[Grem] együttérző nyilatkozatok muszlim vezetőktől a Notre Dame leégését követően

Gy Greschik gy.greschik at teguec.com
2019. Ápr. 17., Sze, 15:43:26 CEST


Kedves Levente!

Persze, hívd meg, ha jónak látod, nem kell tőlem engedélyt kérned hozzá.  De engem inkább az érdekelne, hogy te (Sz.L.) tudsz-e olyan hiteles hivatkozással szolgálni, ami az általam elmondottakat árnyalja.

G.Gy.

On Wed, 17 Apr 2019, Levente Vihar wrote:

> Date: Wed, 17 Apr 2019 15:24:16 +0200
> From: Levente Vihar <lvihar at gmail.com>
> To: Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com>, grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
> Subject: Re: [Grem] együttérző nyilatkozatok muszlim vezetőktől a Notre Dame
>     leégését követően
> 
> Esetleg egyszer elhívhatjuk Mihálffy Balázst egy beszélgetésre.
> https://hu.wikipedia.org/wiki/Mih%C3%A1lffy_Bal%C3%A1zs
> ÜdvözletteL.
> 
> Gy Greschik <gy.greschik at teguec.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 17., Sze,
> 14:38):
>       Kedves Levente!
>
>       Nagyon kényes témára tapintottál.
>       A II. vatikáni zsinat magát pasztorális jellegű, tanítóhivatali
>       súllyal nem rendelkező eseménynek definiálta -- tehát az egyházi
>       tanítással kapcsolatos kijelentései nem jelenthetnek
>       hivatkozásio alapot.  Magyarul: beszélhetett, amit akart, nem
>       számított -- a saját önmeghatározása szerint.  Sajnos meg is
>       tette.  Mármint, hogy tanítóhivatali kijelentéseket tett.
>
>       Az egyik ilyen kijelentést idézted.  Ez a kijelentés
>       (szövegkörnyezetével együtt), valamint az akkor dokumentálásra
>       került néhány másik dolog is, amelyek egyike-másika az egyház
>       2000 éves tanításának is ellentmond, gyakorlatilag
>       egyházszakadáshoz vezetett.  A folyamat ma is tart.  A talán
>       kívülről is látható tünet az egyre növekvő zavar, ami a
>       szervezet eresztékeinek recsegését-ropogását kíséri.
>
>       De akárhogyan is fogalmaz az általad idézett dokumentum, és
>       akárhogyan is van vagy nincs igaza, ahhoz nemigen van köze, hogy
>       a kereszténység (katolikus vagy más formája) és az iszlám hogyan
>       viszonyulnak egymáshoz.  Összeférnek-e.
>
>       Az, hogy egyisten-hívő vallás a kereszténység és az iszlám is
>       és, hogy az utóbbi (Mohamed magánéleti és hadúri önigazolása
>       mellett) az előbbiből is átemelt gondolatelemeket (azok
>       jelentésének kiforgatása után), legfeljebb filozófialiag köz
>       létre köztük némi párhuzatmot.  Semmi több.  Mondd, a hajdani
>       német nemzeti szocializmus és a Szovjetúnióban dúló „nemzetküzi”
>       szocializmus nem voltak mindketten szocialisták?  De igen,
>       ízig-vérig szocialista volt mindkettő.  Négsem tudtak békében
>       élni egymás mellett.
>
>       Az iraki keresztények nem muzulmán államban éltek.  Muzulmán
>       többségűben, de nem muzulmánban.  Szaddam Husszein, bár papíron
>       mohamedán volt, nem az iszlámot építette, hanem vasmarokkal
>       kényszerített egy fedél alatt élni össze nem férhető
>       országrászeket, kisebbségeket.  A háborúnál sokkal jobb volt
>       úgy, de ez akkor sem érv amellett, hogy az iszlám megtűrné a
>       kereszténységet.
>
>       Gondolj csak arra a rengeteg háborúra, amit a keresztény világ
>       ellen indítottak.  Gondolj az évszázadokra, amik során
>       Dél-Európa partjairól rabolták maguknak a fehér keresztény
>       rabszolgákat.
>
>       De elsősorban arra gondolj, hogy mit tanít a vallásuk.
>
>       G.Gy.
>
>       On Wed, 17 Apr 2019, Sziklay Levente wrote:
>
>       > Date: Wed, 17 Apr 2019 13:48:03 +0200 (CEST)
>       > From: Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu>
>       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > Subject: Re: [Grem] együttérző nyilatkozatok muszlim
>       vezetőktől a Notre Dame
>       >     leégését követően
>       >
>       > Kedves Mőci!
>       >  
>       > 1.The Church regards with esteem also the Moslems. They adore
>       the one God,
>       > living and subsisting in Himself; merciful and all- powerful,
>       the Creator of
>       > heaven and earth, who has spoken to men; they take pains to
>       submit
>       > wholeheartedly to even His inscrutable decrees, just as
>       Abraham, with whom
>       > the faith of Islam takes pleasure in linking itself, submitted
>       to God.
>       > Though they do not acknowledge Jesus as God, they revere Him
>       as a prophet.
>       > They also honor Mary, His virgin Mother; at times they even
>       call on her with
>       > devotion. In addition, they await the day of judgment when God
>       will render
>       > their deserts to all those who have been raised up from the
>       dead. Finally,
>       > they value the moral life and worship God especially through
>       prayer,
>       > almsgiving and fasting.
>       >
>       > (Vatican II, Declaration Nostra Aetate, nn. 2-3)
>       >
>       >  
>       >
>       > 2. Az iraki keresztények szabadon gyakorolhatták a hitet
>       Szaddam bukásáig.
>       > Az utána keletkező zűrzavarban a magát "Iszlám államnak"
>       nevező
>       > terrorszervezet valóban ezt a helyzetet hozta elő. De ők
>       terrorizálták és
>       > gyilkolták a helyi muszlim lakosságot is, mecseteket
>       robbantottak fel stb. -
>       > akik nem a "megfelelő" módon élték meg hitüket, gyakorolták az
>       iszlámot,
>       > vagy egyszerűen nem voltak hajlandó a totális alávetésre.
>       >
>       >  
>       >
>       > Szeretettel :Levente
>       >
>       >
>       > Emoke Greschik <greschem at gmail.com> írta:
>       >       Kedves Lista!
>       >  
>       > Álljon itt két idézet arról, hogy NEM ugyanazt az Istent
>       imádja az
>       > iszlám, mint a kereszténység:
>       >  
>       > 1./  "Ezt azoknak a szenteknek nem fogják bemesélni, akik
>       górcső alá
>       > vették az iszlámot és istentelen, istenkáromló, gonosz
>       kultusznak"
>       > találták, amely az "ördög találmánya", v. azoknak a keresztény
>       > mártíroknak, mint Kordobai St. Pelagius - aki vértanú halált
>       halt,
>       > mert nem volt hajlandó meghajolni az iszlám kártékony
>       követelései
>       > előtt. E szenteknek egyértelmű fogalmai voltak arról, hogy az
>       iszlám,
>       > legjobb esetben is "eretnekség", ahogyan Damaszkuszi Szt.
>       János
>       > nevezte Mohamed vallását, ami az antikrisztus előfutára."
>       >  
>       > 2./ Egy iraki katolikus pap szavai az iszlámról:
>       >      „Némelyek azt állítják, hogy olyan sok mohamedán barátom
>       van,
>       > akik szimpatikusak. Igen, persze, hogy szimpatikusak, itt,
>       nálatok.
>       > Ott azonban egészen más a helyzet.”
>       >      Ott a keresztényeket üldözik, vadásznak rájuk, bezárják,
>       > megkínozzák, megölik őket. Minden eszközt bevetnek, hogy
>       megtagadják
>       > keresztény hitüket, ebbe tartozik a rituális
>       tömeg-megerőszakolás,
>       > amit néhány iszlám országban a büntetés egyik fajtájának
>       tartanak. A
>       > Biblia birtoklása bűntett, a szentmise celebrálása tilos.
>       > „Visszaestünk az első vértanúk elrejtett barlangokban ünnepelt
>       titkos
>       > szentmiséinek a korába”, mondta Erbil plébánosa.
>       >  
>       > Szeretettel,
>       > Mőci
>       >  
>       >  On Tue, Apr 16, 2019 at 7:41 PM Gy Greschik
>       <gy.greschik at teguec.com>
>       > wrote:
>       >       Kedves Levente!
>       >
>       >       Hűh.  Ilyenekről -- közös templom -- még nem hallottam.
>       >
>       >       A közös imahely fogalma érdekes.  De ha van is, a biztos
>       >       nem templom, mert olyan a zsidóknak 1950 éve (Jeruzsálem
>       >       elpusztítása Kr.u. 71-ben, ha jól rémlik valami régi
>       >       olvasményomból) nincs.  A muszlimoknak meg eleve nincs
>       és
>       >       nem is volt olyan.  Imaház sem lehet a közös intézmény,
>       >       mert olyan meg igazából a keresztényeknek nincs -- ill.
>       >       csak mondvacsinálva van, ha mondjuk egy lelkigyakorlatos
>       >       központot vagy plébániai szöbát annak akarna valaki
>       >       nevezni.
>       >
>       >       De minden eddigi általam olvasott és hallott muzulmán,
>       >       keresztény, vagy zsidó tanult vagy tanulatlan
>       véleménnyel
>       >       ütközik a közösen használt imahely fogalma.  Persze
>       lehet,
>       >       hogy a templom vagy az ima, esetleg a keresztény, a
>       zsidü,
>       >       vagy a muzulmán, vagy esetleg a tanultság fogalma neked
>       >       egészen mást jelent...  De az biztos, hogy ma, amikor a
>       >       vallás fogalmát egyre többen keverik ossze a hagyomány
>       >       fogalmával, ilyen helyek már vannak, pl. repülőtereken
>       >       láttam már imalelynek kikiáltott helységet.  De senki
>       nem
>       >       volt benne.
>       >
>       >       Persze lehet, hogy valami furcsa történelmi kényszer
>       alatt
>       >       egy helységet, építményt volt kénytelen használni több,
>       >       egymással ennyiere összeférhetetlen vallás is.  Mint
>       ahogy
>       >       vannak helyzetek, amikor az ember fagyökeret és száraz
>       >       füvet eszik.  De azért mégsem nevezném természetes módon
>       >       fűévő ill. fagyökér fogyasztó jellegűnek az emberi
>       létet.
>       >
>       >       Tudsz kérlek hivatkozni valamire?
>       >       Vagy esetleg felül akarod írni a vallások lényegét?
>       >
>       >       G.Gy.
>       >
>       >       On Tue, 16 Apr 2019, Sziklay Levente wrote:
>       >
>       >       > Date: Tue, 16 Apr 2019 17:06:52 +0200 (CEST)
>       >       > From: Sziklay Levente <lsziklay at freemail.hu>
>       >       > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       > Subject: Re: [Grem] együttérző nyilatkozatok muszlim
>       >       vezetőktől a Notre Dame
>       >       >     leégését követően
>       >       >
>       >       > Ez így van. Egy muszlim (saját vallásában képzett,
>       >       tanult) számára egy
>       >       > keresztény templom szent hely, ahol
>       >       > - ugyanahhoz az egy Istenhez imádkoznak,
>       >       > - ahol ő is imádkozhat muszlimként (ha megengedik)
>       >       > - több száz évig voltak olyan közös templomok,
>       amelyeket
>       >       muszlimok és
>       >       > keresztények vagy muszlimok és zsidók közösen
>       >       használtak.
>       >       >  
>       >       > Szeretettel L.
>       >       >
>       >       > Levente Vihar <lvihar at gmail.com> írta:
>       >       >     
>       >     
>         http://www.magyarkurir.hu/hirek/mit-jelent-maria-muzulmanok-szamara
>       >      >https://orientalista.hu/a-muszlimok-is-tisztelik-jezust-avagy-hat-dolog-a
>       mi
>       >
>       >       > t-nem-tudott-a-jezus-iszlamban-betoltott-szereperol/
>       >       >  
>       >       > A Notre Dame sérülésén igaz (saját vallásában képzett,
>       >       tanult) muszlim
>       >       > nem is örömködhetne.
>       >       >  
>       >       > ÜdvözletteL.
>       >       >  Emoke Greschik <greschem at gmail.com> ezt írta
>       (időpont:
>       >       2019. ápr.
>       >       > 16., K, 16:38):
>       >      >https://mandiner.hu/cikk/20190416_francia_muszlim_vezeto_a_notre_dame_ors
>       za
>       >
>       >       >       gunk_lelke
>       >       > _______________________________________________
>       >       > Grem mailing list
>       >       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >       >
>       >      >http://www.magyarkurir.hu/hirek/mit-jelent-maria-muzulmanok-szamarahttps:
>       //
>       >
>       >      >orientalista.hu/a-muszlimok-is-tisztelik-jezust-avagy-hat-dolog-amit-nem-
>       tu
>       >
>       >      >dott-a-jezus-iszlamban-betoltott-szereperol/A Notre Dame sérülésén igaz (
>       sa
>       >
>       >      >ját vallásában képzett, tanult) muszlim nem is örömködhetne.ÜdvözletteL.E
>       mo
>       >
>       >      >ke Greschik greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 16., K, 16:
>       38
>       >
>       >      >):https://mandiner.hu/cikk/20190416_francia_muszlim_vezeto_a_notre_dame_o
>       rs
>       >
>       >       > zagunk_lelke
>       >       > _______________________________________________
>       >       > Grem mailing list
>       >       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >       >
>       >       > _______________________________________________
>       >       > Grem mailing list
>       >       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >       >
>       >       >
>       >       >_______________________________________________
>       >       Grem mailing list
>       >       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >
>       >Kedves Lista!Álljon itt két idézet arról, hogy NEM ugyanazt az Istent imádj
>
>       >a az iszlám, mint a kereszténység:1./  "Ezt azoknak a szenteknek nem f
>
>       >ogják bemesélni, akik górcső alá vették az iszlámot és istentelen, istenkár
>
>       >omló, gonosz kultusznak" találták, amely az "ördög találmánya&quo
>
>       >t;, v. azoknak a keresztény mártíroknak, mint Kordobai St. Pelagius - aki v
>
>       >értanú halált halt, mert nem volt hajlandó meghajolni az iszlám kártékony k
>
>       >övetelései előtt. E szenteknek egyértelmű fogalmai voltak arról, hogy az is
>
>       >zlám, legjobb esetben is "eretnekség", ahogyan Damaszkuszi Szt. J
>
>       >
>       ános nevezte Mohamed vallását, ami az antikrisztus előfutára."2./ Egy
>       ?? ?iraki katolikus pap szavai az iszlámról:
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >      „Némelyek azt állítják, hogy olyan sok
>       >mohamedán barátom van, akik szimpatikusak. Igen, persze, hogy szimpatikusak
>
>       > ,
>       > itt, nálatok. Ott azonban egészen más a helyzet.” 
>       >      Ott a keresztényeket üldözik, vadásznak rájuk,
>       >bezárják, megkínozzák, megölik őket. Minden eszközt bevetnek, hogy megtagad
>
>       > ják
>       >keresztény hitüket, ebbe tartozik a rituális tömeg-megerőszakolás, amit néh
>
>       > ány
>       >
>       iszlám országban a büntetés egyik fajtájának tartanak. A Biblia birtoklása
>       >
>       bűntett, a szentmise celebrálása tilos. „Visszaestünk az első vértanúk
>       >
>       elrejtett barlangokban ünnepelt titkos szentmiséinek a korába”, mondta
>       > Erbil plébánosa.
>       >
>       >
>       >
>       >
>       >Szeretettel,MőciOn Tue, Apr 16, 2019 at 7:41 PM Gy Greschik gy.greschik at teg
>
>       > uec.com> wrote:Kedves Levente!
>       >
>       > Hűh.  Ilyenekről -- közös templom -- még nem hallottam.
>       >
>       >
>       A közös imahely fogalma érdekes.  De ha van is, a biztos nem templom, mert
>       ???olyan a zsidóknak 1950 éve (Jeruzsálem elpusztítása Kr.u. 71-ben, ha jól r
>
>       ???mlik valami régi olvasményomból) nincs.  A muszlimoknak meg eleve nincs és
>
>       ???nem is volt olyan.  Imaház sem lehet a közös intézmény, mert olyan meg iga
>       z
>       >ából a keresztényeknek nincs -- ill. csak mondvacsinálva van, ha mondjuk eg
>
>       >y lelkigyakorlatos központot vagy plébániai szöbát annak akarna valaki neve
>
>       > zni.
>       >
>       >De minden eddigi általam olvasott és hallott muzulmán, keresztény, vagy zsi
>
>       >dó tanult vagy tanulatlan véleménnyel ütközik a közösen használt imahely fo
>
>       >galma.  Persze lehet, hogy a templom vagy az ima, esetleg a keresztény, a z
>
>       >
>       sidü, vagy a muzulmán, vagy esetleg a tanultság fogalma neked egészen mást
>       ???jelent...  De az biztos, hogy ma, amikor a vallás fogalmát egyre többen ke
>       v
>       >erik ossze a hagyomány fogalmával, ilyen helyek már vannak, pl. repülőterek
>
>       >
>       en láttam már imalelynek kikiáltott helységet.  De senki nem volt benne.
>       >
>       >
>       Persze lehet, hogy valami furcsa történelmi kényszer alatt egy helységet, 
>       ???pítményt volt kénytelen használni több, egymással ennyiere összeférhetetle
>       n
>       >
>        vallás is.  Mint ahogy vannak helyzetek, amikor az ember fagyökeret és sz
>       ???raz füvet eszik.  De azért mégsem nevezném természetes módon fűévő ill. fa
>       g
>       > yökér fogyasztó jellegűnek az emberi létet.
>       >
>       > Tudsz kérlek hivatkozni valamire? 
>       > Vagy esetleg felül akarod írni a vallások lényegét?
>       >
>       > G.Gy.
>       >
>       > On Tue, 16 Apr 2019, Sziklay Levente wrote:
>       >
>       > > Date: Tue, 16 Apr 2019 17:06:52 +0200 (CEST)
>       > > From: Sziklay Levente lsziklay at freemail.hu>
>       > > Reply-To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > > To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       >> Subject: Re: [Grem] együttérző nyilatkozatok muszlim vezetőktől a Notre D
>
>       > ame
>       > >     leégését követően
>       > > 
>       >
>       > Ez így van. Egy muszlim (saját vallásában képzett, tanult) számára egy
>       > > keresztény templom szent hely, ahol
>       > > - ugyanahhoz az egy Istenhez imádkoznak,
>       > > - ahol ő is imádkozhat muszlimként (ha megengedik)
>       >
>       > - több száz évig voltak olyan közös templomok, amelyeket muszlimok és
>       > > keresztények vagy muszlimok és zsidók közösen használtak.
>       > >  
>       > > Szeretettel L.
>       > > 
>       > > Levente Vihar lvihar at gmail.com> írta:
>       >>       http://www.magyarkurir.hu/hirek/mit-jelent-maria-muzulmanok-szamara
>
>       >
>       >> https://orientalista.hu/a-muszlimok-is-tisztelik-jezust-avagy-hat-dolog-a
>
>       > mi
>       > > t-nem-tudott-a-jezus-iszlamban-betoltott-szereperol/
>       > >  
>       >
>       > A Notre Dame sérülésén igaz (saját vallásában képzett, tanult) muszlim
>       > > nem is örömködhetne.
>       > >  
>       > > ÜdvözletteL.
>       >
>       >  Emoke Greschik greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr.
>       > > 16., K, 16:38):
>       >> https://mandiner.hu/cikk/20190416_francia_muszlim_vezeto_a_notre_dame_ors
>
>       > za
>       > >       gunk_lelke
>       > > _______________________________________________
>       > > Grem mailing list
>       > > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       > > 
>       >> http://www.magyarkurir.hu/hirek/mit-jelent-maria-muzulmanok-szamarahttps:
>
>       > //
>       >> orientalista.hu/a-muszlimok-is-tisztelik-jezust-avagy-hat-dolog-amit-nem-
>
>       > tu
>       >> dott-a-jezus-iszlamban-betoltott-szereperol/A Notre Dame sérülésén igaz (
>
>       > sa
>       >> ját vallásában képzett, tanult) muszlim nem is örömködhetne.ÜdvözletteL.E
>
>       > mo
>       >> ke Greschik greschem at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. ápr. 16., K, 16:
>
>       > 38
>       >> ):https://mandiner.hu/cikk/20190416_francia_muszlim_vezeto_a_notre_dame_o
>
>       > rs
>       > > zagunk_lelke
>       > > _______________________________________________
>       > > Grem mailing list
>       > > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       > > 
>       > > _______________________________________________
>       > > Grem mailing list
>       > > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       > > 
>       > > 
>       > >_______________________________________________
>       > Grem mailing list
>       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >
>       > _______________________________________________
>       > Grem mailing list
>       > Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       > http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
>       >
>       >
>       >_______________________________________________
>       Grem mailing list
>       Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
>       http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
> 
> 
>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról