[Grem] Tiszta szerelem / Testünk teológiája

Emoke Greschik greschem at gmail.com
2016. Okt. 15., Szo, 16:04:07 CEST


Imaest a tiszta szerelemért, lánykéréssel
2016. október 13. csütörtök 15:26
http://www.magyarkurir.hu/hirek/kilepni-es-nyomot-hagyni-
imaest-tiszta-szerelemert-lanykeressel
A „Tiszta szerelem! Lehetséges?” címmel meghirdetett imaestet, számos
belföldi és határon túli helyszínhez csatlakozva, október 12-én a budapesti
Örökimádás-templomban is megrendezte az Országos Lelkipásztori Intézet,
valamint a Nyolc Boldogság Közösség.

Az imaest szentmisét, tanúságtételeket, valamint szentségimádást foglalt
magában. A szentmisét celebráló Bíró László, a Magyar Katolikus Püspöki
Konferencia (MKPK) családreferens püspöke, a Magyar Katolikus
Családegyesület elnöke homíliájában Ferenc pápa krakkói ifjúsági
világtalálkozón elmondott beszédét idézve felhívta a figyelmet a
„díványkereszténység” veszélyeire: a díványon maradva, amely a kényelmes,
veszélyektől mentes vallásosság állapotát szimbolizálja, elkényelmesedünk.
Ez pedig magában hordozza annak kockázatát, hogy az egyén irányíthatóvá
válik, elveszíti a szabadságát. Ferenc pápa buzdítása szerint a kényelmes,
andalító állapotból ki kell lépni, a díványt le kell cserélnünk a
bakancsra. Bíró László a Szentatya felhívása nyomán arra buzdított, éljünk
úgy, hogy nyomot hagyjunk embertársaink szívében és a társadalomban,
amelyben élünk, hozzátéve, mindezt jézusi szelídséggel, az erőszak
mellőzésével kell tennünk.

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=72817&img=o_IMG_3565.jpg>

Az MKPK családreferens püspöke ismertetett *egy kísérletet, amelynek során
óvodáskorú gyermekek elé tettek gumicukrokat, és arra kérték őket, hogy tíz
percig ne egyék meg azokat. A türelmükért cserébe tíz gumicukrot kínáltak
számukra. A kísérletet végzők megfigyelték, hogy a gyermekek közül azok
váltak sikeres felnőtté, akik képesek voltak kivárni a tíz percet.* Bíró
László kiemelte, amikor a tisztaságért imádkozunk, az egész életünkért
imádkozunk. *A tisztaság nem pusztán lemondásról, önmegtagadásról, hanem az
egész emberi élet szabadságáról szól. *Bíró László álláspontja szerint *a
genderelmélet alapvető problémája az, hogy elhibázottnak tekinti* *a
teremtést*, és* felhatalmazza* *az embert* *a korrigálására.* A püspök
kiemelte, az ember egyenlősége nem az egyformaságban, hanem a méltóságban
van.

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=72817&img=o_IMG_3515.jpg>
Az* Ozeás* könyvéből való olvasmány  kapcsán rámutatott, a *próféta* célja
nem volt más, mint hogy népét és az uralkodót óva intse a
„díványvallásosságtól”. Ebben az ószövetségi *könyvben olvassuk*, hogy*
Isten eljegyezte a választott népet, annak hűtlensége ellenére:
„Eljegyezlek magamnak örökre, eljegyezlek igazsággal, törvénnyel, jósággal
és szeretettel.” (Oz 2,21)* Bíró László a szentírási szakasz kapcsán beszélt*
a Jézussal való közösségünkben megélt* *válságidőszakok*ról is.
Hangsúlyozta, ragaszkodásunk gyengülése, saját hűtlenségünk ellenére *Jézus
újra és újra kész velünk szövetséget kötni, „eljegyezni” bennünket az
igazságban*. Abban az igazságban, amely csak és kizárólag Isten igazsága
lehet. *Isten olyan atya, aki képes megfékezni a haragját, de az irgalmát
képtelen visszatartani.*

A püspök rávilágított arra is, hogy a kánai menyegző János evangéliumában
olvasható története az ozeási gondolatot ismétli meg egy másik
szimbólumrendszerben. A Jézus által véghezvitt csoda példáján keresztül* a
szerelem és a házasság, valamint a víz és a bor viszonyát állította
párhuzamba a szónok:* *a szerelem, amely önmagában is szép, a házasságban
úgy változik szentséggé, miként a víz változott borrá a kánai menyegzőn, s
ahogy a szentmisén a bor Krisztus vérévé válik.*

A szentmise után *a Szent II. János Pál pápa testről, szexualitásról szóló
tanítását valló és hirdető* *Testteo’ (Testünk teológiája) mozgalom négy,
húszas éveiben járó tagja, két fiú és két lány, köztük egy pár tett
tanúságot* az imaest résztvevői előtt. A tanúságtételek során *szó esett
istenkeresésről, az Isten távolmaradásának és közelségének
megtapasztalásáról, a szexualitással kapcsolatos kérdésekről, kapcsolati
függőségről, a pornográf tartalmak okozta sérülésekről, megfelelési
kényszerről, a személyes, ténylegesen átélt megtérés fontosságáról.*

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=72817&img=o_IMG_3707.jpg>

A tanúságtevő pár elmondta,* el kellett sajátítaniuk egymás
szeretetnyelvét, *és ennek során komoly kihívást jelentett számukra
megtanulni azt, miként kell a szeretetet elfogadni a másiktól, valamint
azt, hogy *milyen módon lehet* a közöttük lévő* konfliktusokat,
feszültségeket* *kezelni. *Rámutattak arra is, hogy *a közös imádság
képessé tette őket arra, hogy megnyíljanak egymás számára.*

<http://www.magyarkurir.hu/img.php?id=72817&img=o_IMG_3806.jpg>

Az egyik tanúságtevő fiatal megosztotta történetét arról, hogy keresztény
családban nevelkedett, az általános iskolás évei végéig biztonságos
burokban élt. A középiskolai és egyetemi évek alatt azonban ez a burok már
nem bizonyult ellenállóképesnek, lelki fejlődési útján meg kellett küzdenie
az egocentrizmussal, a pornográf tartalmaktól való függőségi viszonnyal,
azzal, hogy a kapcsolata kiüresedett, az akkori párját csak a vágyai
kielégítését szolgáló eszköznek tekintette.* A tanúságtevő kiemelte, az
imádság és a szentgyónás segített számára a gyógyulásban.* Egy barátja
tanácsára aztán párjával együtt *csatlakozott a Testteo’ csoporthoz, amely
segíti *kettejük kapcsolatát. Tanúságtétele után* a fiú maga mellé hívta
választottját, és térden állva megkérte a kezét *az imaest közössége előtt.

Fotó: Merényi Zita

Ikker Eszter/Magyar KurĂ­r
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20161015/3179df7b/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról