<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"><html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8"><style></style></head><body style=" background: #FFFFFF; font-family: arial; font-size: 10pt; margin: 0px; padding: 0px;"><style> </style>&nbsp;Kedves Szülők!<br><br>Mindenkinek köszönöm a karácsonyi, új évi jókívánságait. <br>Idén elég hamar ért véget az első félév, a bizonyítványokat előre láthatólag hétfőn viszik haza a gyerekek az ellenőrzőbe beragasztva, amit valamelyik szülőnek alá kellene írnia.<br>Az osztály általános tanulmányi eredményét jónak tartom, az összes tantárgyi átlag 3,5 fölötti, az összes tanuló minden tantárgyának átlaga 4,23. Egy kezdő osztálytól főleg szép ez a teljesítmény, így elég magasra került a léc a következő féléveket illetően. Általános tapasztalatom, hogy az eredmények mögött sok tanulási idő, szülői odafigyelés, rendszeres munka van. A kollégák jó indulattal, de korrektül, az átlagokat maximálisan figyelembe véve osztályoztak.<br><br>A sokat emlegetett kémia dolgozat kapcsán lenne néhány gondolatom. Bár háromszor is beszéltem a tanárnővel, jeleztem felé a szülői észrevételeket, illetve a saját álláspontomat, nem én töröltettem ki a jegyeket, ez az ő döntése volt. Ezzel a konkrét ügy megoldottnak tekinthető, de eszembe jutott néhány dolog.<br>Félév közepe táján én is irattam egy bünti dolgozatot, mert rendszeresen nagy volt a zaj becsöngetés után. Természetesen lehetett ötöst szerezni. Két hét múlva már senki nem pisszegett a többiekre, hogy csönd legyen, mert nem akarja dolgozattal kezdeni az órát. Az ominózus kémia dolgozat fegyelmező ereje félévig kitartott. Valószínűleg pont azért, mert igazságtalan volt...<br>Feltételezhető, hogy minden tanár igyekszik jól megtanítani a tantárgyát, amihez nélkülözhetetlen a kontrollálható fegyelem az osztályban. Ennek megléte a diákok számára is fontos, főleg azoknak,&nbsp; akik érdeklődnek az adott tantárgy iránt - furcsa paradoxon, hogy éppen őket sújtja érzékenyebben a max. 3-as jegy átlagrontó hatása...<br>Szerintem veszélyes eszköz egy igazságtalan dolgozat, mert megutáltathatja vele magát a tanár, a tanulók elveszíthetik a tárgy iránti érdeklődésüket, abbahagyják a tanulást, dacot és ellenállást szülhet, és lehetne folytatni a sort. Ha ez bekövetkezik, azt nagyon nehéz kezelni. Azonban legalább annyira kényes helyzet alakul ki, ha szülői, igazgatói nyomásra kötelezik a tanárt a jegyek törlésére. Óhatatlanul feszültté válik ilyenkor a tanár-diák, vezető-kolléga, kolléga-kolléga, tanár-szülő viszony, ami hosszú távon ugyancsak nem szolgálja a gyerekek érdekét. Hála Istennek, úgy érzékelem, hogy ezek a komplikációk nem léptek föl.<br>Igyekeztem nyitott szemmel és szívvel követni a történetet, bennem így összegződött.<br><br>Jövő szombaton (jan. 19.) tanítás nélküli kötelező munkanap lesz az iskolában (múzeumi nap). Azt tervezzük, hogy a hetedik évfolyammal a visegrádi várat nézzük meg egy kis túrát követően. Kilenckor indulunk Pilisszentlászlóról és délután kettőig tart a közös program. A szülőket is szeretettel hívjuk. Mivel az osztálykassza kicsit mínuszban van (-2500), a jövő hét folyamán 3000Ft osztálypénz befizetését szeretném kérni a program finanszírozásához.<br><br>Köszönöm a figyelmet! Gábor tv<br><br><br><br> </body></html>