[fer_akata] Rendkívüli szülői, utórezgés
Keszthelyi Andra's
kea at turul.banki.hu
2008. Nov. 4., K, 22:42:52 CET
Kedves Kata, Szülőtársak (és Milán atya)!
A rendkívüli szülői értekezlet óta tipródom az alábbiakon. A magam részéről
kíváncsian várnám a választ az alábbi kérdéseimre. Úgy
gondolom, hogy közérdeklődésre tarthatnak számot, és bennünket, szülőket közösen
érintenek, ezért teszem föl a listán és nem magánban.
A lelkigyakorlat október 1-3-án volt (szerda-péntek). Október 6. hétfő
volt az utána következő első tanítási nap. A lgy. botrányosságáról
hivatalosan egy héttel később, október 13-án, a rendkívüli szülői
értkezleten értesültünk. További egy hét és egy nap után, október 21-én
kaptak a kölkök intőt, figyelmeztetést, semmit...
Miért a hosszas (több mint két hét) várakozás a botrányos magaviselet
elkövetése és annak írott rosszallása között? Miért nem kapták meg azt
az arra "érdemes"-ek rögtön október 6-án, hétfőn?
A kiosztott írásbeli rosszallások fokozatai mintha nem lennének teljes
összhangban a szülőin elhangzottakkal. Hazabeszélnék: ha osztályfőnöki
intőt ér Áron fiamnak a reggeliről való, úgymond szolidaritásból elkövetett
kimenetele (a cselekedet önmagában hordott büntetésén túl -- éhes maradt),
akkor az azt elkezdő tanuló miért figyelmeztetést kapott, és miért nem
kapott semmilyen írásbeli rosszallást az, aki a végletekig ki tudta hozni a
sodrából a kísérő tanárt, vagy az, akinek a neve többször is elhangzott a
"bűnlajstrom" ismertetése során? És mit "ért meg" a lelkigyakorlatos füzet
megégetése? Különösen annak fényében, hogy a szülői végén arról volt
szó, hogy Áron az egyetlen, aki pozitívan változott az utóbbi időben, és
sikeresen kivonja magát a (negatív) vezéregyéniség hatása alól. A szülői
értekezlet után Áron itthon szóbeli dicséretben részesült...
Áron erős szófukarsága okán számos szülőtárssal és néhány
osztálytárssal is beszélgettünk az elmúlt hetekben. Ez alapján, nem tartjuk
lehetetlennek, hogy a lgy-n dohányzás és szeszelés is előfordult volna. Tudjuk-e
legalább valószínűsíteni, hogy a jövőben ez nem történhet meg? Mit tehetünk
ennek érdekében?
És hogy ennél komolyabb dolgok ne történjenek? Azt is hallottuk, hogy a lányok
között fordult már elő szabadidőkeret terhére buliszerűen szervezett berúgás. Az
időközben megszüntetett osztály-honlapnak a guglin még megtalálható fórum-részei
helyenként olyan trágár nyelvezetűek, hogy az még világnézetileg semleges
fórumon sem ildomos, amely valami hihetetlenül züllött lélekről tanúskodik. A
megszűnt osztályhonlapot elég sokan ismertük. Komolyan gondoljuk, hogy nincs
helyette másik, amelyről mi, szülők és tanárok nem tudunk? És itt kérdezem, hogy
vajon mi történhetett Mátraverebélyen, hogy az arról készült néhány kép "a
tartalma miatt" NEM került föl a nyilvános picasaweb-re. Lehet, hogy nem is baj,
hogy (egyelőre) nem lesz osztálykirándulás? Lehet, hogy ha mégis lenne, nem
engednénk el a gyerekeinket? Rendezett(?) családi és hitbéli hátterű gyerekek
szerzetesgimnáziumbeli osztályáról van szó! Itt sokkal, de sokkal nagyobb a baj,
mint eddig gondoltuk volna. Gyerekeinkkel, az osztállyal (ami nem azonos a
kölkök puszta csoportjával), az iskolával, velünk szülőkkel...!?
Kézzelfogható ötleteket, válaszokat, kéréseket váró általános kérdés
pedig az, hogy hogyan tovább? Számomra úgy tûnik, hogy az osztály (mint
közösségszerû halmaz) közhangulata, lelki és magatartásbeli állapota
egyre rosszabb. Gondolom, hogy ez az állapot és ez a folyamat senkinek
sem jó, még akkor sem, ha vannak közöttünk olyanok, akiket ez jobban,
illetve akiket kevésbé érint. Gyermekink közvetelen és jól felfogott
érdekében muszáj ezt a folyamatot megfordítani, és legalább (!) egy
normálisan élhető szintre feljutni.
Mit tudunk tenni, mit kell tennünk ennek érdekében nekünk, szülőknek; mit tud
tenni az osztályfőnök és mit az igazgató? Túl vagyunk az itt töltendő idő
egyharmadán, a tanév végére a feléig jutunk. Nincs több időnk.
--
Üdvrivalgással:
KEA.
---
Keszthelyi András
fo"isk. adj.
BMF-KGK-SZVI
További információk a(z) fer_akata levelezőlistáról