[Grem] Az unió szerint van tengerünk

KEA kea at turul.banki.hu
2013. Május. 12., V, 22:56:19 CEST


Az unió szerint van tengerünk

Polgár Portál -- 2013.04.26., Komáromi Imre
http://www.polgarportal.hu/kuzdo-ter/magyarorszag/1702-az-unio-azt-hiszi-van-tengerunk


Uniós eljárás indult Magyarország ellen, mert hazánk nem megfelelően jár
el tengerbiztonsági témában. Nem áprilisi tréfáról van szó, Brüsszel
komolyan aggódik a magyar tengerbiztonsági regulák miatt. Az Európai
Bizottság arra szólította fel Magyarországot, hogy teljesítse a hajók
fedélzetén elhelyezett tengerészeti felszerelésekre vonatkozó új
szabványokból adódó kötelezettségeit. Az Európai Bizottság
kötelezettségszegési eljárást indított hazánk ellen, és figyelmeztetett,
amennyiben hazánk nem tájékoztatja két hónapon belül Brüsszelt az uniós
joggal való megfelelés érdekében meghozott intézkedésekről, az Európai
Bizottság az ügyet az Európai Unió Bírósága elé terjesztheti.

„Az Európai Unió döntéshozói vagy a térképet nem ismerik, vagy tényleg
ennyire ráérnek. Azt régóta tudjuk, hogy Brüsszel kipécézte magának
Magyarországot, és szúrja az unió szemét a nemzeti, jobboldali
Orbán-kormány regnálása, de tényleg nem gondoltam volna, hogy ennyire
messzire gurulnak a gyógyszerek. Magyarországnak nincsen tengere, és
nincsen tengeri flottája. Mégis mit kellene szabályozni?" – tette fel a
kérdést, és mondott véleményt a PolgárPortálnak egy magyar hajózási
szakember.

Még az uniós íróasztalok mögül nézve sem magyarMég az uniós íróasztalok
mögül nézve sem magyarA PolgárPortál a Nemzeti Közlekedési Hatóságot is
megkereste a témában. Kérdésünkre nyomatékosították, a Nemzeti
Közlekedési Hatóság hajólajstromában 2002 óta nincs tengeri kereskedelmi
hajó. „A tengeri hajók felszereléseiről és ezek megfelelősége
feltételeiről és tanúsításáról szóló rendeletet 2011-ben módosították
utoljára. A rendelet módosítása az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
hatásköre" - közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság. Az uniós
javaslattevő-végrehajtó intézmény tájékoztatása szerint a tengerészeti
felszerelésekről szóló irányelv célja, hogy a nemzetközi szabványok
egységes alkalmazását érje el az EU-ban, valamint megkönnyítse a
tengerészeti felszerelések belső piacon belüli szabad mozgását. „Az
irányelv időben történő átültetésének elmaradása alááshatja az új
biztonsági előírások egységes végrehajtását a belső piacon, amely
hatással lehet a tengerbiztonságra" - áll az Európai Bizottság
közleményében.

A tenger és flotta nélküli Magyarország biztosan nagy hatással van a
tengerbiztonságra... Az 1990-es években a magyar tengerhajózás
fokozatosan leépült. Hajóink elavultak, kiöregedtek, újakat pedig nem
vásárolt Magyarország, és a hazai hajógyártás is megszűnt. Az 1980-ban
épült, a tengerészeink által két évtizeden át "zászlóshajónak" nevezett
14 950 tonnás "Vörösmartyt" 2000. október 16-án adták el. Ma
tengerészeink jelentős része idegen társaságokhoz szerződve, külföldi
lobogó alatt dolgozik.

=== === ===

Most sírjunk, vagy nevessünk?

És egyébként mit várjunk attól az ajrópauniótól, amelynek vezető
tisztségviselői jogi végzettség nélkül bírálgatják jogszabályainkat,
vagy pedig -- kapszkodj! --, jövendőmondókra, jósnőkre és
asztrológusokra támaszkodva végzik munkájukat (Neelie Kroes, az unió
médiaügyi és sajtószabadságért felelős biztosa, az Európai Bizottság
alelnöke)... KEA.


-- 

Üdvrivalgással:
KEA.
----
Keszthelyi András
f. adj.
ÓE-(ex BMF, exx Bánki)-KGK-SZVI


További információk a(z) Grem levelezőlistáról