[fer_akata] Szülői értekezlet összefoglaló

Keszthelyi Andra's kea at turul.banki.hu
2008. Okt. 14., K, 20:20:23 CEST


Kedves Szülőtársak!

A fennforgó sajátos helyzetben talán előnyös egy rövid összefoglaló, 
tekintettel arra is, hogy sacc/kb. az osztály harmadát nem képviselte senki.

Kata beszámolója

Szeptemberben behozott egy dobozt az osztályba ötletládának. Október 
13-val bezárólag semmilyen (!) ötlet, kérdés, témajavaslat nem került bele.

A legutóbbi lőgyakorlattal kapcsolatban: a meghívott apáca, (Bangó?) 
Klára nővér a Kalocsai Iskolanővérek közé tartozik, gyakorló pedagógus, 
osztályfőnök, tehát bőséges tapasztalata van a szóban forgó korosztályból.

A lőgyakorlat során átélt disznóságok tömör ismertetése:

a Kő-hegyre fölfelé menet a gyerekek leülgettek, némelyek el akartak 
tévedni;
csoportbeosztásoknál: "avval a hülyével nem leszek egy csoportban"
egyetlen kérdés sem érkezett a dobozba, viszont provokatív kérdéseket 
azért tálaltak, mint pl. "Igaz-e, hogy Casanova apácákat rontott meg?", 
"Hogyan csinálják a heterók meg a homokosok?";
nem olvassák a Szentírást, mert unalmas;
el-, vagy megégették a lelkigyakorlatos füzetet;
éjszaka randalíroztak;
második éjszaka 1/2 12-kor elkezdtek üvölteni ("TOMO"), a házigazda 
kellett rendet tegyen;
"Atzél itt van már? Miért nem szól ránk?";
reggelinél három hangoskodót kiküldtek, 2 lány védte őket, ők is 
kimentek (v. kiküldték őket is), mire további hét gyerek szolidaritásból 
ugyancsak kiment a reggelitől;
kiszöktek boltba.

A lőgyakorlattól függetlenül említette Kata, hogy:
kiközösítenek gyerekeket;
napirenden vannak a gazdátlan rongálások;
egy-két vezérkos van és egy elég stabil holdudvar.

Kata után Milán a.:

Lgy. után átlag 12 perc/fő időtartamban elbeszélgetett a gyerekekkel, 
négyszemközt, egyesekkel többször is. A gyerekek valóságérzékelése 
torzult, pl. hogy "naponta többször kellett föl-le mászkálni a hegyre a 
suliból meg vissza", valójában azonban összesen kétszer; az éppen 
mosogató fiú "megalázásként" élte meg, hogy kapott még egy tányért 
ugyancsak elmosogatás céljából stb. A gyerekek egyénenként és 
személyesen jóindulatot, segítőkészséget tapasztalnak, ugyanakkor a vélt 
"sérelmekért" állnak bosszút. A "tomózás" kapcsán annyit sikerült utólag 
kideríteni, hogy "az egy jó poén volt", "az volt benne a poén, hogy 
bosszankodtak a tanárok".

Jó a rosszban, hogy a gyerekek majdnem fele ki tudja vonni magát ez alól 
a negatív hatás alól.

Ezután többen kértük, hogy az általánosságok után és helyett halljuk 
neveket, mert a kölköket csak konkrétan tudjuk (megpróbálni) nevelni. 
Egy-két szülő ezt rossz ötletnek tartotta, de győzött a 
Kárpátia-álláspont ("Neveket akarok hallani"), tekintettel arra is, hogy 
a kölkök a neheményezett magatartási elemeket nyilvánosan valósították 
meg. Milán a. hangsúlyozta, hogy negatívnak lenni rossz, nemcsak a 
környezet, de a gyerek számára is, és hogy a legfőbb skatulya az 
osztálybeli viselkedés, amiből annál nehezebb kitörni, minél jobban 
beidegződik.

Milán a. ismertette (szerintem a kölkökkel folytatott beszélgetések 
alapján), hogy ki miben (tartotta saját magát?) sáros(nak). Ezt nem 
jegyzeteltem. Az ún. "kemény mag" Vesztergombi Dániel és mellette Takács 
Gergő, az ún. holdudvarba tartoznak Újvári Barnabás, Markolt Jani, Oláh 
Attila, Sánta Orsi, Rajki Fr..

A "hogyan tovább" kérdésre a válasz tehát viszonylag egyszerű: 
kölkeinket egyrészt a kultúrkörünkben megszokott magatartásformák önálló 
követésére buzdítani, másfelől pedig arra, hogy evvel a baromsággal 
hagyjanak föl. A "kemény mag" és a "holdudvar" csak együtt, egymást 
feltételezve működőképes.

Röviden ennyi, ha bárkinek kiegészítenivalója v. hozzáfűznivalója van, 
tegye meg, a lista elbírja.

=== === ===

És mivel a mosolygás gyógyerővel bír (és ránk is fér):

Négy pap vitatkozik egy teológiai kérdésről. Hárman képviselik az egyik 
álláspontot, egyiküknek más a véleménye. Mikor a renitens pap kifogy az 
érvekből, felkiált:
- Uram, tudom, hogy igazam van! Adj valami jelet, hogy így van!
Hirtelen mennydörgés.
- Ugyan már, ez csak véletlen! - mondja a három másik.
- Uram, ha igazam van, adj egy nagyobb jelet, hogy a többiek is elhiggyék!
A derült égből lecsap egy villám.
- Ez csak véletlen! - hitetlenkednek a többiek.
- Uram, adj valamilyen félreérthetetlen jelet, hogy meggyőzd ezt a három 
hitetlent!
Az égből egy mély hang dörmögi:
- IGAZA VAN!
A három hitetlenkedő pap összenéz, majd az egyikük:
- Jól van, akkor most két vélemény áll hárommal szemben...


-- 

Üdvrivalgással:
KEA.
---
Keszthelyi András
fo"isk. adj.
BMF-KGK-SZVI




További információk a(z) fer_akata levelezőlistáról