[Grem] *****SPAM(5.7)***** Re: A mai nagyböjti szenmtmise igéi
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2020. Már. 14., Szo, 13:31:04 CET
*Friends, at the core of today’s Gospel is a portrait of our God, who is
prodigal. The father stands for the God whose very nature is to give, the
God who simply is love. And the younger son stands for all of us sinners
who tend to misunderstand how to access the divine love. Since God exists
only in gift form, his life, even in principle, cannot become a possession.
Instead, it is "had" only on the fly, only in the measure that it is given
away. When we cling to it, it disappears, according to a kind of spiritual
physics. The Greek that lies behind "distant country" in the parable is
chora makra; that means, literally, "the great emptiness." Trying to turn
the divine gift into the ego’s possession necessarily results in nothing,
nonbeing, the void. St. John Paul II formulated this principle as "the law
of the gift"—that your being increases inasmuch as you give it away. If
clinging and possessing are the marks of the chora makra, then the law of
the gift is the defining dynamic of the father’s house, where the robe and
the ring and the fatted calf are on permanent offer. Reflect: What gifts do
you have that you give away freely? What gifts do you cling to? Krisztus
lelke, szentelj meg engem! Krisztus teste, üdvözíts engem! Krisztus vére,
ihless meg engem! Krisztus oldalából kifolyó víz, moss tisztára engem!
Krisztus kínszenvedése, erősíts meg engem! Ó, jóságos Jézus, hallgass meg
engem! Szent sebeidbe rejts el engem! Ne engedd, hogy elszakadjak tőled! A
gonosz ellenségtől oltalmazz engem! Halálom óráján hívj magadhoz engem!
Add, hogy eljussak hozzád, és szentjeiddel dicsérjelek téged,
mindörökkön-örökké. Ámen. (Loyolai Szt. Ignác) *
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20200314/349f936e/attachment.html>
További információk a(z) Grem levelezőlistáról