[Grem] A mai szentmise igéi

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2020. Nov. 4., Sze, 11:48:58 CET


*ALLELUJA **Boldogok vagyto**k, ha gyalázatot szenvedtek Krisztusért, *
mert Isten Lelke nyugszik rajtatok. *1Pét 4,14 – 10. tónus.








*† EVANGÉLIUM Szent Lukács könyvéből Csak az lehet Jézus tanítványa, aki
vele együtt vállalja a keresztet is. Abban az időben amikor Jézust nagy
népsokaság követte, ő hozzájuk fordult, és így szólt: „Aki hozzám jön, de
nem gyűlöli apját, anyját, feleségét, gyermekeit, fivérét és nővéreit, sőt
még saját magát is, nem lehet az én tanítványom. Aki tehát nem hordozza
keresztjét, és nem így követ engem, nem lehet az én tanítványom. Ha valaki
közületek tornyot akar építeni, vajon nem ül le előbb, hogy kiszámítsa a
költségeket, hogy van-e miből befejeznie? Mert ha az alapokat lerakta, de
(az építkezést) befejezni nem tudta, mindenki, aki csak látja, gúnyolni
kezdi: »Ez az ember építkezésbe fogott, de nem tudta befejezni.« Vagy, ha
egy király hadba vonul egy másik király ellen, előbb leül és számot vet,
vajon a maga tízezer katonájával szembe tud-e szállni azzal, aki
húszezerrel jön ellene? Mert ha nem, követséget küld hozzá, amikor még
messze van, és békét kér tőle. Tehát mindaz, aki közületek nem mond le
mindarról, amije van, nem lehet az én tanítványom.” Ezek az evangélium
igéi. Lk 14,25-33*


* Az alábbi elmélkedés esetleg szólhat a fenti evangéliumról is, de azt
hiszem másik részhez kapcsolódik:*





*Friends, in today’s Gospel, Jesus says that a disciple must carry his own
cross and follow him. All of us sinners tend to see the universe turning
around our ego, our needs, our projects, our plans, and our likes and
dislikes. True conversion—the metanoia that Jesus talks about—is so much
more than moral reform, though it includes that. It has to do with a
complete shift in consciousness, a whole new way of looking at one’s
life.Jesus’ teaching must have been gut-wrenching to his first-century
audience: “Whoever does not carry his own cross and come after me cannot be
my disciple.” His listeners knew what the cross meant: a death in utter
agony, nakedness, and humiliation. They knew it in all of its awful
power.If God is self-forgetting love even to the point of death, then we
must be such love. The cross, in short, must become the very structure of
the Christian life. This is just what Jesus shows on his terrible cross.
And this is just what we, his followers, must imitate. Taking up the cross
means not just being willing to suffer but being willing to suffer as he
did, absorbing violence and hatred through our forgiveness and nonviolence.*




*Ó Uram, segíts meg, hogy törekedjem, nem arra, hogy megvigasztaljanak,
hanem hogy én vigasztaljak, nem arra, hogy megértsenek, hanem arra, hogy én
megértsek, nem arra, hogy szeressenek, hanem hogy én szeressek. *





*Mert aki így ad, az kapni fog, aki elveszíti magát, az talál, aki
megbocsát, annak megbocsátanak, aki meghal, az fölébred az örök életre.
Amen.   (Assisi Szt. Ferenc ima vége)*




>
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> Mentes
> a vírusoktól. www.avg.com
> <http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
> <#m_-2911982974306680377_m_-9203899411929365624_DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>
>
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20201104/9b807d37/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról