[Grem] Bagdy Emőke dolgozta ki a meditáció oktatásának tervét

Koós Flóra koosf at t-online.hu
2013. Ápr. 14., V, 15:33:11 CEST


Kedves Levelezők, én pedagógus is vagyok és van is gyerekem. Szerencsés perspektíva.
És szerintem nagyon sokat számít a megélhetés. 
Nem svéd szintű. Anélkül elvagyunk, igazán könnyen.
De a mindenkori kormányok be nem fektetése ebbe az "ágazatba" biztosan a gyerekeken, a jövő generáción bosszulja meg magát.
És nem relaxálni, hanem BESZÉLGETNI kellene, nagyon kellene a gyerekekkel!
Ehhez kéne IDŐ, és annyi kultúráltság a pedagógusok részéről, hogy legyen véleményük mindennapi életvezetési problémákról, barátságról, szerelemről, erőszakról, családi eseményekről, programokról, stb.
Nagyon sok gyerek ilyesmit nem is lát otthon. Ezért kellene, pont nekik elsősorban, mintát adni.
Az ifjú ember fogékony mindenre, etikai problémákra, a társas, kommunikációs viselkedés tanulására, de ezt nem lehet óraszerűen tanítani.
Hinni kellene abban, hogy mindez legalább olyan fontos, mint az adathalmaz, amit a szakmához, ált műveltséghez tanítunk meg.
De nem terhelheti a számonkérés szorongása, ez fontos lenne.
Ezért kell fizetés.
Hogy a pedagógus ne rohanjon a magánórái vagy másodállása után.
Így fútószalagon zajlik a munka, akár jó a pedagógus egyébként, akár rossz.
Hát persze Isten éltesse a jó tanárokat!
Nem kevésbé a jó szülőket, akik szintén nincsenek elég sokan.
Szerintem.
  ----- Original Message ----- 
  From: Szodfridt Gábor 
  To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu 
  Sent: Friday, April 12, 2013 9:25 PM
  Subject: Re: [Grem] Bagdy Emőke dolgozta ki a meditáció oktatásának tervét


  2013.04.12. 19:30 keltezéssel, Koós Flóra írta: 
    Van gyereketek? 
    Nekem igen! Három is! Látom, hogy ezek a mai gyerekek ebben a felgyorsult világban teljesen meg vannak hülyülve, be vannak sózva, nem baj az, ha időnként lecsillapodnak - a felnőtteknek sem árt! Nem rossz ez a kezdeményezés, ha jól csinálják! 
    Nem a tanári fizetéseken múlik alapvetően a dolog, csak annyiban, hogy szégyenletesen alacsony pedagógusi fizetések miatt csak a megszállottak vagy a nagyon gyengék maradnak meg pedagógusnak, esetleg akit eltart a férjük vagy a gazdag szüleik.

    Mennyi lusta, hihetetlenül gyenge, pszichésen is terhelt tanárral is futottunk össze a gyermekeim révén! (Szerencsére voltak kiválóak is!) 
    Aki egy kicsit jobb, még pedagógusi diplomával is nagyon hamar elmegy a kereskedelembe vagy jobb esetben az egyetemekre, erre is láttam bőven példát.


  Gábor





    És ennyi. Ennél ez nem bonyolultabb.
      ----- Original Message ----- 
      From: Bence Czakó 
      To: grem at turul.kgk.uni-obuda.hu 
      Sent: Thursday, April 11, 2013 9:25 AM
      Subject: Re: [Grem]Bagdy Emőke dolgozta ki a meditáció oktatásának tervét


      Ha a tanárok nem hatvannégy órában dolgoznak, százezerért, akkor nyugodtabb lesz a környezet, a gyerekeknek is...



      2013. április 10. 20:43 Emoke Greschik írta, <greschem at gmail.com>:

        Szerintem az összpontosítani tudást elősegíti a meditáció.

        E.




        2013/4/10 Koós Flóra <koosf at t-online.hu>

          Ez nagyon furcsa. Nem az idegesség és túlterheltség okát kellene megszüntetni?

            ----- Original Message ----- 
            From: Emoke Greschik 
            To: grem at turul.banki.hu 
            Sent: Wednesday, April 10, 2013 3:20 PM
            Subject: [Grem] Bagdy Emőke dolgozta ki a meditáció oktatásának tervét


            http://www.beol.hu/bekes/kozelet/hamarosan-meditaciot-is-tanul-minden-iskolas-492262?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201304

            Hamarosan meditációt is tanul minden iskolás
            2013. április 10. 09:07 Licska Balázs 
            Már a kerettantervben is szerepel, így hamarosan bevezethetik az általános és középiskolákban a meditációt, relaxációt. Az elvégzett gyakorlatok révén a pedagógusok, a diákok kevésbé lesznek idegesek, túlterheltek, a gyerekek önszabályozást tanulnak. 
            Mik ezek? 
            - A kerettantervben is szerepel, hogy tanítani kell a meditációt, relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus már el is végezte azt a továbbképzést, mely arra hivatott, hogy utána a tudást továbbadhassák a diákoknak. Harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni - mondta dr. Bagdy Emőke, a pszichológiatudomány kandidátusa, aki részt vett a program kidolgozásában.

            - A tanítók játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék ezt, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, aminek komoly egészségvédelmi hatása van. Ezek pofonegyszerű eljárások, a gyakorlatok hatása ismert, gyorsan eredményt hoz. A gyerekek könnyebben tanulnak, kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül.

            Elmondta, részletes tanmenetet dolgoztak ki, az iskolákban akkor indulhat be a meditáció, relaxáció oktatása, ha a pedagógusokat is kiképezték. Nem a keleti kultúrából ismert eljárásokra kell gondolni, a szakember kiemelte, létezik keresztény meditáció, illetve minden gyakorlat rendelkezik tudományos alapokkal. A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke szerint a tanárok is elnyűttek, kiégettek, nekik is hasznára válhat mindez.


            Kállai Mária, a Pedagógusok Szakszervezetének megbízott megyei titkára is egyetértett dr. Bagdy Emőke gondolatmenetével. Úgy véli, oldani kell a stresszt az iskolában. A gyerekek mellett a tanítókra, tanárokra is nagy nyomás nehezedik, ami miatt feszültek. 

            Az egyházi intézményekben, így a békéscsabai Savio Szent Domonkos Katolikus Általános Iskola és Óvodában a hit oldaláról közelítik meg a kérdést. Caimacan Klára igazgató elmondta, manapság az emberek nehezen teremtenek maguk körül és magukban csendet. Ők minden reggel imával kezdik a napot, csendben. A külső szemlélőknek is feltűnt a pár perces befelé fordulás jótékony hatása, a gyerekek önfegyelmet tanulnak.

            Caimacan Klára hangsúlyozta, az intézményben fontos szerepet szánnak a tudás és a test egészségének megőrzése mellett a lélek gondozására is. Csendes napokat tartanak, főleg az adventi és a nagyböjti időszakban.


--------------------------------------------------------------------
            _______________________________________________
            Grem mailing list
            Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
            http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


          _______________________________________________
          Grem mailing list
          Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
          http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem





        _______________________________________________
        Grem mailing list
        Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
        http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem






--------------------------------------------------------------------------
      _______________________________________________
      Grem mailing list
      Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
      http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem


     

_______________________________________________
Grem mailing list
Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem




------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  Grem mailing list
  Grem at turul.kgk.uni-obuda.hu
  http://turul.kgk.uni-obuda.hu/mailman/listinfo/grem
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: http://turul.kgk.uni-obuda.hu/pipermail/grem/attachments/20130414/e1a70ef7/attachment.html 


További információk a(z) Grem levelezőlistáról