[Grem] A kommunista békepapok után a liberális ideológia felkent papjai

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2018. Május. 24., Cs, 20:25:41 CEST


 Pünkösd után, kiskedden
A kommunista békepapok után most a liberális ideológia felkentjei osztják
az észt.
2018. május 23. 09:29
https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>
<https://gondola.hu/cikkek/109920-Punkosd_utan__kiskedden.html#>

Mindenki odavan a XXI. századért! Szügyig gázolunk benne, és különbnek
véljük az előzőeknél. Ha kellemetlenség ér, panaszra áll a szánk:
előfordulhat ilyesmi a XXI. században?

Valóban csodálatos, pontosabban: *meghökkentő éveket élünk. Egy évszázaddal
ezelőtt, amikor a francia baloldal a szekularizmus nevében erőszakkal
távolította el az iskolák és városházak falairól a keresztet, az egyház és
nemes szolgái határozottan tiltakoztak. *Sokan – híveiktől támogatva – a
fizikai ellenállástól, a viszonzott tettlegességtől sem riadtak vissza.

Mikszáth Kálmán parlamenti karcolataiból is tudjuk,* mekkora ellenállás
volt nálunk is a polgári házasság bevezetése miatt. *És valóban, ama
törvény bioló­giai párstátushoz vezető szakasz lett a polgári Európában. Ha
gimnáziumi tanárként szülői értekezletet tartok, *egyre ritkább Pesten a
férj, a feleség: legtöbbjüknek párja van. **Ez most a módi,* mint a térdben
szakadt nadrág.

Hol is tartunk? *Nemrég jelentette be a bajor elnök-miniszter, hogy minden
középületre ki fogja tetetni a keresztet.** Láss csodát: München katolikus
érseke tiltakozott a leghangosabban a kezdeményezés ellen! * *Azzal vádolja
Bajorország választott vezetőjét, hogy indulatokat korbácsolva megosztja,
egymás ellen fordítja az embereket.* Nem hiszek a pápaszememnek, *annyira
torzít benne a liberális doktrína lencséje*! Ha az egyház szolgái nem
védelmezik a keresztény vallás szimbólu­mait, ki fogja megtenni helyettük?

*A muzulmán országok imámjai ­eltávolítják-e a félholdat a zászlóikról? A
zsidó egyházi elöljárók tiltakoznak-e a Dávid-csillag miatt? *München
püspöke és más egyházi méltóságok miért nem mondanak le, ha ennyire
zavarják őket az ilyen és hasonló kezdeményezések, amelyek olyan ritkák a
liberális rókák nyugati világában, mint a fehér holló, sajttal a csőrében.

Többen gyanakszanak arra, hogy a bajor elnöknek hátsó gondolatai vannak a
kezdeményezéssel. Az évek során ugyanis sok választó hagyta faképnél az
Angela Merkel kancellár pártszövetségében rostokoló Keresztényszociális
Unió pártját, és az identitásuk megőrzését garantáló, új Alternatíva
Németországért pártra szavaztak. Az elnök egy ilyen gesztussal szeretne
visszacsábítani vallásos embereket. Na és? A kezdeményezés akkor is
üdvözlendő, és be kellene vezetni mifelénk is a miheztartás végett.
Bizonyára nagyon nehezen menne, hiszen nálunk is gombamódra szaporodnának a
saját individualitásuktól meghatódó, különvéleményű okosok egy hasonló
kereszteső után.

*A kereszténység hivatása egyetemes jellegű, de azt is tudomásul kellene
venni, hogy napjaink demokratikus-liberális kényszere miatt az európai
katolikusok, keresztények tekintélyes és remélhetőleg növekvő része nem
hajlandó feláldozni a hittel megtámogatott nemzeti identitását az egyetemes
szeretet oltárán.** A keresztény vallás nemcsak a hit egyik formája, hanem
egy évezredes kultúra folytonossága, és olyan önazonosság, amely
megtarthatja Európát.*

Az a fonák helyzet alakult ki, hogy *a keresztény feszületek j**obban
zavarják **az európai laikusokat, mint a bevándorló muzulmánoka*t. Ők
ideérkezésükkor (egyelőre még) természetesnek tarják, hogy Európa
keresztény, ahogy a Közel-Kelet is muzulmán hitű. Csak később tapasztalják
a vallási űrt, amelyet sikerrel töltenek ki az európai politikát
meghatározó ideológiai fősodor segítségével.

*A müncheni érsek magatartása egy növekvő törésvonalra utal, amely az
egyházon belül, illetve a hívek körében keletkezett, és évről évre mélyül a
szörnyű kihívások miatt.* *Egyesek, Ferenc pápával az élen, a katolikus
vallást az egyetemes szeretet megnyilvánulásának vélik, és szeretni,
befogadni akarják a nagybetűs Másikat. **Mások nem akarják, hogy a saját
elitjük által beengedett, babusgatott, a kereszténységgel egyenértékűnek
tartott iszlám felforgassa Európát.*

*Éric Zemmour francia újságíró provokatív, a gordiuszi csomót átvágó
megfogalmazása szerint **az első tábort kereszténynek*,* a másodikat
katolikusnak tartja. **Úgy tűnik – írja –, hogy Ferenc pápa keresztet
vetett Európára, hiszen Dél-Amerikában – ahonnan jött – és Afrikában látja
a kereszténység jövőjét, feltámadását. Közben a fülünkbe súgja: nem kell
félni, nem fog fájni.*

De* mivel magyarázható, hogy napjainkban ilyen szolgái akadnak az
egyháznak?* *Ryszard Legutko katolikus lengyel filozófus és EU-s parlamenti
képviselő válasza a legmeggyőzőbb, amelyet A közönséges ember diadala című
könyvében fejtett ki.* Olyasmit mond ki, amit a felismerés különböző fokán
mindnyájan érzünk, akik belekóstoltunk a létező szocializmusba, azaz*: a
kommunista és a liberális ideológia sok tekintetben hasonlít egymásra,
különösen a vallás megítélésében.*

És *az egyház némely képviselői mindkét ideo­lógiáról azt gondolták: ha
engedményeket tesznek, akkor megtalálják a modus vivendit velük. *Ez súlyos
tévedés: *mind a kommunizmus, mind a liberális demokrácia ideológiája
könyörtelen a vallással, a klasszikus értékekkel, a nemes ideálokkal
szemben.* Az *előbbi osztályharcban és véres erőszakkal egyenlősíti
tagjait, az utóbbi a kezeket könyörtelenül hátrakötő tolerancia
parancsolatával.* *Mindkettő* a középszer, a közönségesség ideológiá­ja, és
*ellensége* *minden transzcendentális *(a kézzel fogható világon túli)
*eszmény**nek.*

*A liberalizmus és a demokrácia igen fontos emberi vívmány, érték.* *Csakhogy
különbséget kell tennünk a liberalizmus két fogalma között.* *Ez egyfelől
jelenthet „demokratikus”, „jogállami” intézményrendszert, olyan semleges
állami keretrendszert, amelyet alkotmányosan szerveződő pártok
használhatnak saját politikai céljaik elérésére*.* A liberalizmus második
változatában viszont könyörtelen ideológiai program, amely az atlanti
világban mindent a saját képére szabott, le egész az egyéni
viselkedéséig. **Ezzel
a liberalizmussal gyűlt meg a bajunk a rendszerváltás után, a spontán
privatizáció közepette.*

* Mind a kommunizmus, mind a liberális demokrácia *– írja Legutko – olyan
rendszer, amely jobbá akarja tenni a világot, hiszen *modernizációs
projektek. Úgy tekintenek a világra, mint egy mérnöki munka és újító
tevékenység tárgyára. *Az eszközöket, illetve a kütyüket gyorsabban
megtanulókat pedig kevélységgel jutalmazzák.* Mindkét rendszer egyértelműen
elszakad a múlttól. Kedvenc stigmájuk az „előítélet”, a „sötétség”, a
„vallási bigottság”, a „történelem szemétdombja”. **Mindkettő felszámolni
igyekszik **a lojalitáson alapuló kapcsolatokat, * *amelyek *–* szerintük –
gúzsba kötik **az embert*. *Ezek lehetnek vallásiak, erkölcsiek, nemzetiek,
közösségiek, tekintélyelvűek vagy hagyományosak.*

*Ez a liberalizmus kezdettől fogva ellenséges viszonyban állt **a vallás**sal,
mert akárcsak a kommunisták, ők is nagy ideológiai erőt láttak benne.
Mindkettő elzárta* *a kereszténységet attól, hogy alakítsa a közösségi
tartalmakat.* *Az EU és az európai kormányok döntő többsége krisztofóbiájuk
­miatt bátortalanul reagálnak az ázsiai és afrikai keresztényüldözésekre,
mészárlásokra.*

*Az unió nem fogadja el **az evidenciát, miszerint a kereszténység döntő
módon alakította Európa történelmét,* *és nem érzik át*,* hogy kötelesek
fellépni a kereszténység gyilkosaival szemben.* *A kereszténysé**g**től
idegenkedő politikai osztály markában van Európában a hatalom. És a
kommunista békepapok után a liberális ideológia társutas papjainak korszaka
jött el.** Addig próbálkoznak párbeszédet folytatni a fogyasztói társadalom
ateista mozgatóival, míg püspökfalattá nem válnak a multik menüjén.*

A két ideológia az egymás iráni toleranciában jeleskedik. Nemcsak a szovjet
blokk országaiban élte túl a kommunista pártelit a rendszerváltást, hanem*
a nyugati baloldal, az eurokommunisták is túlélték a szovjet birodalom, a
segítő Nagy Testvér összecsuklását. ** Napjainkban, a XXI. század elején a
másodvonalas keleti kommunista nemzedék és a nyugati ’68-as nemzedék szoros
kötelékben hangolja össze és érvényesíti érdekeit az ideo­lógiai
liberalizmus jegyében, a kereszténység rovására.*
*S. Király Béla*

*A szerző politológus*
magyaridok.hu
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20180524/b2906746/attachment.html>


További információk a(z) Grem levelezőlistáról