[Grem] Milyen reformokra van szükség a jelenleg NEM demokratikus és a globális elitet kiszolgáló EU-ban?

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2019. Már. 10., V, 18:07:34 CET


*Az unió a globális elit uralma alá került
<https://mandiner.hu/cikk/20190309_fricz_tamas_az_unio_a_globalis_elit_uralma_ala_kerult>*
2019. március 9. 09:17
https://mandiner.hu/cikk/20190309_fricz_tamas_az_unio_a_globalis_elit_uralma_ala_kerult

Fricz Tamás
Magyar Nemzet
<https://magyarnemzet.hu/velemeny/az-unio-a-globalis-elit-uralma-ala-kerult-5302436/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201903>

Ezért ennek a hálózatnak a feltérképezése, bemutatása, nyilvánossá tétele
talán a legfontosabb kérdés az unió radikális reformja szempontjából.

*„Vajon milyen konkrét változtatásokra lenne szükség az euró­pai parlamenti
választások után az unióban ahhoz, hogy továbbra is élhető kontinens
maradjon Európa az európaiak számára?*

Először is, az Európai Unió hosszú távú megmentéséhez *alapvető, radikális
reformokra van szükség* *az unió szervezetében, működésében, felépítésében
és normáiban*. *Az unió ugyanis jelenlegi állapotában egy felülről
irányított, elitista, autokratikus szerveződés, amelynek a demokráciához
igen kevés köze van*. Tehát *ma már *nem az a probléma, hogy demokratikus
deficit van az unióban, hanem az, hogy *az unió nem demokratikus módon
működik.*

Ebből kiindulva, az uniót a tagállamokon, vagyis *a nemzetállamokon belül
működő demokráciák modelljéhez kell közelíteni, amelynek lényege, hogy a
döntések forrása ne a bürokrácia, hanem az állampolgári választás, a
népszuverenitás legyen.* *Vissza kell térni* az unió által a szerződéses
dokumentumokban mindig is vállalt, ám az utóbbi években egyre
látványosabban megtagadott *szubszidiaritás elvéhez*,* amely a döntéseket a
lehető legközelebb viszi az európai polgárokhoz, illetve az általuk
közvetlenül megválasztott testületekhez.*

Ebből a szempontból *a legneuralgikusabb pont* az eredeti funkcióján messze
túlterjeszkedő *Európai Bizottság*, amelynek vezetőit politikai és
gazdasági alkuk mentén választják ki, s tevékenységében *nem* *az európai
polgároknak* *akar megfelelni*, hanem *a bizottságot körbefonó és behálózó
globális gazdasági és pénzügyi csoportoknak*. Éppen ezért *a
bizottságot * *vissza
kell nyesni* döntéshozó, politizáló szervezetből* végrehajtó szervezetté,
amely az Európai Tanács határozatait hajtja végre és ellenőrzi,
jogszabályokat alkalmaz és jogokat őriz.*

*Ez azt jelentené, hogy az Európai Tanács, illetve a Miniszterek Tanácsa
válna a valóságos kormányzattá, amelynek tagjait a tagállamok
miniszterelnökei, államfői és miniszterei alkotják, akik mögött mégiscsak
demokratikus felhatalmazás van, tehát hatalmuk legitim*. A bizottság
lehetne a tanács igazgatási, bürokratikus apparátusa, amely a tanács által
hozott döntések gyakorlatba ültetését végezné el.

Fontos, hogy *a bizottság* *nem kezdeményezhetne* egyetlen tagállammal
szemben sem a tagállam jogait korlátozó – a 7-es cikkelyhez,* a szavazati
jog megvonásához is vezethető – intézkedéseket, ehhez** csak és kizárólag a
tanácsnak lenne joga, konszenzusos alapon*.
Másfelől, *a demokrácia megteremtése érdekében **az Európai
Parlamentnek * *mint
választott képviselői testületnek, szűkített létszám mellett megnövekedett
jogokat kellene adni,* egészen odáig, hogy* a bizottság munkáját*
*ellenőrizhetné,
illetve a bizottság egyes, alkalmatlanná váló vezetőjét elmozdíthatná és
meghatározott vétójoggal is rendelkezhetne.*

Másodszor, *meg kell erősíteni az európai polgárok képviseleti és
részvételi jogait,* mert* az uni**ó jelenlegi állapotában nem a polgárok,
hanem a nagy transznacionális cégek, a bankok, a pénzügyi háttérhatalmak,
illetve egy globalista-neoliberális hálózat érdekeit képviseli elsősorban.*
Ezért kell a parlament szerepét megerősíteni, illetve az Európai polgári
kezdeményezés nevű, közvetlen demokratikus intézményt meg kell
reformálni, *mert
jelen jogszabályok szerint ez is csak látszatintézmény, ugyanis még az
egymilliós számot meghaladó, sikeres aláírásgyűjtések is a bizottságnál
landolnak, amely kénye-kedve szerint dönt ezek sorsáról*, *s ha úgy
döntenek*, *még a legátfogóbb állampolgári kezdeményezés** is a
papírkosárban köt ki.*
Harmadszor – és ez nagyon fontos! – *végre átláthatóvá kell tenni **az unió
működését*. Mit jelent ez? A politikai döntések formális és informális
csatornákon keresztül zajlanak, így van ez az unióban is. *A formális
döntések*, amelyeket a bizottság, a tanács, a parlament hoz, *afféle
látványpékségként, a politika dizájnjaként működnek, **miközben a valóságos
és lényeges kérdések **az informális csatornákon dőlnek el*.* Ezek az
informális csatornák valójában személyközi hálózatok, *amelyek
keresztbe-kasul átjárják az unió testét, s *az ebben résztvevők gondosan
ügyelnek arra, hogy ezek a kapcsolódások ne legyenek* *láthatók* a
nagyérdemű közönség előtt.

*Kiváló példa ebből a szempontból a Soros-féle hálózat*, amelynek
láncszemei megtalálhatók a parlament tagjai között, a bizottság körül
sürgölődő lobbistákban, agytrösztökben, nem kormányzati szervezetekben és
más szervezetekben vagy a kevésbé ismert, a globális multikat és pénzügyi
elitet képviselő kerekasztalokban. Különösen felhívnám a figyelmet ebből a
szempontból *a Soros György által 2007-ben alapított Külkapcsolatok Európai
Tanácsára, amelynek tagjai között volt és jelenlegi bizottsági vezetők,
parlamenti képviselők, gigacégek, médiabirodalmak főnökei* stb. találhatók
meg; sajátos módon* itt egy kettős hatalmat* figyelhetünk meg, amennyiben
az unió elitje a Soros György által befolyásolt testületben is megjelenik,
s *innen már nem kell magyarázni a Soros-hálózat erejét az unió
irányításában.*

Minden jel arra mutat, hogy *az unió a globális elit és az általa
irányított hálózat informális uralma alá került*, s ezért *ennek a hálózat**nak
a feltérképezése, bemutatása, nyilvánossá tétele talán a legfontosabb
kérdés az unió radikális reformja szempontjából*. S tegyük hozzá: *ha a
fent leírt reformok irányába indulunk el,* s az európai polgárok akarata
határozhatja meg az unió előtt álló kihívásokra adott válaszokat, akkor a
migráció nem lehetőség lesz a továbbiakban, hanem veszélyforrás, és* az
unió **nem* *megszervezni fogja** a bevándorlást, **hanem megállítani és
megvédi a határait.”*
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20190310/4af05632/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról