[Grem] Ikebl hittrt ..
Emoke Greschik
greschem at gmail.com
2016. Aug. 25., Cs, 16:57:44 CEST
Szekrénygyártóból hittérítő
http://gondola.hu/cikkek/102222-Szekrenygyartobol_hitterito.html
*Újabb fokozatba kapcsolt a liberális propagandagépezet: már egy
bútorkatalógust sem vehetünk kézbe úgy, hogy közben ne iratkozzunk be egy
jó kis érzékenyítő tréningre.*
2016. augusztus 25. 13:27
*A legújabb IKEA-katalógusban* meglehetősen kevés formabontó
design-megoldást találhatunk, *kedélyesen kvaterkázó migránsból viszont
annál többet. A füzet szinte minden oldalára jut egy belőlük, sőt, egy
külön alfejezet foglalkozik a bevándorlókkal – közvetlenül a „demokratikus
dizájn” címszó előtt.* (Jelentsen ez utóbbi bármit is.) A katalógusban
megszólal az IKEA Foundation kommunikációs igazgatója, aki a szakma
hamisítatlan képviselőjeként nem rest minden tapasztalatot és statisztikát
megcáfolva azt állítani, hogy az illegális bevándorlók „nem olyanok, mint
akiket a tévében látni”, hanem főleg családanyák, édesapák és kisgyerekek.
Ezen a ponton érdemes megjegyeznünk, hogy *arról az IKEA-ról van szó, amely
már korábban is sokat tett az úgynevezett „menekültek” „integrációjáért”.
Mint ismert, tavaly nyáron az egyik svédországi IKEA áruházban két eritreai
férfi menekült az integráció csúcspontjaként a polcról levett konyhakéssel
szurkált halálra egy éppen ott vásárló asszonyt és fiát*.* Ez a sikersztori
valamiért nem szerepel az érzékenyítő brosúrában.*
Természetesen *értjük** a svéd multi célját.* A helyzet egyszerű: a
szekrényeket el kell adni, és az IKEA marketingosztálya úgy gondolja, hogy
ezt a célt most a többlépcsős casting során kiválasztott
migráns-reklámarcok szolgálják a legjobban.
Ez néhány évvel ezelőtt talán még így is lett volna. A liberális értékrend
hosszú ideig valóban jó brand, ideológiai húzóágazat volt. Korábban lehet,
hogy tényleg könnyebb volt eladni a HOLMSUND kanapét, ha azon egy
homoszexuális pár, egy színes bőrű család, vagy egy látványosan alternatív
fiatal értelmiségi foglalt helyet. Ma azonban már nem ez a helyzet. Rossz
hírünk van az IKEA marketingesei számára: itt az ideje lecserélni a molinót.
Az illegális migránsok nem trendik.
És ezt nem nekünk kell elhinniük, hanem a mindenek felett álló piacnak.
Csak vessenek egy pillantást* az élelmiszeripari multik arculatváltására.
Ők meghallották az idők szavát, és rövid idő alatt nemzetiszínbe öltöztek*.
Nem azért, mert néhány hónap alatt mélyen elkötelezetté váltak a nemzeti
identitás iránt, hanem mert ez a trendi, ezzel lehet jól eladni termékeket.*
A róka csak a szőrét változtatja, nem a természetét.*
Ha tehát az IKEA célja a HEMNES dohányzóasztal eladása, akkor ne
migránsos-érzékenyítésről szóljon a katalógusa, hanem az eladásra kínált
termékekről. Ha pedig az IKEA mégsem bútorokat akar eladni, hanem
ideológiát, akkor a „demokratikus dizájn” nevű fárasztó ostobaság helyett
mérettesse meg magát egy valódi demokratikus választáson.
*A magunkról részéről azonban jobb ötletnek tartjuk, ha a svéd multi
megmarad annál, amihez ért: a szekrénygyártásnál.*
Bunford Gerda politológus hallgató, Budapesti Corvinus Egyetem,
mozgasterblog.hu
--------- kvetkez rsz ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20160825/45a0bfbf/attachment.html
Tovbbi informcik a(z) Grem levelezlistrl