[Grem] Nincs mese

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2020. Okt. 24., Szo, 08:41:06 CEST


 Székely János püspök a kártékony homoszexuális mesekönyvhöz készített még
ártalmasabb foglalkoztatási tervről
Nézőpont <https://www.magyarkurir.hu/nezopont> – 2020. október 23., péntek
| 16:32

https://www.magyarkurir.hu/hirek/szekely-janos-mit-szabad-bevinnie-egy-pedagogusnak-az-ovodaba-vagy-az-iskolaba-es-mit-nem
2
Székely János szombathelyi megyéspüspök, a Magyar Katolikus Püspöki
Konferencia (MKPK) Caritas in Veritate Bizottsága elnökének írását adjuk
közre.

Nagyon sok ember döbbent meg azon, hogy milyen mesekönyvet akarnak egyes
pedagógusok bevinni az óvodákba és az iskolákba.

*Talán a mesekönyvnél is megdöbbentőbb *az óvodapedagógusoknak és alsó
tagozatos tanítóknak készült, *a mesekönyvvel kapcsolatos foglalkozásterv.
<https://labrisz.hu/content/_common/attachments/file32.pdf?fbclid=IwAR1402HIZSuK9QuvjG75NmrgYCSOAjlHjAw8znKyv6uSyVusjPe0XMwGXPc>*

*Ez a segédkönyv azt javasolja *a pedagógusoknak, hogy* többek között a
következő állításokról kérdezze meg* *a gyermekek** véleményét:*

– *Minden gyermek dönthet a saját sorsáról. Csak a szülőnek van joga
dönteni a gyermek sorsáról.*

*– Nektek van-e olyan elfoglaltságotok, amire a szüleitek köteleztek, hogy
csináljátok? Könnyen elfogadtátok, hogy ezt kell csinálni?*

*– Egy gyereknek mindent úgy kell csinálnia, ahogy a szülők mondják?*

*– Dönthet-e a gyermek, melyik iskolában akar tanulni? Ha nem szeretnél
ezentúl húst enni (nem akarod, hogy állatok haljanak meg emiatt),
kötelezhetnek-e a szüleid, hogy elfogyaszd? Dönthet-e a gyerek arról,
meddig marad fenn este?*

A pedagógusoknak szóló kézikönyv így magyarázza a beszélgetések egyik
célját: *„A beszélgetés fontos pontja, hogy a diákok felismerjék:
mindenkinek azonos jogai vannak.” *Vagyis egy olyan tanári kézikönyv jelent
meg, amely *a gyermeket **elbizonytalanítja* *abban, hogy a szüleinek van-e
„joga” megszabni, hogy ő meddig maradjon fenn, egyen-e húst, milyen
foglalkozásra járjon.*

Természetesen, ahogy a gyermek nő, a szülőnek egyre inkább be kell vonnia a
gyermekét a vele kapcsolatos döntésekbe. Ám

amíg a gyermek nem válik felnőtté, és nincs meg az az élettapasztalata, ami
a szüleinek megvan, addig a szülő feladata, hogy a gyermeke érdekében a
gyermek életét helyes irányban segítse az emberi kibontakozás útján, és
megóvja őt a sérülésektől, káros hatásoktól.

*A tanári kézikönyv kérdései sajnos* nem ebbe az irányba mutatnak, hanem *a
gyermek jogait állítják szembe a szülő jogaival.*

A mesekönyv és a kézikönyv *másik döbbenetes vonása az, hogy **a gyermekek*
*kel –** gondolatkísérletként, vagy kis szerepjátékokban – eljátszatja azt,
hogy nemet változtatnak. **A fiúknak lányos mozdulatokat kell utánozniuk,
és megfordítva.* *El kell képzelniük, hogy mi lenne, ha egy napra fiúvá
vagy lánnyá változnának.*

*A pedagógusnak azt a javaslatot adja a kézikönyv,* hogy *kezdjen
beszélgetést a gyerekekkel a melegházasságról.*

*Egy az Egyesült Államokban készített felmérés szerint
<https://williamsinstitute.law.ucla.edu/visualization/lgbt-stats/?topic=LGBT&area=6#density>
azokban az államokban*, *ahol kötelezően bevezették ezt a fajta
„érzékenyítést”* *a gyermekek* *számára, ott néhány év múlva a fiatalok
csak mintegy 70%-a mondta azt magáról, hogy heteroszexuális, *míg ez az
arány 95% körül van azokban az államokban, ahol hasonló „érzékenyítés” nem
történt.

Természetesen egyetértek azzal, hogy egy olyan társadalomban szeretnénk
élni, ahol a bizonytalan nemi identitású személyeket is tiszteletben
tartják, és szeretik.

Azzal is egyetértek, hogy erre az elfogadásra nevelni kell a gyermekeket.
Ám ezt nem ilyen kis korban (óvoda és általános iskola), és nem ilyen módon
kell tenni.

A szexuális orientáció nem genetikailag determinált. Vannak egypetéjű
ikrek, ahol az egyik testvér heteroszexuális, a másik azonos neműekkel
létesít szexuális kapcsolatot.

A szexuális orientáció nem is fekete-fehér, hanem sok árnyalata van, és
fokozatosan formálódik, bontakozik ki.

*A gyermek nemi identitása és szexuális orientációja lassan erősödik és
érlelődik*.

*Nagy vétek* *ezt a folyamato*t kis korban *megzavarni, és ilyen módon
esetleg megakadályozn*i *egy-egy gyermek életében azt, hogy ő valaha boldog
édesanya és feleség, vagy boldog apa és férj lehessen.*

Nagy szükség volna a jelen törvényi szabályozásunk pontosítására azzal
kapcsolatban, hogy mik azok a gyermekek számára káros dolgok, amiket egy
pedagógusnak nincs joga bevinnie az óvodába és az iskolába.

*Fotó: Lambert Attila, Merényi Zita*

*Magyar Kurír*




>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_9131772852351158178_m_4527783227990141323_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20201024/b49b5a28/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról