[fer_akata] Szülői értekezlet

Keszthelyi Andra's kea at turul.banki.hu
2009. Már. 21., Szo, 19:16:25 CET


Kedves Szülőtársak!

Az új magyartanár az értekezlet elején a következőket mondotta:

Az Irodalom oktatásának mindig is kiemelt jelentősége volt az iskolában. 
Jelentőségét növeli, hogy az irodalom előtt nincsenek tabu területek 
[pedig szerintem lehetnének -- igaz, ami ellenpéldaként eszembe jut, 
inkább iroda-lom mintsem irodalom -- KEA.]. A középszintű érettségihez a 
középiskolai irodalomanyag jószerivel már szükségtelen. Gyermekeink az 
irodalmat időrendben tanulják, irodalomtörténeti megközelítésben. Jól 
állnak, lemaradás nincs, jó tempóban és jó színvonalon tudnak haladni. 
Az alapvető készségek begyakorlása, elmélyítése történik (pl. 
jegyzetelés). Mnden órán szóbeli felelés, majdnem minden órára írásbeli 
házi feladat van. Minden órárra készülni kell. Esetleges elégtelent ki 
KELL javítani, nem lehet egy elégtelen elkönyvelésével megúszni a 
tanulást. A felelet-jegy egyet ér, a témazáró kettőt. A beadandó 
feladatok is egy jegyet érnek, de ha nem adja be a diák, akkor az évvégi 
jegye egy egésszel csökken. Az órai munka gördülékeny, a gyerekek 
aktívak,  készülnek, "számomra kezelhetők, elég komoly munkát lehet 
velük végezni" - mondotta a tanárnő.

Helyesírásuk megdöbbentően gyatra. A hiányzások okozta mulasztásokat 
reális időn belül pótolni kell. Minden témakörből felelni kell. Új elem 
lesz a "tételfelelés" a leendő érettségi tételekből (pl. Horatius). Az 
érettségiig mintegy 60-80 vers- és próza(részletet) tanulnak meg 
memoriterként. Ezek is jegyre mennek, tanulják meg tisztességgel és 
kapják meg rá az ötöst.

Atzél Kata: matekból gond nincs, de kevesen jelentkeznek az órán. 
Korrpetálási lehetőség van, kevésbé élnek vele, pont azok nem, akiknek a 
leginkább szükségük lenne rá. A házi feladatok elkészítésében trehányok, 
a házi feladat hiánya teljes "értékű" elégtelent eredményez.

A tanulmányi helyzet romlott, dacára annak, hogy kiváló képességűek, 
mert a helyzet komolyodik, a diákok pedig lazulnak. Új jelenség a 
félévkori sok bukás, ez "luxus", megbukni valamiből kitartó 
elszántsággal lehet.

A magatartási helyzet a mindennapokban nehéz: rendszeresek a 
padrongálások, a trágár beszéd (! -- ez sajnos a szülőtársak körében is 
előfordul, még a szülői értekezleten is). Az osztálymisén való részvétel 
mostanság normalizálódott, pár hete még késtek, nem mentek le.

Elszaporodtak viszont a napközbeni késések, amelyre nincs magyarázat. 
Sajnos a fennálló szabályok szerint az elkésett perceket kell 
nyilávntartani, és ha összejön 45 perc, akkor lehet adni igazolatlan 
órát (így nincs túl nagy visszatartó ereje). Az ellenőrzők aláíratása 
akadozik, ugyancsak az osztálypénzek befizetése. A levelezési listán 
hamarosan kapunk egy kimutatást arról, hogy ki hogy áll evvel.

Az osztályközösség még mindig nem az igazi (nincs), egypár ember 
csinál(na) valamit, a többi viszont fújol, csak a romboló, negatív 
kritika jön. Fanni és Viki csinálják a képes tablókat, van filmklub 
(Bence) és pókerklub (Barnabás). Ezeken néhány gyerek azért részt 
szokott venni. Nem akarnak együtt csinálni semmit.

A májusi osztálykirándulás az október botrányok okán erősen 
meggondolandó. Milán a. azt az álláspontot képviseli, hogy "ezeket nem 
lehet elvinni sehová", egyelőre az a kompromisszum látszik, hogy az első 
napon elmennek valahová a környékbe, és ha minden rendben megy, akkor a 
2-3. napon Pécsre -- de bármilyen rendbontás esetén az egész társaság ül 
vonatra és jön haza azonnal, Pécsről elég gyakran indulnak a vonatok.

Gyerekeinknek még ne mondjuk meg: TESZI, a tevékeny szeretet iskolája 
indul a X. osztályban, besegítenek rendszeresen a gyerekek valamilyen 
eü/szoci intézményben. Az utolsó tanítási napon a mostani X-eseknek lesz 
erről képes és vendéges beszámolójuk.

Szülői hozzászólásokból az bontakozott ki, hogy a fegyelem otthon 
kezdődik, figyeljünk oda rájuk. Hogyan lehetséges, hogy az iskolabuli 
után, fél tíz körül a városban csoportosan csellengő gyerekekkel 
lehetett találkozni? Pontos tájékoztatást kaptunk arról, hogy meddig 
tart a buli, és visszajelzést kellett adnunk arról, hogy a gyerekek 
hogyan jutnak haza...

Közös szülő-gyerek-of programot rendezünk előreláthatólag május 16-án, 
szombaton, nagy fehérjetartalmú állati mardványok hőkezelés utáni 
szakszerű megsemmisítésével és klf. vetélkedőkkel egybekötve, a 
Mogyoró-hegyen. Részleteit még egyeztetjük.

Mindezeken túl pedig imádkozzunk saját gyermekeinkért (is)!

04.18.: húsvéti hangversen az iskolában
04.25.: sportnap
05.02.: ballagás, gyermekeink számára ünneplős, kötelező program
05.04-05.: du van tanítás
05.06-08.: osztálykirándulás
06.15.: utolsó tanítási nap
06.20.: Te Deum
06.22-: tábor, 4-5 nap, talán a Tisza-tónál.

-- 

Üdvrivalgással:
KEA.
---
Keszthelyi András
fo"isk. adj.
BMF-KGK-SZVI




További információk a(z) fer_akata levelezőlistáról