[fer_akata] Szülői értekezlet
Keszthelyi Andra's
kea at turul.banki.hu
2009. Már. 21., Szo, 19:16:25 CET
Kedves Szülőtársak!
Az új magyartanár az értekezlet elején a következőket mondotta:
Az Irodalom oktatásának mindig is kiemelt jelentősége volt az iskolában.
Jelentőségét növeli, hogy az irodalom előtt nincsenek tabu területek
[pedig szerintem lehetnének -- igaz, ami ellenpéldaként eszembe jut,
inkább iroda-lom mintsem irodalom -- KEA.]. A középszintű érettségihez a
középiskolai irodalomanyag jószerivel már szükségtelen. Gyermekeink az
irodalmat időrendben tanulják, irodalomtörténeti megközelítésben. Jól
állnak, lemaradás nincs, jó tempóban és jó színvonalon tudnak haladni.
Az alapvető készségek begyakorlása, elmélyítése történik (pl.
jegyzetelés). Mnden órán szóbeli felelés, majdnem minden órára írásbeli
házi feladat van. Minden órárra készülni kell. Esetleges elégtelent ki
KELL javítani, nem lehet egy elégtelen elkönyvelésével megúszni a
tanulást. A felelet-jegy egyet ér, a témazáró kettőt. A beadandó
feladatok is egy jegyet érnek, de ha nem adja be a diák, akkor az évvégi
jegye egy egésszel csökken. Az órai munka gördülékeny, a gyerekek
aktívak, készülnek, "számomra kezelhetők, elég komoly munkát lehet
velük végezni" - mondotta a tanárnő.
Helyesírásuk megdöbbentően gyatra. A hiányzások okozta mulasztásokat
reális időn belül pótolni kell. Minden témakörből felelni kell. Új elem
lesz a "tételfelelés" a leendő érettségi tételekből (pl. Horatius). Az
érettségiig mintegy 60-80 vers- és próza(részletet) tanulnak meg
memoriterként. Ezek is jegyre mennek, tanulják meg tisztességgel és
kapják meg rá az ötöst.
Atzél Kata: matekból gond nincs, de kevesen jelentkeznek az órán.
Korrpetálási lehetőség van, kevésbé élnek vele, pont azok nem, akiknek a
leginkább szükségük lenne rá. A házi feladatok elkészítésében trehányok,
a házi feladat hiánya teljes "értékű" elégtelent eredményez.
A tanulmányi helyzet romlott, dacára annak, hogy kiváló képességűek,
mert a helyzet komolyodik, a diákok pedig lazulnak. Új jelenség a
félévkori sok bukás, ez "luxus", megbukni valamiből kitartó
elszántsággal lehet.
A magatartási helyzet a mindennapokban nehéz: rendszeresek a
padrongálások, a trágár beszéd (! -- ez sajnos a szülőtársak körében is
előfordul, még a szülői értekezleten is). Az osztálymisén való részvétel
mostanság normalizálódott, pár hete még késtek, nem mentek le.
Elszaporodtak viszont a napközbeni késések, amelyre nincs magyarázat.
Sajnos a fennálló szabályok szerint az elkésett perceket kell
nyilávntartani, és ha összejön 45 perc, akkor lehet adni igazolatlan
órát (így nincs túl nagy visszatartó ereje). Az ellenőrzők aláíratása
akadozik, ugyancsak az osztálypénzek befizetése. A levelezési listán
hamarosan kapunk egy kimutatást arról, hogy ki hogy áll evvel.
Az osztályközösség még mindig nem az igazi (nincs), egypár ember
csinál(na) valamit, a többi viszont fújol, csak a romboló, negatív
kritika jön. Fanni és Viki csinálják a képes tablókat, van filmklub
(Bence) és pókerklub (Barnabás). Ezeken néhány gyerek azért részt
szokott venni. Nem akarnak együtt csinálni semmit.
A májusi osztálykirándulás az október botrányok okán erősen
meggondolandó. Milán a. azt az álláspontot képviseli, hogy "ezeket nem
lehet elvinni sehová", egyelőre az a kompromisszum látszik, hogy az első
napon elmennek valahová a környékbe, és ha minden rendben megy, akkor a
2-3. napon Pécsre -- de bármilyen rendbontás esetén az egész társaság ül
vonatra és jön haza azonnal, Pécsről elég gyakran indulnak a vonatok.
Gyerekeinknek még ne mondjuk meg: TESZI, a tevékeny szeretet iskolája
indul a X. osztályban, besegítenek rendszeresen a gyerekek valamilyen
eü/szoci intézményben. Az utolsó tanítási napon a mostani X-eseknek lesz
erről képes és vendéges beszámolójuk.
Szülői hozzászólásokból az bontakozott ki, hogy a fegyelem otthon
kezdődik, figyeljünk oda rájuk. Hogyan lehetséges, hogy az iskolabuli
után, fél tíz körül a városban csoportosan csellengő gyerekekkel
lehetett találkozni? Pontos tájékoztatást kaptunk arról, hogy meddig
tart a buli, és visszajelzést kellett adnunk arról, hogy a gyerekek
hogyan jutnak haza...
Közös szülő-gyerek-of programot rendezünk előreláthatólag május 16-án,
szombaton, nagy fehérjetartalmú állati mardványok hőkezelés utáni
szakszerű megsemmisítésével és klf. vetélkedőkkel egybekötve, a
Mogyoró-hegyen. Részleteit még egyeztetjük.
Mindezeken túl pedig imádkozzunk saját gyermekeinkért (is)!
04.18.: húsvéti hangversen az iskolában
04.25.: sportnap
05.02.: ballagás, gyermekeink számára ünneplős, kötelező program
05.04-05.: du van tanítás
05.06-08.: osztálykirándulás
06.15.: utolsó tanítási nap
06.20.: Te Deum
06.22-: tábor, 4-5 nap, talán a Tisza-tónál.
--
Üdvrivalgással:
KEA.
---
Keszthelyi András
fo"isk. adj.
BMF-KGK-SZVI
További információk a(z) fer_akata levelezőlistáról