy, a mohóság és felelőtlenség nagy
hasznára van az üzletnek, a piacnak és a kereskedelemnek. Általánosan
elfogadott elv, hogy a problémákra az erőszak a megfelelő válasz. Akár
otthon, akár az utcán, akár az anyaméhben.*
*Nagyon szeretném hangsúlyozni, hogy senkit nem ítélek el azok közül, akik
az említett területeken érintve vannak. Nem egyes személyeket, nem a
fiatalokat, hanem helyzeteket, társadalmi tüneteket értékeltem a teljesség
igénye nélkül.*
*Mit tehetünk?* *Szellemi harc van, ahol jobb fényt gyújtani, mint szidni a
sötétséget.** Egy jobb társadalom létrehozásához nem újabb tízparancsolatra
van szükség, hanem az erkölcsi elvek társadalmi elfogadottságára és azok
betartatására, a politikai, gazdasági és kulturális élet minden területén.
El kell érni, hogy az igazságosság, az erény, az önfegyelem, a bölcsesség,
a bátorság, a hűség, a becsületesség, a felelősség egyetemesen, társadalmi
szinten elfogadottságnak örvendjen. Ugyanakkor az igazságtalanság, a
gyűlölet, az erőszak, a butaság, a gyávaság, az árulás, a hazugság, a
bujaság, a kapzsiság és a felelőtlenség egyetemesen, társadalmi szinten el
legyen ítélve.*
*Peter Kraft Ökumenikus dzsihád című könyvében tíz pontban foglalja össze
az erkölcs fontosságát.** Jó megfontolni az alábbi szempontokat. *
*Első: az erkölcs szükségszerű a társadalom fennmaradásához. Alternatívája
a barbárság és a zűrzavar.A második: az erkölcs nem vallásilag vagy
politikailag, hanem egyetemesen kötelező.Harmadik: az erkölcsösség az
emberi természeten alapul. Nem ember által jött létre, nem változtatható.
Az erkölcsöt nem feltalálják, mint a játékszabályokat, hanem felfedezik,
mint a csillagokat.Negyedik: az erkölcs felszabadító, és nem elnyomó. Nem a
„Ne igyál mérget” törvény káros az egészségre, hanem a méreg.Ötödik: az
erkölcsösséghez erőfeszítés szükséges. Állandó küzdelem a bennünk és a
közöttünk jelen lévő rossz, gonosz erők ellen.Hatodik: az erkölcs olyan,
mint az úti térkép. Értelmes célt és irányt ad az életnek.Hetedik: az
erkölcs méltóságot és tartást ad az emberi lénynek. Azt parancsolja, hogy
az embereket szeressük és a dolgokat használjuk. Nem pedig fordítva, a
dolgokat szeressük és az embereket használjuk.Nyolcadik: az erkölcsösség
észszerű és értelmes. Megkülönböztetjük a jót és a rosszat, de nem osztjuk
fel az embereket jókra és gonoszokra, mert az már diszkrimináció. Magasra
értékeljük az emberi szabadságot, de nem birtokolhatjuk az emberi
szabadságot igazság nélkül.Kilencedik: az erkölcs nem egyszerűen
szabadságról és jogról szól, hanem kötelességekről és felelősségről.És a
tizedik: az erkölcs nem jogi természetű, nem csupán törvények, hanem jellem
is.*
*Ez a tíz pont politikai téren azt is érinti, miként kerülhetik el a
kormánypártok a bukás veszélyét 2022-ben, a következő választások nagy
vizsgáján, annak ellenére, hogy minden tárgyból 5-öst kaptak. Erősödik a
gazdaság, nő az átlagbér, nő a nyugdíj, a családok támogatása egyedülálló.*
*Mit tehet a Keresztény Értelmiségiek Szövetsége és mit tehetnek a
keresztény közösségek **annak érdekében, hogy a helyzet változzon és a
szellemi harcot eredményesen vívjuk meg?*
*Nem szabad elkeseredni. **Szakítsunk a borúlátással és a panaszkodással!
Hiába lapátoljuk a problémát jobbra vagy balra, az ugyanaz marad, nem
változik, csak nő a sötétség. **Szeretnünk kell, és nem gyűlölni** a mást,
a másképpen gondolkodókat. A gyűlölet még több sérelmet és még több
frusztrációt eredményez. Harmadik: sokkal radikálisabban, **a gyökereinkhez
visszatérve kell megélnünk a kereszténységünket**. Egy felhígult,
langymeleg kereszténység tehetetlenül áll egy radikalizálódó iszlámmal és
egy kemény, a média minden eszközét felhasználó keresztényüldözéssel
szemben. Továbbá **hallassák a hangjukat társadalmi szinten is a keresztény
egyházak közösen.* *Csak ökumenikus szinten érhetünk el igazán eredményt
ebben a szellemi harcban. **Ezek közül **mutassunk követhető életpéldát a
fiatalok számára**. Kényelmes komfortzónánkból kilépve hozzunk áldozatot a
cél érdekében. Az időnkből és a pénzünkből. S végül i**mádkozzunk
egységben, együtt, Istentől valódi erőt kérve, és kezdjük mindig az
ellenségeinkért végzett imával. Áldással. A szellemi harcban nagyon
hatékony eszköz.*
*Mit tehetünk még? **Jézus szellemi harca számomra nagyon egyszerű. Azért
nem talált rajta „fogást a sátán”, nemcsak a pusztában, hanem később sem,
mert az Ő eledele az volt, hogy az Atya akaratát teljesítse. Állandóan
függni akart a Mennyei Atyától. Ha szellemi harcot akarunk vívni, akkor
ebbe az irányba kell haladnunk. Állandóan függővé kell tennünk magunkat
Jézus Krisztustól. **Vissza kell térnünk Krisztushoz, a világ
világosságához, aki legyőzte a gonoszt, és elhozta Isten országát, Isten
szereteturalmát.*
*Vajon hogyan lehetünk az örömhír közvetítői egy olyan Európában, amely
szemmel láthatóan nagyon tudatosan távolodik Istentől? Philip Yancey
Meghökkentő kegyelem című könyvében arról ír, hogy **vissza kell térnünk
ahhoz a Jézushoz, aki semmilyen emberi intézményt nem tekintett akadálynak
abban, hogy szeresse az embert.** Ő szóba állt a szamáriai asszonnyal, aki
ma a mi szemünkben egy hírhedt prostituált lenne, és első misszionáriusává
választja. Tanítványai között ott volt a vámszedő, aki ma az adórendőrség
tagjai közül kerülne ki, és a legmagasztosabb politikai csoportból egy
zelóta, nálunk talán a Magyar Gárda egy elkötelezett harcosa lehetne.
Vissza kell térnünk Jézushoz, aki őket is meghívta és meghívná a
követésére. Jézus elismerően nyilatkozott az ellenkultúra képviselőjéről,
Keresztelő Jánosról, ma egy szekta vezetőjének tekintenék a hivatalnokok.
Beszélgetést folytatott a hithű farizeussal és tanácsossal, Nikodémussal,
aki ma az egyházi hierarchia soraiból kerülne ki. De egy római századossal
is, aki ma a tömegbe lövető rohamrendőrök egyik parancsnoka lehetne. Jézus
nem tett kivételt: mindenkinek hirdette az evangéliumot. Vendégeskedett a
farizeus Simon házában, aki lehetne egy hithű, erkölcsös példamutató
katolikus, de a tisztátalannak tartott leprás Simeonnál is, akire ma úgy
tekintenénk, mint egy kábítószeres, meleg AIDS-esre. **Az ember mindig
fontosabb volt számára, mint bármiféle rang, címke vagy intézmény.** Az
akkori többpárti politikai rendszerben sem szidta az ellenséget. A palánk
egyik oldalán sem. Voltak ellenségei, és meg is ölték. Ő mégis arra
tanított minket, hogy **a demokráciában is egyetlen megkülönböztető jegyünk
kell hogy legyen, nem a politikai korrektség vagy az erkölcsi
felsőbbrendűség, hanem a szeretet.*
*Nem sokkal halála előtt Assisi Szent Ferenc a következőket mondta
társainak: Testvérek, kezdjük elölről, mert mind ez idáig nem tettünk
semmit. Hozzáfűzném: testvérek, kezdjünk el végre szeretni. **Egyéni
szinten tegyünk meg mindent, hogy továbbnövekedjünk a szeretetben.**
Hagyjunk fel mindennel, ami rombol, különösen a pletykával, az
ítélkezéssel, és tanuljunk meg osztódni az időnkből, a pénzünkből, abból,
amink van.*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20210228/9655552c/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról